Jump to content

Reimfeste røyk første turen - kolben knakk


Grytskanken

Recommended Posts

Er litt medium minus fornøyd om dagen. Kjøpte ny reim med feste til .308en i fjor etter jakta. Har selvsagt brukt den litt på bane i sommer, men ikke veldig mye. Første dagen børsa er med på reinsjakt løsner fremre reimfeste. Siden jegeren gikk med sekk uten meis (for å henge børsa på), var reima på børsa festa i sekken med en norgesreim, for ikke å gli av skuldra når man går. Når festet løsner, går pipa rundt i en bue og treffer en stein med så stor kraft at kolben knekker :(

Dette er sånn passe frustrerende men jakta er slutt (for den børsa).

Spørsmålet er om jeg kan gjøre noe med det. Forsikring? Klage til butikken som monterte festet? Et reimfeste skal vel helst ikke løsne første jaktturen, selv om det har vært noen ganger på banen?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tenkte her i min frustrasjon å hente opp igjen denne tråden...

Godt over ett år har gått og jeg er tilbake til start :lol: .Firmaet som monterte herligheten (reimbøylen) vil ikke ta ansvar for skade på våpenet, men ny stokk ble bestilt gjennom dem rundt nyttår. Etter noe masing på tlf fra min side, fikk de tak i stokken i starten av juni, og skulle bare "smekke i no beddemasse". Det viste seg etter hvert at dette kunne de ikke gjøre selv, så børsa ble sendt til ekstern børsis. Ting tar tid, og i følge butikken har børsa vært på vent der siden. I dag fikk jeg vite fra butikk og børsis at stokken ikke passa. Det tok dem altså 5 mnd å gi meg beskjed om at stokken ikke passa :overrasket: . Jeg har forståelse for at ting tar tid, men å ikke kunne løfte røret, ringe og gi beskjed eller sende en mail er sjanseløst. Er det da virkelig for mye for langt å be om en nettopris på ny stokk?? Eller skal butikken tjene fett på å selge en reimbøyle som ikke funker?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...