Jump to content

Den store lommelykttråden


5,56

Recommended Posts

Faen at jeg bestemte meg for å begynne å lese på denne tråden idag azz :twisted:

Jeg har klart å holde meg unna hele tida, men nå tok nygjerrigheta helt overhånd :oops:

Jeg leste side 1-7 og 21-25. Jeg så at f.eks Led lenser T7 var flere her fornøyde med, så da klarte ikke jeg å holde kleptopølsene mine unna lenger, og prisen var nesten akseptabel...under litt tvil....Skal bli spennende å teste den ikveld ihvertfall :mrgreen:

 

Hittil ser det lovende ut. Jeg har hatt en Maglite med 6 batterier og halogenpære for ca. 20 år siden. 3-400 meter gikk helt fint. Men den var jo pokker meg nesten tyngre enn hagla veit du :shock:

Jeg har de seinere åra hatt en med 3 batterier, og har vært veldig fornøyd til mitt bruk, men den er jo så stor og klumpete + tung. Jeg har også hatt 2 fra Biltema som jeg synes har lyst bra, men det er jo ingenting mot værken 3 cell Mag Lite eller T7 da. Men jeg fant ut at denne T7'n måtte prøves. Så langt ser det ut til at den danker ut Mag Lite'n min gitt.

 

Lenge leve "barnsligheta" :lol:

Nei, nå skal jeg opp på loftet og bytte åte i musefellene + tømme ut de 3 som sikkert sitter klistra i dem, så da får jeg se om jeg ser noe godt oppå loftet.

Link to comment
Share on other sites

Nei dæven, det var litt stilig 8):mrgreen:

 

Gjett'a. Det er jo helt rått mtp. str. på lykta. Jeg kunne se rådyr på jordet 150-200 meter unna :shock:

I '90 hadde jeg ei Maglite på 6 batterier og med halogenpære. Den lyste helt fint 300-400 meter, men den var jo så stor at man nesten måtte ha bæretillatelse på den + tyngr enn hagla mi... I seinere tid har jeg bare hatt en 3 batteriers Maglite, og det har funka helt fint til mitt bruk, men er fortsatt ganske tung å ha hengende i beltet da man er på seinjakt med ryggsekk og div.. Også har jeg hatt et par små fra Biltema som jeg har vært fornøyd med....innen rimelighetens grenser til 49,-......

 

Dette er den dyreste lykta jeg har hatt, men den er jaggu verdt hver eneste krone, og overgår det jeg trudde :D

Hu i butikken sa at dem selger flere stykker hver uke + en sånn til å feste på våpenet. Jeg spurte om å få se på den...jeg er jo kronisk klåfingra :lol: og den var trivelig den, men det er vel ikke helt bra å bli stoppa av noen som har autoritet med noe sånt på våpenet eller ? Jeg veit ikke, derfor spør jeg, for jeg har jo sett at dem blir mer og mer populære.

Link to comment
Share on other sites

Hehe joda, du ser fort at Maglite er utdatert når du får se hvor langt lykte teknologien har kommet. Og LED teknologien har slettes ikke kommet langt :mrgreen: Så man kan vente seg mye kraftigere og effektive LED chipper i fremtiden.

 

Tror du får problemer hvis du blir stoppa med en lykt på våpenet ja, hvis du er ute å jakt. Men jeg har hørt at det er lovlig i revejakt eller noe tror jeg.. men er ikke helt sikker. Man må ihvertfall søke tillatelse av skogeier++ for å få bruke kunstig lys under jakt.

Jeg er faktisk også litt usikker på om LED Lenser lyktene tåler rekyl.. Det er jo ingen fjær som tar imot energien, bare metall.

 

Lett å bli klåfingra på disse lyktene altså! Sjekk ut de veldig gode nettbutikkene for lykter vi har her i Norge og se på lyktene dems, DA får du se noen skikkelige kvalitetslykter, som ihvertfall vil imponere deg! :P Mange har våpenfeste også! Selv var LED Lenser P14 min første ''skikkelige'' lykt, men den ble fort solgt og det ble kjøpt inn andre lyktemerker.

Men så er disse lyktene litt dyrere enn LED Lenser lyktene.. men ikke alle :)

Link to comment
Share on other sites

Noen som har peil på hvor man får tak i Gerber Omnivore i Norge? Finner den på Midway, men er ikke særlig lysten på å handle derfra.

http://rodan.no/index.php?main_page=product_info&products_id=3114&zenid=7822ef31b54d37116a6c007be0910ed7

 

There you go!

