Jump to content

Sesongtråder med store bokstaver.


mannen i gata

Recommended Posts

Har ikke så veldig sterke synspunkter i saken, og skjønner poenget til trådstarter. Imidlertid er det svært mange som i Internet sammenheng oppfatter store bokstaver som roping og skriking, og på mange fora får da også deltagere som (mis)bruker store bokstaver sitt pass ettertrykkelig påskrevet. Og tillater man å utheve en type tråder, vil det alltid komme noen med ønske om å utheve en tråd om noe helt annet. Det som gir oversikt for noen, kan oppfattes som rot og støy av andre. Forslaget om å abonnere på tråden er bra; da kan enhver merke av de trådene de selv ønsker å følge, enten det nå gjelder "sesong", prosjekter eller hva det måtte være.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke så veldig sterke synspunkter i saken, og skjønner poenget til trådstarter. Imidlertid er det svært mange som i Internet sammenheng oppfatter store bokstaver som roping og skriking, og på mange fora får da også deltagere som (mis)bruker store bokstaver sitt pass ettertrykkelig påskrevet. Og tillater man å utheve en type tråder, vil det alltid komme noen med ønske om å utheve en tråd om noe helt annet. Det som gir oversikt for noen, kan oppfattes som rot og støy av andre. Forslaget om å abonnere på tråden er bra; da kan enhver merke av de trådene de selv ønsker å følge, enten det nå gjelder "sesong", prosjekter eller hva det måtte være.

 

Jeg tror faktisk ikke det vil bli spørsmål om å skrive andre tråder med store bokstaver og jeg tror heller ikke at noen vil oppfatte dette som roping. Derimot syns jeg det skulle være en smal sak å ta hensyn til at noen ser litt dårligere enn andre, og de som ser godt vil også faktisk lettere se trådene som går gjennom hele året.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok, det er din mening. Jeg klarer heller ikke å irritere meg pga. store bokstaver i en tittel, men mente bare å gjøre oppmerksom på at mange har sterke meninger om dette. Og noen vil helt sikkert oppfatte det som roping (jeg gjør det, grunnet påvirkning fra andre fora), ettersom denne holdningen er så utbredt. Se for eksempel her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Netiquette hvor det blant annet står:

Another rule is to avoid typing in ALL CAPS, which is considered shouting or yelling.

Om ikke annet så kan det jo være greit å vite hva andre mener om saken. Hva majoriteten av brukere her mener, har jeg ingen anelse om.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jeg kan ikke se noe galt i og bruke store bokstaver der man syns det passer, og særlig ikke hvis det er et ønske fra noen med dårlig syn. Vi gjør jo nå oppmerksom på at det er det som er tilfelle ? At det heter og skrike på nettspråget har og jeg hørt, men det bør vel ikke ha noen betydning i dette tilfelle hvor vi hjelper en av våre medlemmer eller fler ?

Link to comment
Share on other sites

Problemet er støy, enten i form av de som ikke leser nok til å få med seg at slike sesongtråder kansje skal ha store bokstaver, til de som må klage uansett (singler vel litt i glasshuset nå :oops: ). Greit nok om mods kontuinerlig rydder opp og fjerner alle slike innlegg i de anngjeldende trådene. Men kansje man skal prøve abonemang funksjonen først? Og så komme tilbake med innspill på hvordan han synes det fungerer.

Slik jeg ser det har mods kommet med ett forslag til løsning, og da burde vi kansje prøve det først. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Syns egentlig det er rart at det er motforestillinger mot forslaget, da det er naturlig å merke disse trådene på en eller annen måte.. Ville blitt enklere for alle, det var jo sånn på SL, bare da hadde det ikke vært noen som foreslo det på forhånd. Monsen oppretta revetråden for 06/07 med store bokstaver han, den var enkel å finne hele tiden og den ble brukt nesten hver dag gjennom hele jakta.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en av de som HATER STORE BOKSTAVER. Jeg synes det er like påtrengende som en elleveåring som begynner å rope sprøsmålet sitt fra annen etasje uten tanke på hvor mottakeren er eller om vedkommende er opptatt. I BOKA MI ER STORE BOKSTAVER LIKESTILT MED Å ROPE.

 

Hvis det derimot hadde vært mulig å merke spesielle tråder med f.eks. blå skrift istedenfor svart i trådlista, ville det vært en mye bedre løsning for oss som er ALLERGISKE MOT STORE BOKSTAVER.

 

Just my 0.02€

 

 

Varedeklarasjon: Store bokstaver er brukt i et visst omfang i dette innlegget for å demonstrere poenget, altså som et retorisk virkemiddel ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ventet på deg Sako :wink: Det er også et alternativ, annen skriftfarge. Poenget er at det skilles ut på en måte som gjør at blikket kan falle ned på det uten å måtte lese det andre. Jeg har 3 øyeoperasjoner bak meg og samsyet er helt råttent. Men på SL var det så enkelt med den REVEJAKTA 06/07 tråden som bare poppet opp for meg pga de store bokstavene.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...