Jump to content

7x33 Hvor kjøper man kuler?


Jonas.L

Recommended Posts

Nå har jeg fått så grådig lyst på en 7x33 ,men hvor får man tak i kuler til disse?

Hylser får man på Midway, men er det noen som kunne være behjelpelig med dette?

Og jeg er ikke fremmed for og evt måtte støpe kuler,men hva da med mantel?

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at Jakt og friluft selger 284 ikke 285 som er orginalen. Hva er forskjellen på disse bortsett fra 0,04mm?

Har man sluttet og produsere hylser siden jeg ikke finner dem på Sako sine sider?

Har man sluttet og produsere kuler,men at de forskjellige butikkene har restlagre?

 

Jeg blir nesten litt usikker ang. tilgang på komponenter, og det er trist for disse børsene er så utrolig stilige.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg snakket med Schau som importerer disse kulene og de produseres ikke lenger 5,1Gram FMJ :(

Om dette noen sinne vil bli produsert igjen er lite sannsynelig.

 

Jakt og Friluft hadde 500 igjen gjemt bort på et lager og det er de siste som er og oppdrive i dette landet.(såvidt jeg hvet)

Jeg har kjøpt alle sammen. :D

 

Hvis noen hvet hvor det er mulig og oppdrive flere kuler så si gjerne fra.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 6 months later...

Dette var egentlig en morsom tråd, kuler kom til slutt:

Jeg har alltid hatt sans for Sako L46, jeg har aldri holdt i en eller sett de helt gode nærbildene av den børsa.

normal_7x33.JPG

Bilde viser 7x33 helmantel og blyspiss, de to ande til høyre må vel bli de nærmeste alternativene ved kalibervalg .22 Hornet og .222 Remington.

Men en Sako L46 gror ikke på trær lenger, jeg har sett en på Finn i det minste. Patronene ser også ut til å være sjeldent å finne.

Det som hadde vært interessant er om noen kunne legge ut noen lekre bilder av en Sako L46, gjerne et godt bilde av låskassa i tillegg.

Den fortjener litt posering :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...