Jump to content

Startkort


Hans Torslett

Recommended Posts

Du slipper å gjette. Dersom du ikke har startkort skal du skyte i A. Det er det korte svaret. :mrgreen:

 

Når det gjelder baneøvelsene så har du tydeligvis bare en start i 2010, så i alt annet en Hurtig Militær skyter du som i fjor. I Hurtig Militær er du en klasse lavere enn i år, evt klasse D. I feltøvelsene må du ta fram kalkulatoren, eller la sekretæren i klubben din gjøre regnejobben.

Link to comment
Share on other sites

Husk at perioden er 01.10.2009-30.09.2010. I følge resultatlistene har du kun denne ene starten i 7M (i approberte stevner). Om du ikke hadde starter i en gren i denne perioden, har du samme klasse som året før. Dvs at du kan kopiere startkortet for 2010, unntatt for hurtig militær der du i 2011 skal skyte i kl D.

Link to comment
Share on other sites

Det er dels snakk om å beslutte. Deretter er det snakk om noen kroner. PH er villig til å ta oppgaven, men han vil selvsagt ha betalt for tiden han bruker.

Du kan fremme kravet, helst via din krets, til Fagkomitekonferansen neste år.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Du slipper å gjette. Dersom du ikke har startkort skal du skyte i A. Det er det korte svaret. :mrgreen:

 

Denne holdningen er det litt for mange som er innehavere av.."sånn er det bare"..

 

Jeg er for sent ute ang. startkort for i år, og "sjefen" i klubben sa nettopp dette...."skyld deg sjøl. Det er veldig enkelt å melde seg på i tide. nå må du delta i klasse A uansett gren."...

Folk i denne posisjonen som snakker sånn til medlemmer, er dritt lei det de holder på med.

Er man helt fersk, så kan man ikke disse reglene, så enkelt er det.

 

Jeg har aldri vært med i stevner før, men er veldig ivrig på å starte. først i klasse D, for å oppleve hva et stevne går ut på.

 

Dette forklarte jeg i en hyggelig mail, direkte til NSF. Etter en halvtime fikk jeg svar at startkort vil bli sendt så fort som mulig.

 

så, til dere som er for sent ute, og ikke vil ha all motivasjon drept pgr.a å måtte starte i klasse A : det er ikke rare jobben å få trikset dette til..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er for sent ute ang. startkort for i år, og "sjefen" i klubben sa nettopp dette...."skyld deg sjøl. Det er veldig enkelt å melde seg på i tide. nå må du delta i klasse A uansett gren."...

Det er jo klubbens ansvar å sørge for at medlemmene får startkort, så hvis lederen i klubben sier dette kan han ikke ha skjønt mye.

Link to comment
Share on other sites

Hvor kan man henvende seg for å få startkort hvis man ikke får det fra klubben?

Jeg har etterlyst startkort siden april i år, men jeg får bare beskjed om at det kommer snart.

Som fersk skytter på første året, og med over 30 starter hovedsaklig på feltstevner i år i alt fra fin til magnum2, så hadde det jo vært greit å ha det kortet for å holde oversikten.

Link to comment
Share on other sites

Kretsene sender kortene ut til klubbene (kun stemplett med kretsens navn), så skal klubbene selv fylle ut kortet til den enkelte.

 

I en stor klubb er dette nok en saftig jobb, men i de fleste små klubber (med mindre enn 10-20 som trenger startkort) er det en overkommelig jobb som i mange tilfeller kan ordens på stedet om man tar turen innom bana (spesielt for nybegynnere som skal fylles ut med D hele veien :wink: ).

Link to comment
Share on other sites

I min klubb er det sekretæren som tar seg av klasseføringen. Hver uke sjekker hun resultatlister og oppdaterer klasseføringslista dersom noen har skutt årsbeste (eller har årets første resultat i en øvelse). Når startkortene kommer fra kretsen er det da bare å fylle ut kortene og sende dem ut til de som har skutt stevner. I tillegg har klubben et lite lager av blanke kort til nye medlemmer og de som har mistet kortet sitt.

 

Spør formannen hvem som er ansvarlig for klasseføringen i din klubb. Dersom denne personen bor i nærheten av deg, ville jeg rett og slett ha banket på døren til vedkommende og spurt etter startkort. Det er mye vanskeligere å avvise han som står på trappa di enn en som ringer og slår seg til ro med at "det kommer i posten".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...