Står ingenting om at den er på lager, det står ''kontakt oss''.

Ganske dyr til å være en eldre lykt med 0,7 Watt LED. 18 lumen på 1 cr123 og 12 lumen på 1 AA. :( og forresten, hva er galt med Midway? :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg henger veeldig langt etter i teknologiens verden pga. at jeg rett og slett ikke har råd til å kjøpe meg ting, og da har jeg heller ikke vært så altfor ivrig til å sjekke opp ting og tang heller. Antageligvis mest for å ikke bli frista, og vite om alle de herlige dippedutta som "er kjekt å ha" :lol:

 

Men jeg fikk en uventa bonus for noen uker siden, så derfor ble det mulig å tilfredsstille havesyken litt når det gjelder å få tak i meg ei skikkelig lommelykt. Jeg forstår egentlig ikke hva jeg synes er så fasinerende med dem, men det er vanskelig å holde meg unna, sjøl om det bare er disse småtassa på Biltema, så bli jeg fasinert. Bruker dem jo bl.a veldig mye da jeg må skru bil osv. for dem er så små og hendige + lyser veldig godt på sånn avstand som man får da man skrur.

 

Det som derimot lager litt krøll med synet mitt er at lyset er altfor blått, så jeg klarer f.eks ikke å finne div. detaljer som er viktig når det gjelder f.eks motorer, lekkasjer osv. T7 lyser jo så å si helt hvitt, så det er jo veldig behagelig lys. Det kommer nok godt med utover, for det er alltid noe jeg må fikse på bila. Håper til gud at dem går gjennom vintern uten at jeg må fikle med dem, for jeg har verdens største garasje med himmelen som tak.... Hvis jeg slipper mer klunder før til våren, så trur jeg det er 1. gang i historien jeg ikke har mått klundre med bil i den kalde årstida.

 

Da madamen og jeg var ute å kjørte her en dag så røyk varmeapp.registeret på bilen hennes. Brukte 10 liter vann på å få kjørt ca. 2.5 mil. Subaru skulle ha 6800,- for reg. og 7000,- for å gjøre jobben. Nesten 14 lapper :shock: Det er jo helt sjukt. Ringte til Bilextra og fikk reg. til 2291,- også måtte jeg bare få gjort jobben sjøl på et vis. Verkstedet skulle bruke 7 timer. Jeg orker ikke å drive på så lenge av gangen + ikke alltid jeg klarer hver dag engang, så jeg brukte flere dager, men for å spare 10 lapper i forhold til verkstedet, så er det helt greit det azz.

 

I disse dagene måtte madamen kjøre min bil...en Patrol Y60...og det falt ikke helt i god jord :mrgreen:

Eneste som er ubehagelig med den er at den rister litt på rattet pga. litt slitent styrestagg og for brede hjul, men ellers synes jeg den er helt fin. Det syntes derimot ikke hu, men da får jeg ihvertfall ha bilen for meg sjøl :mrgreen:

 

Jeg kjenner at den berømte "havesyken" tar meg forholdsvis ofte da jeg snubler over div. herlige ting bl.a i bladet Jeger som jeg abonnerer på, og spesielt på jakt og fiske messa. Der sliter jeg azz....men det vil jeg tru gjelder flere... Når det gjelder LED teknologien så ligger jeg milevis bak, og jeg veit jo at dette bare er starten, og at om få år er det sannsynligvis helt rått. Noe ala vanlige lyspærer og xenon. Ja det med fjæra så jeg da jeg satte inn batteria at der er det ikke mye til fjæring nei, men kanskje disse lyktene som selges med våpenfeste er spesiallagd til formålet så dem tåler rekylen over tid ? Eller om dem er ganske robuste generelt sett også ?

 

Ja, jeg er også litt redd for at lys på våpenet ikke er helt etter boka. Det er jo faktisk så ille at vi ikke har lov til å lyse etter vårt eget vilt som evt. ble skutt akkurat i skumringstidabb. Akkurat den biten synes jeg er helt på trynet, men at man ikke skal bruke kunstig lys før skudd er avgitt har jeg full respekt for. Men etter skuddet bør det være fullt fokus på å finne dyret så fort som mulig, og ikke måtte vente i "timesvis" på å få samla sammen en ettersøks ekvipasje. Men dette temaet legger jeg dødt her og nå, for det var ikke det vi snakka om. Det var bare jeg som sklei ut litt :oops:

 

Hm, var den P14 lykta bedre enn T7 ? Hva slags lykt(er) har du nå, og siden dem er bedre enn led lenser lyktene...betyr det at det ikke er led :oops: Og hvor langt/bredt lyser dem + hvor store og hvor mange dioder ?

