Jump to content

kjøp av .38 spes revolver


cayn

Recommended Posts

Felt syting

Høres ut som du skyter felt på samme måte som meg 8)

 

Det er vel i bunn å grunn en S&W m14 med 6" som er valget ditt om du har noen ambisjoner om å få et pålitelig våpen i det kaliberet. Eventuelt få endret kalibret til 357 mag og satse på en S&W 686 / Ruger GP100

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Appropo nevnte 686 i 38spl +P. Har bestilt en av de fra Winge, og da begynner jo enkelte tanker å melde seg.

 

Hvordan ligger det ann med timing og tilpassing av tønnen på nye Smither i dag? Og da kansje spesielt disse spesialseriene som nevnte revolver hører til (den kommer jo med Target sikter fra fabrikk)?

 

Tilsvarende for kvaliteten på løp og dimensjoner mellom tønne og løp?

 

Jeg satser på å få en revolver som er mye bedre enn meg, som (med nevnte H&N 125grs wc) kan prestere godt til 1/7R samt kan brukes til 1/6G.

Link to comment
Share on other sites

Har bare såvidt holdt og kikket på en 686 .38+P.

Den ga et veldig godt inntrykk med tanke på timing og glatthet i mekanismen, så potensialet i en slik tror jeg er kjempebra. Siktene var og gode, helt unødvendig å gjøre noe som helst med denne for å skyte bra. Nå vet jeg jo ikke toleranser på løp,sylinder osv men holder de ok mål så er det løp og kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er en "Ren" 38.special du skal ha deg, så vil jeg anbefale Smith&Wesson sine. De vaneligste/mest brukte er bygd på K-rammen, dvs. mod 10. 14. 64. og 67. Grunnen til at jeg syns du skal velge Smith, er at de er de ledende på håndvåpen markede, du kan få "gadgets" / tuning deler i fleng. . .

Men den viktigste grunnen er at de er ganske enkle å få et veldig godt "Doubble action" avtrekk på. Og det er en stor fordel i Feltskyting.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ligger det ann med timing og tilpassing av tønnen på nye Smither i dag? Og da kansje spesielt disse spesialseriene som nevnte revolver hører til (den kommer jo med Target sikter fra fabrikk)?

 

Tilsvarende for kvaliteten på løp og dimensjoner mellom tønne og løp?

 

Jeg har "klådd" på en del Smith&wesson revolverer i det siste, og jeg har måtte justere "Timing" på en ny 629, men da kun får å få et perfekt "Double action" avtrekk. . .

Jeg tror Smith&Wesson produserer litt Safe, men tanke på det Americanske markede. Jeg vil annta at 90% av det som blir solgt, er til "Hvermansen" i gata, og da for man leve med litt sikker låsing på tønne og god klaring mellom løp/tønne.

Akkurat for disse spesialseriene kan jeg ikke svare på...

Link to comment
Share on other sites

Hvem i Norge bør en sende en ny smith til for tuning?

 

Jeg kan bare svare og anbefale de jeg har hatt noe med å gjøre, og det er P. I. Jacobsen og Bjørn E. Norèn. Ellers så vet jeg at Olav hos Pedersen Våbenlager og Petter hos Jakt&friluft er meget flinke med håndvåpen....

Link to comment
Share on other sites

Hvem i Norge bør en sende en ny smith til for tuning?

Hvorfor skal du tune en ny Smith om den er i orden?

Mulig jeg er rar, men har til dags dato ikke tunet en Smith bortsett fra letting av hane på min mod 14. Å fjærne hanespore og montere nytt fjærsett kaller jeg vertfall ikke tuning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenker på maksimal utnyttelse av potensialet for glatthet i avtrekk (polering etc på rett sted).

Jeg tenker på perfekt timing, og DA avtrekk.

 

Selv er jeg i stand til å bytte fjærer og å ta bort "topper" på sidene av t.d. rebound sliden. Og jeg kan jo alltids kjøpe literatur som gjør meg i stand til å gå noe videre.

Men det vil ikke kunne erstatte erfaringen en som har gjort dette i årevis på toppnivå har.

 

Jeg ønsker enkelt og greit revolvere som fungerer tilnærmet perfekt, som har lettest og glattest mulig avtrekk. Og som en kan forvente seg årevis av problemfri bruk av.

Spesielt siste punkt, er det jeg regner med børsemakerens erfaring skal sørge for.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...