Jump to content

Norrøna Dovre bukse 2010


Target

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Etter diverse googling fant jeg buksa til en bedre og akspetabel pris. Buksa er helt annereldes en den gamle modellen, med blant annet to laaaange glidlåser på hver side av baken. Disse gir mulighet for god lufting. Alle glidlåsene er dessuten av den vanntette typen.

 

Snittet er så vidt jeg kan bedømme som den gamle modellen, ev. en tanke slankere.

 

Gleder meg til å teste buksa på reinsjakta om en snau uke!

Link to comment
Share on other sites

Litt OT: Har nettopp fått den nye jakkemodellen. Fantastisk bra snitt og ikke minst, lysere farge er enda bedre for fjellet og reinsjakta. :-)

 

Så til spm: Dere som har buksa, bruker dere den uten lang netting/superundertøy under? Jeg kan ikke helt se for meg at det blir så komfortabelt med buksestoffet rett inn på huden..?

Link to comment
Share on other sites

Den nye modellen har vel også en nyere membran. Den gamle hadde XCR, men den nye har Performance. Vurderte denne buksa lenge, men den ble for dyr for meg. Gikk for en Bergans Skogshorn Suspender i stedet. Har bare brukt den på noen få overnattingsturer og en del dagsturer i sommer, men er veldig fornøyd så langt. Har holdt meg tørr, men jeg har ikke opplevd noe ekstremvær enda. Stramminga rundt bena fungerer mye bedre enn den gamle borrelåsvarianten, har faktisk kryssa småelver som har vært knedype uten å bli våt.

Link to comment
Share on other sites

nytt smalere/slankere snitt.

 

Det virker på meg som om Norrøna har falt for "fashion over function" tankegangen når det kommer til endel av produktene deres. Man skal ikke sykle så veldig mye før det begynner å bli trangt i lårpartiet på flere av Norrøna sine bukser... :(

Link to comment
Share on other sites

Sliter vel også med litt kraftige lår, men er en liten kar ellers (66kg og 166 cm). Kjøpte Dovre hydrid, og den går, men den henger ikke å slenger. Var bedre passform på livvidden, og mulighet for å justere, samt stretch på knær og sete som gjør buksa veldig behagelig å gå med. Bare synd de ikke har sydd belg helt rundt på lårlommene, som hadde gjort de mer brukbare. Men alt i alt godt fornøyd med buksa. Skal du ha dress med godt snitt, må du vel over på Recon. Var i allefall bra snitt på den tidligere. Har første utgave, og er godt fornøyd. På den modellen var det også avtagbare gamasjekroker nederst på bena :D

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hva jeg skal synes om dressen. Har hatt den en sesong, og buksa har jeg allerede levert inn og fått ny pga hull på skinnleggen etter å ha vasset i lyng(!) en hel dag på rypejakt. Jakken fikk seg en skrape på armen etter å ha kommet borti en avknekt gren, så nå lekker den også på innsiden av albuen. Tåler ekstremt lite disse klærne synes jeg, etter mine erfaringer.

 

Dette gjelder den gamle dressen, den nye har jeg ikke erfaringer med. Sender nok inn jakken og krever ny. Skal tåle mer påkjenning enn en tynn kvist før den begynner å lekke!

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Jeg måtte bytte jakke først, ble Norrøna Finnskogen.

Har gammel modell av samme type, denne er uten lufting i skrevet....

 

Hvordan er den nye?

Lufting i lommer eller i skrittet?

 

Med den gamle jeg har er det å gå med smekken åpen, men hamster'n stikker ikke av......

 

 

terje

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...