Hva betyr led lenser i forhold til andre led lykter ? Som du skjønner så er jeg helt bak mål når det gjelder led lykter osv.

 

Ja, jeg kan ihvertfall ikke klage på guttungen for at han er klåfingra for jeg er ikke et hakk bedre sjøl :lol:

Jeg ser med fingra :lol:

Link to comment
Share on other sites

PCen er litt klikk, så poster fra telefon.. Gøy:)

 

Led teknologien har vel gått forbi Xenon teknologien allerede, ihvertfall på mindre og kompakte lykter. Det er utrolig lett å bli hekta på disse lommelyktene. Huff!

Sjøl vil jeg si at led lenser ligger litt bak på lyktefronten, vet at de at slitt med en del dårlig elektronikk osv. Synd at lyset ikke er regulert også! De er vel mest et merke for massemarkedet:)

 

Tror ikke Led lenser har dedikerte våpenlykter, og tviler på at de errobustr nok til å tåle kraftig rekyl.

 

Har masse ræl av lykter, samt noen gode. har måtte fått fiksa litt på noen.

Har alltid Zebralight H31 i lomma med meg, liten og kompakt! Ellers fikk jeg nylig en Surefire C2 som skal få en Triple XP-G led i seg, istedenfor den gamle led chippen. Tenk deg det, 1100 lumen på 13 cm lengde av lykta.

Ellers Har jeg mye av de vanlige merkene, olight, fenix, 1 nitecore og Eagletac:) samt noe mer surefire. Til treningsturer bruker jeg "magicshine 900 lumen hodelykt"

Det meste har jeg egentlig ikke bruk for og prøver å kvitte meg med det.

 

Beklager dårlig innlegg, nettet her er elendig.

Link to comment
Share on other sites

Kan nokon komme med anbefaling på lykt som bruker 1AA eller 2AA batteri? Har egentlig tenkt å ha den som ei reserve lykt . Det har lett for å bli einkelte batteri til overs når eg har fyllt på hodelykta mi ei Petzl Myo XP som tar 3AAA. Lykta er eg forresten veldig godt fornøgd med, spesiellt med tanke på at eg fekk den til ca 400kr på medlemstilbud på COOP.

 

Har funne nokon som er anbefalt her og som fås hos www.lightman.no Fenix LD20 til 449kr og Quark AA Turbo kr 549, Hva er forskjellen på desse? Eg fant ikkje noko nærmare spesifikasjonar på Quark'en.

Andre aktuelle lykter eg fann var NU Flare Rebell 90 ALX-80 kr 299.50 hos www.teknikmagasinet.no den tar 2AA , LED Lenser T5 som tar 1AA batteri.

 

Ser at MagLite har fått mykje kritikk her,men korleis er siste generasjon av Minimaglite 2AA med LED? Såg forresten at Maglite XL100 ikkje fekk så verst kritikk i Villmarksliv med brukbart lys og batterlilevetid. Om oppgitt lysstyrke og levetid stemmer veit eg ikkje.

 

Andre bra lykter med 1AA i dette prisskiktet ?

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som om du er på rett vei! 4Sevens turbo aa lyser ganske langt og er noe sterker enn LD20:) sjekk http://Www.4sevens.com" target="_blank" target="_blank for info om aa turbo.

Ellers burde du se på Zebralight H51 hos lightman!:)

kan brukes som hode og lommelykt! 200 lumen på 1 AA.

Knuser lett Myo xp(jeg har myo xp og den er ikke på langt nær så kraftig 85 lumen) og er veldig liten og kompakt!:)

 

Nu flare har jeg ikkE hørt om utenom testen i villmarksliv, og ville absolutt ikke kjøpt den. Finnes mye bedre her ute.

Glem mini Maglite led også, gir deg rundt 40 lumen. XL100 gir 80 lumen på 3AAA(upraktisk og klumpete) dyr er den også. Glem egentlig alt som heter maglite, hvis du ikke skal ha slagvåpen. Testen i villmarksliv var ganske misveiledende, synes nå jeg.

