Jump to content

Revolver


Len

Recommended Posts

Jeg er for tiden på utkikk etter colt python.

De fleste anbefaler å kjøpe ny S&W 686 siden det koster omtrent det samme.

Grunnen til at jeg liker python er at den ser mer grom ut og det er ikke så mange som har den, noe som gjør at den blir mer personlig.(i mine øyne)

Finnes det muligheter for å gjøre noe med utseende til for eks. S&W så den ikke blir så lik alle andres, uten at det koster skjorta?

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ønsker å skille seg ut, så ville jeg få bygd meg en custom sak (basert på Smith selvfølgelig). Hvis ikke så finnes det jo alternativer som Taurus 694 som ser ut som en ”Python 686”

71_-1192499264.jpg

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25497171

 

eller så finnes det jo et antall brukte Dan Wesson revolvere på markedet som også skiller seg ut.

br10.gif

http://www.borselars.no/bruktvapen/revolver/revolver-dan-wesson-357-mag.html

 

Ingen av dem er nok like gode som en Smith, men sikkert langt bedre enn en Python :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Python støttes. Den som leter finner, jeg fikk tak i en "som ny" for et snaut år siden. Den føles veldig solid sammenlignet med Smith, og finishen er fenomenal. Tønna sitter som sveist i ramma, fint avtrekk. GP100 gir meg godfølelsen også, men det må være det gamle grepet med treplater.

Link to comment
Share on other sites

Her kom det flere gode ideer.

Jeg støtter nok mest "let så skal man finne" jeg vet det innimellom kommer pythoner på finn og andre sider.

er enda litt usikker om jeg skal velge en som er blånert eller RF.

begge har sin sjarm. funnet noen på nettet som er helt blanke, men de som alt anent blir sliten med bruk.

Link to comment
Share on other sites

Slike utfresinger som Phyton og Taurus har kan man også få ordnet

med på en S&W 686 også. Da blir det jo skikkeligt spesielt og personligt.

 

En Phyton eller Taurus er det jo alltids noen andre som har også, og da

er det jo ikke så spesielt, annet en man sitter med en revolver som

ikke er like kurant som en smith.

 

Koster sikkert noen kroner hos noen med fres, men det er ikke verre

en at man kan få det fikset om man vil det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker Python fordi det er en flott velbygd revolver, ikke for at den er spesiell.

 

Jeg har prøvd å like Smith, de er gode å skyte med og lette å ha med å gjøre, men jeg liker dem ikke så godt. Litt som franske biler. Jeg tenkte å bytte til GP100, de er skuddsikre og både ser og kjennes bra ut. Så dukket en Python opp med rett farge, løpslengde, utmerket stand og en veldig god pris.

 

Kvalitet og finish på Python regner jeg for et markert skritt i riktig retning i forhold til Smith, Ruger og Taurus. Bare jeg får tak i et originalt tregrep nå så.

Link to comment
Share on other sites

Nå vet jeg at smaken er som baken, men jeg vil likevel anbefale et Pachmayr grep til Python, fortrinnsvis det som omslutter rammen bak, det er mye lettere å få av og på i forhold til det som er åpent bak.

 

Jeg har prøvd alt av Python grep. Og OK, originalgrepene er de estetisk peneste, ingen tvil om det. Men det er samtidig så smale oppe i forhold til nede at grepet blir helt elendig (de eneste revolverprodusentene som har skjønt dette er faktisk Dan Wesson).

 

Jeg har vært på utkikk etter originalgrep selv - den tidlige utgaven uten utsparing for hurtiglader. Jeg har vært hos Collectors Firearms i Houston to ganger i løpet av de siste par årene, og hver gang har diskusjonen endt opp med at de gjerne vil kjøpe ett av meg hvis jeg kan skaffe..! Altså omtrent umulig å få fatt i.

 

Ellers så er det å si til dere som har sansen for Colt Python: Sett dere inn i leamikken og virkemåte. Jeg har visst skrevet ett eller annet en eller annen gang om dette også. IMHO så innbiller jeg at jeg har mer peiling på Python enn gjennomsnittet - jeg har ødelagt en røys med deler i min streben etter den perfekte Python tuning. Så langt har jeg funnet ut at det perfekte er det godes fiende, men det er en annen historie.

 

De som mener at Korth og Manurhin eierne ikke er enige i at Python er den mest presise har sikkert rett i det - men Python eierne er nok ikke enige.... :twisted::twisted::twisted:.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde tenkt på et som er åpent bak siden pekefingeren min sliter litt med å få tak i avtrekkeren til første skuddet. Det er ikke grepet som gjør at jeg ikke vinner. Jeg syns det originale gummigrepet er helt greit selv om det er mye tykkere nede, det er gummien jeg ikke liker.

