Jump to content

Billig og bra ammunisjon? (22lr)


IImilleniumII

Recommended Posts

http://www.mamut.net/controls/shop/shop ... rs&gid=255

 

CCI Standard Patron Pistol Rifle .22lr

 

Prisen er pr patron 0,59 øre. Følgende kvantums rabatter blir brukt.

 

Ved 500 stk 25%

Ved 1000 stk 30%

Ved 5 000 stk 40,%

Ved 10 000 stk 42%

Ved 25 000 stk 45.%

Ved 50 000 stk 47%

 

 

Er dette billig og bra ammunisjon? Kommer til å kjøpe 5000 skudd. Er nybegynner så jeg kommer vel til å skyte en del iallefall i starten.

Link to comment
Share on other sites

CCI standard får du på XXL for 0,32 kr om du kjøper 5000.

I fjor hadde de federal standard til samme prisen.

 

I siste utgave av Skytternytt har en testet ulik ammo .22, dyr og billig, i en Pardini pistol. Har kom den billigste, CCI standard, best ut. Du kan trygt gå for den.

Link to comment
Share on other sites

spørs hvor langt hold du skal skyte på.

jeg har brukt endel 22LR i min sauer 200STR. på 100m er det stor forskjell mellom forskjelge typer ammo. CCI std synes jeg gir for ujevn presisjon på den avstanden(har noen merkelige skudd, som gir rare treffpunkt. ) Lapua superclub, federal std(merket match) eley club og eley target gir god presisjon på den avstanden. de holder innertieren på 100m skiva alle de nevnte typene.

 

på 15m derimot har jeg ikke merket stor forskjell mellom disse typene ammunisjon. alt er godt nk til mengdetrening iallefall.

Link to comment
Share on other sites

1: Skal du skyte ammoen i pistol eller gevær? Det er ikke så lett å skjønne når du legger tråden under "Samling" (jeg regner egentlig med at du ikke skal samle på ammoen)

2: Send en PM til mod eller adm og be om å få flyttet tråden til riktig underforum

 

Til topic: Jeg har brukt en del Federal Bulk Pack til plinking siden den er rimelig og har vært lett tilgjengelig der jeg bruker mest penger på slikt. Grei nok presisjon, men ikke akkurat noe til BR50. Jeg ble imidlertid positivt overrasket over den nye utgaven, den med forkobrete kuler. Billigammoen samlet tre skudd på en klistrelapp på 50m i min CZ452 American så lenge sjåføren gjorde jobben riktig. Terningkast fem og en halv.

Link to comment
Share on other sites

1: Skal du skyte ammoen i pistol eller gevær? Det er ikke så lett å skjønne når du legger tråden under "Samling" (jeg regner egentlig med at du ikke skal samle på ammoen)

2: Send en PM til mod eller adm og be om å få flyttet tråden til riktig underforum

 

Til topic: Jeg har brukt en del Federal Bulk Pack til plinking siden den er rimelig og har vært lett tilgjengelig der jeg bruker mest penger på slikt. Grei nok presisjon, men ikke akkurat noe til BR50. Jeg ble imidlertid positivt overrasket over den nye utgaven, den med forkobrete kuler. Billigammoen samlet tre skudd på en klistrelapp på 50m i min CZ452 American så lenge sjåføren gjorde jobben riktig. Terningkast fem og en halv.

 

1. Pistol

2. Har sendt mld til moderator. Takk for beskjeden.

 

Så konklusjonen er at ammoen linket til over er mer enn god nok til pistol?

Link to comment
Share on other sites

På midtnorsk mesterskap på bane skjøt mer enn halvparten med CCI Std. Da holder den vel som treningsammo for de fleste?

 

Når jeg nevnte ammoen som er linket over, mente jeg federal ammoen som de snakket om. Har ingen erfaring med den. Bruker CCI på kurset. Xxl hadde en fin pris på den cci, men nærmeste xxl butikk er i tr.heim tror jeg og det er 2-3 timers kjøring. Vil tro federal er bra nok til det meste også for en amatør :)

Link to comment
Share on other sites

Så konklusjonen er at ammoen linket til over er mer enn god nok til pistol?

Sorry, det tør jeg ikke svare på. Våpen er som damer, de har ulik smak, og jeg har bare prøvd den i gevær. Men som sagt, Federal-ammoen går uforskammet godt i geværet mitt. Derfor ville jeg kanskje prøvd den. Bare pass på at du får den nye typen i mørk (blå?) eske, med forkobret kule. Den gamle typen, med blykule uten belegg, hadde hvit bakgrunnsfarge på pappen i eska.

Link to comment
Share on other sites

Så konklusjonen er at ammoen linket til over er mer enn god nok til pistol?

Sorry, det tør jeg ikke svare på. Våpen er som damer, de har ulik smak, og jeg har bare prøvd den i gevær. Men som sagt, Federal-ammoen går uforskammet godt i geværet mitt. Derfor ville jeg kanskje prøvd den. Bare pass på at du får den nye typen i mørk (blå?) eske, med forkobret kule. Den gamle typen, med blykule uten belegg, hadde hvit bakgrunnsfarge på pappen i eska.

 

Ok. Det du sier stemmer ganske godt. Leste nettopp noen review og inlegg ang. en P 22, og federal ammoen ble ikke anbefalt på den, men cci (pga litt problemer med federal). Tror jeg kommer til å gå for cci. Det vil ikke utgjøre mere enn ca 30 kr for en eske med 500 skudd :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...