Glem Led lenser T5 også, noe skrot.

 

Jeg hadde definitivt gått for AA turbo eller h51, ikke noeN av de andre som du nevnte :)

hvis du kjøper H51 blir den antageligvis hovedlykta di, og Myo blir reserve:) H51 er mye mer enn dobbelt så kraftig som Myo+fantastisk liten og lett, uten ekstern batteripakke:) Ikke at Myo XP er en dårlig hodelykt, har den selv og den er greit bra altså, god levetid og.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig spennende lykt fra Fenix!

Fenix TK15(Tipper den har minst like bra kvalitet som TK11 og TK12 og resten i TK serien)

337 OTF lumen

http://thebrightsideforums.com/viewtopic.php?f=14&t=375

 

@Zeiss

Så er vel ikke akkurat MaxaBlaster like allmenn som disse HID lyktene på ebay? :mrgreen:

Men når sant skal sies, så er Maxablaster et stykke VELDIG bra kunst. Hadde likt å hatt en slik i EDC format :lol:

 

Fikk hentelapp på en 4sevens preon II warm i dag, til stor forundring var det ingen pakke på den lokale matbutikken eller på postkontoret.

Pakkerne hadde god tid til å få pakken sendt hit, fra Oslo, men ser ut som om de har gjort noe annet.

Skjerp dere, Posten

Link to comment
Share on other sites

Ja får se når den kommer for salg. den side bryteren minner meg om den på lumapower signature vx, den fungerer veldig bra, kjapt og engelt og bytte lystyrke, og fremdeles taktisk bryter. håper også at tk15 blir like godt regulert på 18650 som tk11, satser på det, fenix pleier og ha denne biten i orden.

Link to comment
Share on other sites

Har sett en nyere versjon av den ''35 watt hid'' lykta.. Den hadde 55 Watt og var MYE sterkere både på throw og flood, så beamshots av 35 w hid mot 55 w hid mot Stanley :)

 

Er det noen som vet om denne er noe tess? Dette må jo være mest throw pr krone?

Link to comment
Share on other sites

Ope;

Her er reviewet av 55 Watt HID lykt: http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t=289497

 

Den leverer jo sikkert bra lys pr krone, men batteriet skal visstnok ikke være av spesielt bra kvalitet, har hørt om noen som fikk ca 20-30% nedsatt kapasitet på batteriet sitt etter 6 måneders bruk.

Ingen tvil om at den er veldig kraftig ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Bestillte meg en sånn c2 lykt nå, spent på hva slags inntrykk jeg får av min første surefire.

må vel ha en drop inn jeg også. hvilken andre enn malkoff er bra da? og hvor mange lumen kan jeg få i denne lykten.

 

Hvis du ikke vil ha lys så lenge er vel 1000 lumen mulig :wink: Dette er jo veldig dyrt og upraktisk.

 

Hva du bør kjøpe er avhengig av om du vil bruke cr123 batterier eller satse på enten 16340 (cr123 størrelse) eller 17670 (som 2 cr123) oppladbare li-ion batterier.

 

Dereelight har fine drop ins for ikke alt for mye penger:

 

http://www.dereelight.com/module-list.htm

 

Jeg tror jeg ville gått for denne: 1S XP-E Q5 5C SMO hvis du skal bruke 17670 og denne 1SM XP-E Q5 5C SMO hvis du skal bruke 16340 eller vanlige cr123 (funker like bra med begge)

Hvis du vil ha flere lysnivåer så er denne fin: 3SM XP-E Q5 5C SMO bra med 2 16340 eller 2 cr123 batterier.

 

Disse er ikke så kaldhvite som de vanlige diodelykten og skal lyse veldig bra.

 

Husk å aldri bruk li-ion sammen med orginalpæra, da ryker den.

 

Si fra hva du tenker med batterier så skal jeg legge ut en link eller 2 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Takk skal du ha, no fair, vil gjerne holde meg til li-ion 17670 i utgangspunktet, men gjerne ha muligheten for cr123, men dette er ikke et must, gjerne med xp-g eller sst 50 led. flott om du vil legge ut noen linker.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da har jeg hatt litt nytt leketøy i hus noen uker, Surefire E2D i forskjellige tappninger - tidligere i tråden fikk jeg noen tips om en LED pille som ble solgt via CPF marketplace og en slik ble bestilt i Neutral, Two output tapning. Aner ikke hva den gir ut, da effekten ble oppgitt i noe sånn teknosnakk variant, men såvidt jeg har fått med meg er det snakk om sånn ca 200 og 40ish lumens, i relativt spredende lysbilde.

