Jump to content

Tråden for Gordon Setter!


IvoRei

Recommended Posts

  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Noen som har tips til bra sokker/sko til gordon setter? for å ungå klabbing av snø på beina.

Jeg kjøper på http://www.seleverkstedet.no

Men det er vanlige sokker i cordura eller fleece. Vi bruker fleece når det er kaldt nok til at de ikke blir våte, cordura ellers. Ikke noe hokus pokus i det hele tatt.

Men det finnes mange som selger lignende sokker.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jeg har en GS på 6 måneder.

I tillegg har jeg en katt på 4 år. :?

 

Spørsmålet mitt er: Hvordan blir hund og katt venner? :-)

 

De greier fint å være i samme rom, men hunden bjeffer så jeg får vondt i hodet og katten knurrer og slenger med klørne.

 

Find om noen hadde erfaring med dette og kunne skrevet litt om fremgangsmåte for at de skal akseptere hverandre.

 

 

er ikke katt ypperlig hundemat? bikkjen min foretrekker ferskfor fremfor tørrfor i allefall... :)

har også hørt rykter om at kebabsjapper er velvillig til å ta imot omplasseringskatter... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 4 weeks later...

@ScooterEngan

 

Høres ut som om du er godt på vei :)

 

Dessverre tror jeg nok gleden fort kan bli kortvarig om ikke du følger opp.

For selv om hunden nå har lært mye er den fremdeles ung og når den blir litt eldre vil den nok utfordre deg på flere områder. Det er ikke det at den glemmer det den tidligere har lært, men at den gjerne finner andre ting den heller vil bruke tiden sin på.

Dette vil du oppleve på alt fra de enkleste kommandoene og helt opp til hund i fugl.

Hunden vil da oppleves som "ustabil" på mange ting selv om du vet at dette er noe den kan. Dette er noe som forsvinner over tid etterhvert som hunden blir voksen hvis den følges opp som unghund.

 

Slenger med et par råd på veien:

 

Bruk tid på hunden din. Tett sosialt bånd gir gevinst på jakt.

Tren dressur i det daglige (Foring, tur osv. Vær litt obs på at det som fungerer i stua ikke alltid fungerer i skogen. Tren på forskjellige plasser.)

Husk også at dressur og avstand svært ofte er tett knyttet opp mot hverandre. Øk avstand etterhvert.

Vær konsekvent. Gjør den noe den ikke skal må det ha en konsekvens. (Viktig at du som eier også er obs på hva du foretar deg her. Ha klare regler på hva som er ok og ikke.)

Kos deg med hunden din. GS er en flott rase med utrolige egenskaper.

 

Lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

http://www.troll-hundefor.no/webshop.as ... 0#products

 

Disse potesokkene bruke eg. E kjempe fornøyd me de. Ikkje for dyrt samt holder de seg bra. For å finne din størrelsen kan du gå inn på de andre sorte der det står str(se på cm i omkrets,da disse er forskjellig på disse to).velger å kjøpe disse sia dem har en tendens tilrå miste potesokker ved enkelte anledninger. Da e det greit at dem ikkje koste all verden.

 

Har prøvd de sorte også ,men de slites litt hyppigere.

 

Håpe det va t hjelp.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg har nylig overtatt en GS som måtte omplasseres.

10462663_774855282555268_4589359940368404205_n.jpg

 

Gutten heter Trym og kommer fra Kennel Skrubekken.

Gleder meg til å komme ut i skogen med denne karen! Det ser lovende ut - han tar stand på småfugl og fluer og har et mildt og godt gemytt. I forbindelse med overtakelsen har jeg i tillegg til samtaler med tidligere eier også vært i kontakt med Kennelen hunden kommer fra. Dels for å bli kjent med hundens opphav dels for å presentere meg selv.

 

Det er alltid litt spenning knyttet til omplasseringshunder, men jeg har jevnt over veldig god erfaring med det. Og jeg tror dette skal bli en knakende suksess.

 

Gleder meg stort til veien videre.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

ENDELIG! Gordon Setteren Lissie er på plass 8)

 

Hentet i går, på jobb med far i dag! Sover som en stein og tisser ila 1min når vi går ut. Hva mer kan man be om! :D

 

Datter av

FØRSTADHEIMEN'S SASHA

og

LANGSUAS BOSS

 

Nå er det store spørsmålet, Lissie fikk Hills fra starten av, mens mine foreldre(Sasha) har gått over til appetitt for 2 uker siden. Jeg innbiller meg at pelsen er blitt matt.

 

Har snakket med dyrlege, som naturligvis anbefaler Hills eller Eukanuba. Bør jeg gi Appetitt litt mer tid eller skifte til Hills/Eukanuba? Har lest meg opp og vom og hundemat er ikke aktuelt i dagens situasjon. Høyst aktuelt når vi flytter om noen måneder og får bedre plass og eget "hundeområde". Bor pt i leilighet mens huset pusses opp.

 

Hva bruker dere på deres GS?

Link to comment
Share on other sites

Takk for tips!

Vel, det ble Hills for nå, også får vi ta en vurdering når valpen er blitt litt større. Skal gi den litt bløtfor

Innbiller meg at bæsjen allerede er fastere enn med kun appetitt. tar en gradvis overgang til Hills, men siden den har spist det frem til ett par uker siden så håper jeg det går bra at overganger blir over 5-7 dager. Ingen problemer sålangt iallefall :winke1:

 

Dag2 på kontoret og hun sover like godt. Virker til å være en godværshund, for hun nekter å gå ut nå som det regner :lol:

Link to comment
Share on other sites

Slenger meg på her og gratulerer Hod med GS!

 

Og innrømmer at jeg har konvertert fra IS (forrige hunden) til GS denne gangen.

 

Bestilt meg hund fra kennel Norkampen som kommer om under 2 uker og skal bo med meg noen år frem i tid. :)

 

Gleder meg masse til å få igjen hund etter tre lange år uten.

 

/TomMarius

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...