Jump to content

Lyst til å bli med på elgjakt?


Jamt

Recommended Posts

Heisan

 

Kommer med et tilbud til kammerfolket.

 

Vi er litt i beit for folk de siste dagene av jakta.

 

Jakta foregår i nord trøndelag. Rest kvota er 4 dyr, derav 2 voksne okser.

 

Vi skal jakte fra førstkommende onsdag tom søndag.

 

Vi ønsker med 3-4 gjestejegere som kan poste litt. Undertegnede går med hund(løshund), men pga at dyrene står litt dårlig for løshunden vil vi ha ei litt større postlinje da vi hovedsaklig skal jakte okse de siste dagene.

 

Vi har satt en pris til 400 kr døgnet inkl opphold på hytte med 11 sengeplasser

 

Er klar over det er kort varsel, men det kan jo være noen som har litt fleksibel arbeidstid.:D

 

Jeg reiser opp over tirsdags morgen. Så hvis det er noen som ønsker med så bør en hive seg rundt :D

 

Sjekker pm ut morgen dagen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da har jeg kommet hjem etter noen flotte dager som gjestejeger hos Jamt.

Første dagen (onsdag) startet med oksefall allerede før kl.09.30 tror jeg. En gaffelokse på 145 kg. endte sine dager i myra. Kua og de to kalvene den gikk sammen med, fikk selvfølgelig gå i fred.

Resten av dagen hadde vi flere drev med både tvillingkalver og single kyr, men ingen okser dessverre. Vi gjestejegere hadde i allefall fått den knallstarten vi hadde håpet på.

Torsdagen kom også 2 nye jegere. En gjestejeger og en av den faste stab. dette ble en flott dag med et nydelig vær, avbrutt av ei lita regnskur midt på dagen. tror alle postene hadde dyr innom, men ingen med gevir dessverre :( . I dag, fredag, skulle vi ta et større område som ikke hadde vært jaktet på siden forrige periode. Postene ble plassert ut, men før alle var på plass, smalt det, og bbdg kunne melde at en 6-tagger hadde falt for et velrettet skudd. Innveiingen viste ca 185 kg.

På kvoten var det enda igjen ei kvige og en piggokse, men med de observasjoner som var gjort tidligere i jakta, ble det vurdert dithen at sansynligheten for å finne noen av delene var svært liten. Vi avslutta derfor jakta her. Noen dager tidligere enn beregnet kanskje, men likefullt noen flotte dager sammen med proffe elgjegere for oss gjestejegere.

Hjertelig takk Jamt for et kjempeflott tiltak, håper det kan by seg en sjanse siden også. :)

Link to comment
Share on other sites

Da var også jeg kommet hjem igjen og fådt pakka ut etter et par dager med toppers elgjakt.

Kjempetrivelige folk og dyktige hunder gjorde jakta både spennende og hyggelig.

 

Jeg ankom hytta sent på onsdagskvelden og fikk bevitnet musefellinga til Fattern.

Har ikke før sedd noen som svinger askeskuffa som han og kommer nok aldri til å se det igjenn :lol:

 

 

Takk for noen flotte dager med elgjakt :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ankom hytta sent på onsdagskvelden og fikk bevitnet musefellinga til Fattern.

Har ikke før sedd noen som svinger askeskuffa som han og kommer nok aldri til å se det igjenn :lol

 

Også jeg som trodde at 6,5x55'n var med på elgjakt for å takle slike problemer.... :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg ankom hytta sent på onsdagskvelden og fikk bevitnet musefellinga til Fattern.

Har ikke før sedd noen som svinger askeskuffa som han og kommer nok aldri til å se det igjenn :lol

 

Også jeg som trodde at 6,5x55'n var med på elgjakt for å takle slike problemer.... :D

 

Joda, men alle hadde med seg bare elgbørsa. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Da var jeg også kommet hjem. Fik kselvfølgelig spysjuka natt til den dagen vi skulle hjem. Så hjem turen ble tung kan en si :(.

 

Til info. Når fellene endelig kom i hus på kvelden. så satt det 5 i frem til morran :D (mus).

 

Takk til dere som bidro disse dagene. Selv om det ble litt kortere enn planlagt, men slik er det nå bare.

 

De 2 siste ungdyra gav vi oss på, for det ka nfort blir feil spesielt den kviga. OG hadde lite lyst til å skyte flere kalver da vi allerede hadde tatt 4. Så får vi håpe at de vi sparte blir i område til neste år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...