 

I tillegg fikk jeg tusket fatt i ett 120 lumens orginal E series hode som er rimelig heftig i kastet og fremstår som relativt mye kvassere enn Ku modden, som om ikke dette er nok datt det vist inn en grisemodda DaFabricata ? E2D med en McClicky tailswitch? med noe sånt som 450 lumens - også en spreder, men jaggu blåser den vel omtrent ut til 200 meter eller mer.. :mrgreen:

 

Fenix TK11 ble vist brått relegert til tertiærstatus...

 

Kjører på primærceller for øyeblikket, men tar imot tips om oppladbare systemer, både ladere og batterier...

Link to comment
Share on other sites

Takk skal du ha, no fair, vil gjerne holde meg til li-ion 17670 i utgangspunktet, men gjerne ha muligheten for cr123, men dette er ikke et must, gjerne med xp-g eller sst 50 led. flott om du vil legge ut noen linker.

 

xp-e lyser mer konsentrert enn en xp-g, men total mengde lys er mer med en xp-g.

 

Hvis du vil bruke både cr123 og 17670 så går dette bra med xp-g: 1SM XP-G R5 SMO. Den vil lyse litt mindre med en 17670, men batteriet vil vare lengre. Mulig lysstrålen er bedre med en OP (ikke helt glatt) reflektor. Det kan du spørre dem om (de har det også).

 

sst 50 drop in'en de har synes jeg var i overkant dyr. Samme med MC-E'en

 

Annet alternativ til drop in som normalt er bra (har en på sykkelen og gitt bort noen): http://lumensfactoryshop.com/online_shop_product.php?id=67&cid=2&sid=7&page=1 Hvis du vil ha flere lysstyrker: http://lumensfactoryshop.com/online_shop_product.php?id=98&cid=2&sid=7&page=1

 

 

Batterier og lader som er ok: 17670 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3301 Lader: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5837

Du trenger denne til norske kontakter: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33884

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg hatt litt nytt leketøy i hus noen uker, Surefire E2D i forskjellige tappninger - tidligere i tråden fikk jeg noen tips om en LED pille som ble solgt via CPF marketplace og en slik ble bestilt i Neutral, Two output tapning. Aner ikke hva den gir ut, da effekten ble oppgitt i noe sånn teknosnakk variant, men såvidt jeg har fått med meg er det snakk om sånn ca 200 og 40ish lumens, i relativt spredende lysbilde.

 

I tillegg fikk jeg tusket fatt i ett 120 lumens orginal E series hode som er rimelig heftig i kastet og fremstår som relativt mye kvassere enn Ku modden, som om ikke dette er nok datt det vist inn en grisemodda DaFabricata ? E2D med en McClicky tailswitch? med noe sånt som 450 lumens - også en spreder, men jaggu blåser den vel omtrent ut til 200 meter eller mer.. :mrgreen:

 

Fenix TK11 ble vist brått relegert til tertiærstatus...

 

Kjører på primærceller for øyeblikket, men tar imot tips om oppladbare systemer, både ladere og batterier...

 

For oppladbare løsninger trenger jeg å vite litt mer om hva du har kjøpt (link til tråd etc.)

 

Det 120 lumen hodet er sikkert ca 200 hvis det er nyere Surefire. Med den optikken de bruker ser det ut som det er mye mer lys enn en lykt med flomlys.

 

DaFab er veldig flink så den er helt sikkert strålende :twisted: , men bilder ville hjelpe :wink:

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke ha Malkoff P7, planen er at jeg skal ha en Moddoo Triple drop in drop in! over 1000 lumen ut av lykta.

Har mailet litt med Elektrolumens, og de sier de jobber med kraftigere p60 drop ins, så jeg skal vente. Kraftigste hittil er Triple XP-G.

