Jump to content

Vurderer halge. synspunkter?


S.Arnesen

Recommended Posts

Vurderer å gå til innkjøp av halv auto eller pumpe, klarer ikke helt å bestemme meg :oops: Dette blir en hagle som skal brukes til leirdue skyting på bane en sjelden gang, men først og fremst på jordet siden jeg har en o/u som blir brukt på banen.

 

Vurderer disse to ifra hatsan på grunn av pris, og at jeg ikke har funnet noe negativt om de på nettet osv.

 

pumpe:

http://wingevapen.no/index.php?do=product&id=315" target="_blank" target="_blank

 

Halvauto:

http://wingevapen.no/index.php?do=product&id=316" target="_blank" target="_blank

 

Noen gode/dårlig erfaringer med noen av disse? Noen bedre alternativer i samme prisklasse?

 

Mvh S.Arnesen

Link to comment
Share on other sites

Billige pumpehagler=remington 870 :wink: De er produsert mange millioner av dem og det er god grunn til at de er så populære.

Litt størt og tungt di første få hundre skuddene men så løsner det og da har man hagle en stund for å si det slik. Min supermag kostet 4000kr men har sett i 12/76 til 3000kr mener jeg å huske. Xxl har fremdeles supermagnumen til 4000kr ser jeg. Da kan man sende 42,5gram stål avgårde i 500m/s! Om det er nødvendig eller ikke er en annen sak men det er iallefall veldig moro! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Vist du bestmmer deg for pump så gå for remington 870 12/89 dette er et bruks jern som kommer til å følge deg i mange mange år, den kan du ta med deg alle plasser, å når du får tek på pumpen så fyrer du av 2 skudd fortere en du klarer å blunke, halv auto er gøy det, men du kan dobble antall skudd når du er på banen en vist du hadde gått med en pump eller o/u.

Min har eg hat i 4 år no å den har vel fyrt av en noen mange 1000 skudd, å den nekter å gi seg:) Å den er grise billig!!

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg sigurd, halvauto er etter min mening morsomere og bedre og skyte med, ihvertfall

for min del. Har tidligere hat pumpe hagle, da en benelli nova, god hagle men syns det blir my

rakelværk og lyder med pumpe. Stoeger ser jeg eies av beretta som også eier benelli og franchi, vet

at franchi fast haglene produseres på benelli armi fabrikken, ihvertfall er min fast white merket made

in benelli armi italy. Hvor stoeger produseres hen vet jeg ingenting om, men ettersom beretta er med inn

i bildet er det sikert god kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

ser at folk sier de kanskje har skutt 200-300 skudd med haglene sine, hender noen ganger at jeg kjøper en kartong med 250skudd og finner lerduer på bana, så bruker jeg en manuell kaster, pøser på med 250skudd på et par timer med hagla mi jeg da :)

 

bruker en benelli hallauto og en eLanber O/U.

 

Fikk problemer med benellien på jakt for 4 år sida, da bruke jeg noen heavy magnum patroner og den veksla ikke bra nok, viste seg at fjøra hadde rusta litt, etter en grundig pussing funka alt som det skulle :)

 

tror forøverigt at det er skutt over 5000 skudd med benellien, og den har holdt ekstremt bra. Hadde et tillfelle at skinna datt av under jakt, den fant vi ikke igjen, så endte med at vi måtte kjøpe en ny til 500kr eller no sånt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...