 

Noe slikt eller en Thailandkopi er aktuelt.

CO076HO3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har jeg gjort flere ganger uten trøbbel.

Denne selgeren har 28 salg og alle tilbakemeldinger er positive, dvs. 100 % score.

Dessuten kan du bruke Payex, noe som sikrer deg om det skulle oppstå en tvist.

Still selgeren noen spørsmål om eventuell slark, feil eller mangler.

Sier han at alt er OK, hadde jeg klinket til og kjøpt den.

Burde ikke være noe problem å avtale retur og pengene tilbake om noe skulle være for ille, men dette ivaretar også Payex .

Ser imidlertid at selgeren ikke har satt Payex som alternativ i annonsen, men dette kan han kanskje fikse.

Uansett står det at oppgjørsformen avtales senere, så da går det kanskje an med delbetaling først og resten når alt er funnet OK ?

Jeg hadde kjøpt den om jeg var på utkikk etter en.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en Python for noen år siden, fin å skyte med og pen og se på. Men, jeg har fått veldig klar beskjed av børsemakere om at kvaliteten på Colt produkter ikke når opp til knehøyde på f.eks SW og Manhurin. Colt slet tilsynelatende lenge med kranglete arbeidsstokk i den siste perioden av deres eksistens, og dette satte vistnok sitt preg på kvaliteten. Rent utseendemessig er jeg enig i at Python er en flott revolver. Men igjen, det skal jo virke over tid også. I kameratgjengen var vi 3 med Colt, og bare min måtte ikke på service over en 3 års periode...... Det er nok ikke helt uten grunn at 686 er så populær som den er. Mitt valg i dag ville nok vært Manhurin, av typen avbildet lenger opp i tråden. Knallfin revolver med fantastisk finnish!!

Link to comment
Share on other sites

Hvilke børsemakere (flertall også?) er det?

 

Min mening om det derre er helst at man kan være negativ om saker og ting som man ikke har peiling på. Og ingen har peiling på Python i forhold til alle de som har peil på S&W - og de går det 13 på dusinet av.

 

Sant nok, Python må serves ofte, det gjør jeg med min også. Men det tar jeg med som endel av gamet. Jeg for min del åpner og pusser innvendig ofte og da kan det samtidig være på sin plass å sjekke tilpasningene mellom rebound lever, handen og bolten, og gå over fjærene pluss det som ellers måtte være.

 

Hvis man foretar litt maintenance på revolverne - uansett fabrikat - så er det ikke feil IMHO.

Link to comment
Share on other sites

Den blir du garantert fornøyd med.

Den jeg solgte for en tid tilbake var visstnok fra samme periode, og den gikk utrolig godt med rett mat.

Vær obs. på at tønnehalsene (åpningene) kan være store på disse mens løpet pleier å være trangt.

Jeg brukte 180 grains blykule sizet til .358 og fikk glimrende presisjon.

Feltladningen var 148 grs. HBWC med 3,3 grs. N320 bak.

Samlet på et kronestykke på 25 m.

Vågsland pleide å ha deler til Python, så jeg ville tatt en sjekk og skaffet litt smådeler sånn i tilfelle.

http://www.vagslandvapen.no/

Selv hadde jeg en drøss med deler som fulgte med våpenet da jeg solgte.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har tenkt til å kjøpe en ny 686 6". Har sett at Jakt og Friluft selger de for 6500 og winge selger for 7700 kr så er vist litt variasjon i priser rundt om. Jeg har sett etter brukt, men ikke sett noen til under 6000. Da er det vel like greit å betale 500 mer for en ny vil jeg tru. Men skulle jeg kommet over en billig brukt, så lurer jeg på hva jeg skal se etter av slitasje? De jeg har kommet over har gått fra 200-1000 skudd. Er vel minimalt med slitasje av så få smell?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Lite brukt eller mye brukt, det kan slå begge veier. Har en veldig lite brukt mod 19, den timer ikke helt 100% likt på alle kammer, har alltid vært slik fra jeg kjøpte den. Min 12 år gamle mod 14 er MYE brukt, går 100% i lås på hvert kammer. Sikkert skutt 50000 skudd med den+ en million klikk uten klikkpatron .Den ser veldig brukt ut, men for meg er den mye bedre enn min "mint" mod 19. Så er du ute etter brukt BØR du se på den(selv om jeg har kjøpt endel usett)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...