 

C2 er en fantastisk lykt! Føles rett og slett helt perfekt ut! Eksepsjonell kvalitet også, du kommer til å bli fornøyd! Herlig anodisering også.. Du kommer til å gå og klå på lykta hele kvelden! :) Men ingen tvil om at man må sette inn drop-in, til dagens lykter lyser den ikke UTROLIG bra, men ok lys. Dårlig brenntid også, men er jo en grunn til at man skal sette inn Drop-in :lol:

 

det STORE spørsmålet er drop in til SureFire G2 UTEN nytt aluminiumshode, G2 holder skikkelig på varmen og kan ødelegge en LED diode som er kjørt hardt..

Link to comment
Share on other sites

Takker igjen no fair, og til deg og mathias, Ja kjenner den følelsen når du får en ny gromlykt, satser på at jeg blir fornøyd med denne også, blir vanskelig og bestemme seg for drop in, er jo et hav og velge i. så det blir vel en del søking i tiden fremover.

ellers kan jeg anbefale enda en ny lykt jeg har fått. en ITP R01, er oppladbar fra usb, har innebygget batteri og er veldig bra på throw, mathcer fenix tk11 r2. bruker denne på jobb nå, veldig praktisk og kunne lade den fra bilstereoen :) og så koster den 44$ ikke ille for en komplett oppladbar pakke.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Surefire 400+ lumen wall of light - DAFABRICATA modded black KL4 head with Seoul P7, matching black E2DL body and clicky tailcap with GITD boot.

 

Dette er det jeg fant på spekken - har ikke funnet orginaltråden enda. Den drop in pilla jeg nevnte i sted, er den som du linket til når jeg spurte etter led oppgradering tidligere i denne tråden.

Link to comment
Share on other sites

 

det STORE spørsmålet er drop in til SureFire G2 UTEN nytt aluminiumshode, G2 holder skikkelig på varmen og kan ødelegge en LED diode som er kjørt hardt..

 

Du kan fint bruke den drop in'en fra C2L lykta. Den reduserer strømmen til dioden når den blir varm, lyser da litt mindre og lenger.

 

Mulig det hadde gått å modifisere SF drop in'en også, men det er nok ikke så lett..

 

Malkoff lager ikke P7'er lenger :P

Link to comment
Share on other sites

Surefire 400+ lumen wall of light - DAFABRICATA modded black KL4 head with Seoul P7, matching black E2DL body and clicky tailcap with GITD boot.

 

Dette er det jeg fant på spekken - har ikke funnet orginaltråden enda. Den drop in pilla jeg nevnte i sted, er den som du linket til når jeg spurte etter led oppgradering tidligere i denne tråden.

 

Etter det jeg kan se er det vanlig KL4 elektronikk i den (bare et lysnivå, ikke klikking rundt med forskjellig lysstyrke) og da skal den fungere fint på en 17670 celle. Dette skal også fungere ypperlig i E2D'en som du kjøpte LED pille til. Det hender at Kroppen på Surefire lykter er litt småtrang til oppladbare celler, men de fra AW på CPF pleier å fungere bra. Hvis du tar et skyvelær og sjekker indre diameter så kan jeg måle mine og si om de skal gå.

 

PS! Bra valg av lykter :mrgreen:

 

Mathias: Du får veldig kort lystid i C2'en din med 1000+ lumen i tillegg blir det veldig mye flood. Tror jeg ville gått for noe som tar 18650 for å drive 3 eller flere xp-g'er :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått min nye surefire c2, og må virkelig si det er en nydelig lykt, gir en voldsom kvalitets følelse, og jeg gleder meg skikkelig til og finne en kraftig drop-in til den. og det fortjener den virkelig, for 80 lumen som denne har i standard utførelse, er ikke godt nok lenger :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vurderer å kjøpe den, så finnes det nok bedre lykter til den prisen :) Den begynner vel å bli litt utdatert, med en XR-E Q5 LED.

Synes Fenix TK 15 ser helt fantastisk ut jeg!

Virker som en solid oppgradering fra favoritten Fenix TK11

 

@Jannis

Det oser rett og slett kvalitet fra den :wink: JEg går fortsatt rundt og klår på den, jeg..

Hadde vært fantastisk med anodisering over HELE lykta, istedefor bare ved bryteren :P Selv om den hadde blitt rar.

Link to comment
Share on other sites

Den ble handlet over disk samme dag som jeg skrev innlegget. Den lyser helt greit til mitt bruk. Nå er jeg heller ingen expert på lommelykter.

 

 

Lykta er enkel å ta med seg, da den vier lite i forhold til min gml mag-lite. :)

 

Så langt er jeg ikke missfornøyd.

 

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...