Jump to content

Hjelp! Helvetes fluger!!


Fagerstad

Recommended Posts

Eg legg dette i småviltjakt for det er seriøst småvilt :lol: Kom heim frå hjortejakt i kveld og oppdaga at ein koloni av digre spyfluger hadde tatt over kjøkkenet mitt. OK, kanskje smart å hive søppelet "litt" oftare, men uansett har eg desse svine. Dei er dummare enn vanlege fluger for dei er lette å drepe. Så langt har eg kverka ca. 30, men ikkje utan skader. Glaset på taklyset på kjøkkenet blei skadelidande... Er det nokon som har GODE tips for å kverke ekle fluger...? Hjelp blir mottatt med stoooor glede.

Link to comment
Share on other sites

Ta en tur til felleskjøpet!!. Der har de gode "våpen" til bekjempelse av div utøy. Sånne "blålys" lamper som kverker fluer som f#¤%#, og mye anna og som du kan henge opp og renske huset ditt for div fluer. Men vær litt forsiktig, for disse kjemiske tingene ala spray og fluepapir er nokså giftig, så hold det langt unna mat, barn og husdyr.

Link to comment
Share on other sites

Eg har tidlegare kjøpt ei sånn lanterne frå Felleskjøpet som skal drepe insekt. Trur ikkje den tok eit einaste insekt. Gjekk faktisk ut i garasjen og leita etter den, men trur den gjekk på fyllinga i fjor... Har laga ei desperat felle med lim, sukker og døde fluger som lokkemiddel :oops:

Link to comment
Share on other sites

Joda..fluepapir fås enda kjøpt..

Coop Mega hadde slikt i sommer.

FK skal å ha slikt til bejemping av fluer i hus og fjøs..effekivt :D .

Har selv en slik blå-lyslampe..den tror jeg heller ikke funker..men drar støm :roll:

Men elektrisk fluesmekker funke å..samt at den er gøy å holde på med :mrgreen:

Men sett den ikke mot din egen tunge..selv om den bare er 3 V...

Vi klarer jo fint et 9V brannvarslerbatteri :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder lamper avhenger det jo litt av merke, modell, type, etc. òg.. Enkelte bruker berre strøm, men andre.. Du hr. Fagerstad har jo ofte tilbragt tid på vår lokale bane, hugser sikkert det helvete det tidligere var med mygg o.l. faenskap når sola gikk ned (anlegget er strategisk lokalisert i eit område tidl. kjent for sine myrer). Ifjor kjøpte ein i klubben, for egne penger, ei parafindrevet lampe for å prøve å gjere noko med insektsplaga. Den stod over sommeren. I år har vi knapt sett ein mygg/andre insekt i området..

Link to comment
Share on other sites

fluepapir funker bra, men pass også på at døren inn til kjøkkenet ikke står oppe med lys ;) ( viss du ikke har åpen kjøkkenløsning da 8) )

Ellers så er det mye fluer rundt om siden kongvinter er like rundt hjørnet og alle kryp og krek inn i varmen og finne seg et "hi" for vinteren :evil:

 

Er det ikke noe med at slår man ihjel en spyflue så blir det 10x mer? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...