Grytskanken Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Er litt medium minus fornøyd om dagen. Kjøpte ny reim med feste til .308en i fjor etter jakta. Har selvsagt brukt den litt på bane i sommer, men ikke veldig mye. Første dagen børsa er med på reinsjakt løsner fremre reimfeste. Siden jegeren gikk med sekk uten meis (for å henge børsa på), var reima på børsa festa i sekken med en norgesreim, for ikke å gli av skuldra når man går. Når festet løsner, går pipa rundt i en bue og treffer en stein med så stor kraft at kolben knekker Dette er sånn passe frustrerende men jakta er slutt (for den børsa). Spørsmålet er om jeg kan gjøre noe med det. Forsikring? Klage til butikken som monterte festet? Et reimfeste skal vel helst ikke løsne første jaktturen, selv om det har vært noen ganger på banen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jibrag Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Har du reiseforsikring? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eiesaren Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 ring til forsikringselskapet du bruker og hør om du har forsikring som dekker det. Det gjor jeg med en kikkert jeg knuste i reinsfjellet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grytskanken Posted September 6, 2010 Author Share Posted September 6, 2010 Mener vi har en familie-reiseforsikring. Eiesaren: Spurte du bare om en av forsikringene kunne dekke kikkerten? Det var en som nevnte at muligens det kunne dekkes av innbo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vømmøl Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Jeg har fritidsforsikring i Sparebank1, som dekker hele familien. Den dekker vistnok opp til 15.000,- for våpen. Sjekk om du har noe lignende i din forsikring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeger'n Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Jeg hadde nok tatt en prat med firmaet som monterte "herligheten" der framme på stokken også, jeg da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grytskanken Posted September 6, 2010 Author Share Posted September 6, 2010 Jeger'n: Det var det første som slo meg når det skjedde også. Jeg er imidlertid litt usikker på om de gidder å spandere ny stokk på meg, selv om jeg synes de burde det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeger'n Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Det er i alle fall verdt bryet med å ta det opp med dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrik Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Personlig syns jeg det er SOLEKLART at butikken som har solgt deg dette bør erstatte de skader som har oppstått... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Nå er det noen semestre siden jeg hadde juss, men dette oser av produktansvarsloven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eiesaren Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 ja var kollektiv hjem forsikringen som dekket den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grytskanken Posted October 28, 2011 Author Share Posted October 28, 2011 Tenkte her i min frustrasjon å hente opp igjen denne tråden... Godt over ett år har gått og jeg er tilbake til start .Firmaet som monterte herligheten (reimbøylen) vil ikke ta ansvar for skade på våpenet, men ny stokk ble bestilt gjennom dem rundt nyttår. Etter noe masing på tlf fra min side, fikk de tak i stokken i starten av juni, og skulle bare "smekke i no beddemasse". Det viste seg etter hvert at dette kunne de ikke gjøre selv, så børsa ble sendt til ekstern børsis. Ting tar tid, og i følge butikken har børsa vært på vent der siden. I dag fikk jeg vite fra butikk og børsis at stokken ikke passa. Det tok dem altså 5 mnd å gi meg beskjed om at stokken ikke passa . Jeg har forståelse for at ting tar tid, men å ikke kunne løfte røret, ringe og gi beskjed eller sende en mail er sjanseløst. Er det da virkelig for mye for langt å be om en nettopris på ny stokk?? Eller skal butikken tjene fett på å selge en reimbøyle som ikke funker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xesray Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 Det var en smule gale ja, be de fikse de på rappen. Kjedde det samme på 22 min i dag på vei hjem, men kjente at den slapp, og klarte å gripe rundt den før den gikk i bakken. Flaks kalles det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.