Jump to content

spm ang forsvarets materiellutsalg


steffen

Recommended Posts

Det er ikke i regi av forsvaret, men som du omtaler det "en bakgårdsbedrift". Om de selger bare skrot er vel øyet som ser :D Kompisen var innom her om dagen og han var veldig fornøyd. "Butikken" er ganske liten, så det er mye som ikke ligger fremme. Hvis du ser på nettsiden deres og vet hva du er interressert i så er det ikke noe problem. Han var forresten veldig godt fornøyd med servicen :D

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som vet hvor man kan få tak i gore-tex utgaven tel militæret?

og hvem som selger de gamle feltboksene med lommer på begge sidene på knean? husker ikkje hva de het.

jeg savner det utstyret som jeg hedde i UHV, den felt boksa æ hadde der va bare heilt fantastisk!

 

 

http://www.miltrad.no/webshop/index.jsp

 

 

Her er en seriøs aktør, som selger det meste av militær bekledning og utstyr!

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som vet hvor man kan få tak i gore-tex utgaven tel militæret?

og hvem som selger de gamle feltboksene med lommer på begge sidene på knean? husker ikkje hva de het.

jeg savner det utstyret som jeg hedde i UHV, den felt boksa æ hadde der va bare heilt fantastisk!

 

 

http://www.miltrad.no/webshop/index.jsp" target="_blank

 

 

Her er en seriøs aktør, som selger det meste av militær bekledning og utstyr!

 

Seriøs er dem,men dem er seriøs dyr å...

Jeg har vært inne i den butikken da jeg bor i omrd...

 

Husker godt jeg syntes dem var dyr. Jeg fant en laptop veske til en PC,som jeg hadde kjøpt fra en annen plass,til dobbel pris på miltrade :roll: . Dit går ikke jeg å handler når google fungere for å si det slik.

Link to comment
Share on other sites

 

jeg ser de selger feltjakke M75, jeg trodde det var 'ikke ønskelig' at sivile vaser rundt i den.

 

Er nok blitt litt mer slepphendt på dette etterhvert. HV-soldater som dimmer nå blir bedt om å ta av HV-merkene å levere inn. Mange som ble dimmitert ved omstruktureringen sist leverte kun våpen.

 

Ellers er den et oppskrytt klesplagg den er tung, vannabsorberende og vanskelig å tørke. Etter min mening kun egnet til elgpost på tørre dager:)

Link to comment
Share on other sites

 

Ellers er den et oppskrytt klesplagg den er tung, vannabsorberende og vanskelig å tørke. Etter min mening kun egnet til elgpost på tørre dager:)

 

 

Håhh.........godt det ikke bare er meg. Har forsøkt flere av disse jakkene/buksene. Finner ut at de holder ikke tett.

Drittværsdager i elgjakta, så blir man klissblaut. Har impregnert, tørketromlet osv. Selv ikke "eskenye" plagg holder tett.

 

Finner det rart at når forsvaret gikk over fra de gamle bommullsklærne, til gore-tex at dem ikke fant noe som var bedre.

 

Flere med samme erfaring?

Link to comment
Share on other sites

Nå henger jeg ikke heeelt med på hva du mener. Er det M75 du har prøvd og som ikke er tett? Den er jo av bomull, så det er jo å forvente at den er utett og rimelig kald når våt. Og når det gjelder overgangen til gore-tex, hva skulle de ellers valgt? Det som er litt synd er at det har vært så stor variasjon i kvaliteten på membranuniformene jeg har vært borti. Den jeg fikk utlevert er...dårlig.. Den jeg kjøpte for egne gryn via bekjente er i en litt annen liga. Sistnevnte produsert av CR.

Link to comment
Share on other sites

Beklager litt uklar formulering. Var gore-tex uniformen jeg tenkte på. (Helly hansen)

(Hærens utgave, ikke "jegerutgaven" med forsterkninger)

 

Har forsøkt både 05 og 10 årgang. Like elendig.

 

CR = Cato Ringstad? De har vel nett-utsalg vel? Fornøyd med denne i skikkelig gørr vær?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...