Jump to content

litt underlig tennhette


Ole_Netland

Recommended Posts

sist jeg var på skyting fikk jeg ei tomhylse med litt underlig tennhette. har opplevd punktert tennhette flere ganger så kjenner til det, men ikke slikt som dette.

Ammoen er Lapua mega fabrikk ammo og kaliberet er 30-06. skjøt bare ett skudd fra denne pakka for å se hvordan den gikk mot scenaren jeg bruker ellers, ikke noe slikt på de hjemmeladde skudda jeg skjøt før og etter.

våpenet er sauer 202.

 

ser nesten ut som tennhetta er på vei inn i sluttstykket, stikker vel ut 1,3mm. og ja, hetta er punktert, ikke synelig men når jeg blåser i hylsa merker jeg det.

 

noen andre som har opplevd det eller vet hva det kommer av.

 

prøver med noen bilder men de er tatt med mobilen.

 

1281604926_resized.jpg?width=720&height=540

1281604937_resized.jpg?width=720&height=540

1281604912_resized.jpg?width=720&height=540

Link to comment
Share on other sites

Det der et et klassisk tegn på hvordan det ser ut før man får en full hettepunktering. Litt mer trykk og den biten som står ut ville ha forsvunnet inn i sluttstykket. Hva er årsaken? Resten av hetta virker ikke som har tegn på høyt trykk så da lurer jeg på hva som har skjedd. Har du en utrolig slapp fjær på tennåla? Brudd? Var litt dårlige bilder så ikke lett å se.

Link to comment
Share on other sites

jeg tenkte og først på høyt trykk, men det er jo fabrikk ammo fra lapua så burde være trygg.

 

ellers ang trykktegn så synes jeg ikke hylsa er spesielt flat, har sett betydelig flatere hetter som ikke har punktert. ellers på hylsa så er det ikke noe trykktegn som er synedelig.

Link to comment
Share on other sites

Har hylsen spor etter sluttstykket? det virker jo som hetten stikker så langt ut at ikke skulle vært plass dersom hylsen ligger mot sluttstykket.

Er det grader på tennstempelspissen som kan svekke tennhetten?

 

Umulig å se noe på bildene, men dette kan virke som feil med tennhetten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...