Jump to content

Liten interesse for det eksklusive om dagen?


Trond

Recommended Posts

Hmm, samtlige har startsveiv på sia... :lol:

 

Altså er det et vakkert knippe tennstempelrifler vi ser, kanskje en Hercules eller to også.

Men å si om det er Hagen, Larsen, Brunvoll eller Wichmann som er produsent, nei den oppgaven tar jeg ikke på meg.

 

Men de er med 90% sannsynlighet kølabrennere alle sammen. :D

Vakkert syn by the way.

Link to comment
Share on other sites

Never change a winning team! :)

 

Kan vanskelig forestille meg hvordan noe så revolusjonerende og "unorsk" som rolling block mekanismen ble mottatt da den kom, for ikke å snakke om Krag Petersson som jo var helt uten synlig ladearm..

 

Min eneste innsigelse til bildet her måtte være at det er 13 "til bords" der...

Hvis du trenger argumenter for å anskaffe en til så har du et her. :)

Link to comment
Share on other sites

Rolling Block med startsveiv, jo takk, jeg grøsser ennå av tanken.

Det kom nemlig en kar innom her med en sånn, litt slarkete i startsveiva, men ellers vakker.

På det oktangonale løpet sto kaliberet "10,15 Jarmann" stemplet inn og gjennom den speilblanke pipen var det...glatt! :shock:

 

Når man ser slikt mister man sansen for hagleskyting for flere uker i strekk. :cry:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Fin eksklusiv børse :shock:

 

J. Rigby & Co .500 NE

 

Tja, eksklusivt er vel ikke ordet jeg ville brukt om denne dersom husken min er rett. Dette er en rifle bygd av Rigby of California med en Merkel lås og kan ikke måle seg med Rigby best guns laget i England. Dette er et eksempel på å prøve å slå mynt på navnet uten å ha respekt for håndarbeidet som Rigby en gang stod for.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...