Jump to content

Kikkertsikteimport.


Autoloader

Recommended Posts

Skal anskaffe meg nytt kikkertsikte og ser/hører at det kan være en god del penger å spare på å kjøpe fra USA eller Canada.

 

Noen som har erfaringer å dele rundt dette temaet?

Hvilke nettbutikker anbefaler dere?

Noen kikkertmerker det er mere å spare på enn andre?

 

Er takknemmelig for all informasjon.

Link to comment
Share on other sites

Det kan være gode penger å spare ja, men du må gjerne lete litt for å finne de virkelig gode tilbudene. De beste er gjerne på ebay. Noen er av en eller annen grunn "redd" for ebay, mens vi som handler der vet at du stort sett er minst like sikker på å få varene og gjerne fort også, på grunn av det utmerkede systemet med at du er nødt til å gi karakter til alle selgere. Kjøper du da av en selger som har ørten tusen salg under beltet og 99% positiv respons er det ganske rart om du ikke også blir fornøyd. Bruker du PayPal(en betalingsside) til å betale kan du også spore pengene helt "hjem" til selger om det nå mot formodning skulle være nødvendig. Har handlet masse på ebay, og ALLTID vært fornøyd.

 

Generelt kan man vel nevne at mest sparer du selvfølgelig hvis du av en eller annen grunn slipper noe særlig moms.. :roll: Det skjer av og til...

Link to comment
Share on other sites

Satt og sikta på ei lita elgku i går kveld med min Zeiss conqest 3-9x40 og fant ut at et mere lys sterkt sikte hadde vært godt å ha.Kjøpte et Burris 3-12x56 Euro diamond med tysk 4 retikkel med lys til den nette sum av 4113 kr på e-bay i går kveld.Har handla med samme selger før og fått levert uten moms,så vi får se nårpakken kommer.Har en Burris 2,5-10x 50 med lys i samme serie så jeg vet at dette er gode sikter.

På europeiske sikter er det ikke så mye å hente ved kjøp i usa.Ser enkelte forhandlere i Norge har kampanjepriser på zeiss og swarowski av og til som matcher prisene til usa forhandlerne .I tilleg må man regne moms og frakt når man handler utenlands.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du handler kikkertsikte fra USA, så kan du føle deg sikker på at den norske importøren ikke hjelper deg dersom du får et problem med siktet som ellers ville vær dekket av garantien. Meopta, f.eks, gir ikke garanti i Europa på sikter de har eksportert til USA, og jeg regner med at de norske importørene registrerer serienummeret på de siktene de selger, og har de ikke nummeret på ditt sikte i registret, så niks hjelp!

Link to comment
Share on other sites

Litt usikker på om burris er bedre enn conquest men?

Min erfaring sier det motsatte

Burris Euro diamond liggern i samme kikkert klasse som europeiske fabrikanter sine sikter i samme størrelse på okular og forstørrelse.

Sammenligna en kales 2,5-10x50 med min euro diamond 2,5-10x50 og så ikke forskjell på dem,bortsett fra at Burrisen har lysretikkel.Rekylsterke virker det som om de er også.Min står på en 416 rem mag.Zeiss conqest3-9x40 er et mye dårligere sikte i skumring enn Burrisen med 2,5-10x50 i allefall.Har sikkert noe med diameter på linsene å gjøre.Det er i de siste 10 til 20 minuttene med skytelys at dyra viser seg når du sitter i åkerkanten og da er det greit å se både trådkors og dyr.

Link to comment
Share on other sites

Takker for gode tips! :D

 

Skjønner det kan by på utfordringer angående garantireperasjoner ved selvimport, men det går vel å sende kikkerten tilbake for eventuelle reperasjoner? At det går knirkefritt er vel å tro på julenissen, men muligheten er vel der?

På den andre side, hvor ofte er det behov for garanti relaterte reperasjoner?

Ser at prisene er omtrentlig det halve "over there" i forhold til her hjemme så jeg synes det er verdt det.

 

Vurderer en Trijicon accupoint 2,5-10 * 56, noen med brukererfaring?

Dette siktet vs de mest populære europeiske siktene?

Link to comment
Share on other sites

er ikke alltid det er så mye penger og spare på import, det er problemer ofte når det kommer til garantier og service. klart med halv pris så er det penger om du handler noe dyrt. men for og spare 200kr og kjøpe det fra statene så blir det ganske dumt spør du meg. vi er vel intresert i at det skal være forhandlere i norge og som skal drive på. og for og drive så må du nødvendig vis tjene penger. :idea:

Link to comment
Share on other sites

Tar meg ikke det ekstra bryet for kun 200kr nei, må være snakk om litt mer ja!

 

Ett kankje dumt spørsmål, men hvorfor har det seg da at all optikk er dyrere her til lands enn som f.eks i USA da?

For jeg vil tro att produsentene forlanger det samme for et kikkertsikte til en forhandler/importør i USA som i Norge?

Alt er generelt dyrere i Norge, men det kan ikke være eneste forklaring..?

Link to comment
Share on other sites

Såå stor forskjell på pris på Europeisk optikk mellom USA og Norge vil jeg ikke si det er:

Zeiss Victory Diavari 3-12x56 T* Illuminated Reticle 44 ifra USA: http://www.eurooptic.com/product~description~Zeiss_Victory_3-12x56_T_Num_44_Illuminated_Reticle.htm = 13 500 nkr.+ frakt og moms

 

Samme ifra XXL : http://www.xxl.no/jakt-vaapen/optikk/kikkertsikte/victory-v-3-12x56-t-lotutec-44-1039843 = 14 990 kr.

 

Eller rettere sagt, du sparer på å kjøpe dette siktet i Norge..

Link to comment
Share on other sites

Tar meg ikke det ekstra bryet for kun 200kr nei, må være snakk om litt mer ja!

 

Ett kankje dumt spørsmål, men hvorfor har det seg da at all optikk er dyrere her til lands enn som f.eks i USA da?

For jeg vil tro att produsentene forlanger det samme for et kikkertsikte til en forhandler/importør i USA som i Norge?

Alt er generelt dyrere i Norge, men det kan ikke være eneste forklaring..?

prisen vil nok følge en del av hvor stort markedet er. norge er ikke stort i forhold til usa.

Link to comment
Share on other sites

Å forskjellen er??

Beskrivelsen hos XXL er litt uklar, men jeg kjøpte dette sikte hos dem nylig for 14 990 kr og det har Zeiss varenummer 521745-9944 , samme som det sikte fra USA

 

Sorry, misforstod litt, er ikke helt inne på modellene, trodde den ene var Diavari og den andre Victory.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...