Jump to content

Radom ViS 35 "Spring guide retaining pin"


vagstol

Recommended Posts

Hei.

 

Eg har arva ein gamal Radom, men det ser ut som om eg manglar noko som heiter "spring guide retaining pin" (del nr. 7 på teikninga). Radom_1935_schem.jpg.

 

Er dette noko som er lett, eller i det heile teke mogleg, å få tak i?

 

På førehand tusen takk for hjelpa.

Link to comment
Share on other sites

Takk, alle saman.

 

Eg må undersøkja dette nærare når eg får pistolen i den klamme handa mi (snart). Det er mogleg eg kan laga noko slikt sjølv, men eg hadde nok kjend meg tryggare med ein "original" splint.

 

Førebels:

  • Marstar og Numrich ser ut til å vera tomme.
  • Sønju (som eg har sett referert til tidlegare for ukurante delar) var tom
  • CDS D. Ehrenreich GmbH i Tyskland, som Sønju viste meg vidare til, ser ut til å ha, men vil ikkje senda til Noreg.

 

Seint i krigen vart visst denne delen laga i eit stykke, forresten.

 

Er dette Tom Heller?

Heller Arms Ltd. - Thomas W. Heller (Parts and magazines for auto pistols)

P.O. Box 398, Saint Charles, M0 63302

phone 636-447-3006

hellerarms@webtv.net

 

Herregud, dette er jo nesten som å få gamle platespelarar til å verka. Eg skal informera om framgangen.

Link to comment
Share on other sites

MorganKane,

 

eg får ikkje pistolen i hende før om nokre dagar, så eg skal undersøkja nøyare. Guiden ramla frå kvarandre under prøve(de)montering, og eg såg dette holet der splinten skulle vera. Samtidig las eg i "Vis: The model 35 Radom pistol" (Terence W. Lapin) at det skulle vera ein slik splint. Difor byrja eg å leita med ein gong.

 

Godt mogleg han ikkje trengst; det er visst ein del prod.skilnader på dette våpenet alt etter når og kvar dette vart produsert (trur mitt er 1940-årgang, ut frå serienr.)

 

Vonar du har rett, iallfall.

Link to comment
Share on other sites

eg får ikkje pistolen i hende før om nokre dagar, så eg skal undersøkja nøyare.

 

Vel, update. Spliten dukka opp, og både guide og pistol lot seg setja saman. Hurra. Takk til alle som hjelpte meg. No står det berre att å få testa kor (u)presis denne saka eigentleg er.

 

Las ein stad at dei valde 9mm for å vera sikker på at pistolen kunne avliva ein hest. Sikkert nyttig dersom hesten ikkje ville lystra ordre. Ikkje nett mitt bruksområde, heldigvis.

Link to comment
Share on other sites

Fint at det ordnet seg!

 

Stjeler tråden litt til å slenge ut noen spørsmål.. Jeg har aldri skjønt det der med at Radom'en regnes som den siste kavaleri pistolen.

Har den noen egenskaper spesielt tilpasset bruk på hesteryggen?

Nedspenning av hanen kanskje..?

 

De første 8 årene eller deromkring, ble mange Mauser C96 pistoler produsert med ekstra stor ring i hammeren, det var visstnok for å kunne spenne den opp mot lærtøyet på hesten mens man red. Men på Radom pistolene sitter jo hammeren halvveis inni slide'en og kronglete å spenne med en hånd. Skjønner ikke helt..

Link to comment
Share on other sites

Eg trudde (utan å ha testa) at hendelen på sliden (bilete frå nettet) er for å spenna ned hanen.

Radom_LHS.jpg

 

Elles er det jo eit spor for å festa skulderstokk, og ein sånn ring for å festa ei lanyard-snor. Den polske manualen har òg illustrasjonar av riktig skytestilling frå hesteryggen. Interessant militærhistorisk levning, dette her.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer! Krever herved oppfølging av testskytingen :wink:

 

Jeg kan ikke skryte på meg å være mye til rytter, ei heller i kombinasjon med en Radom, men ser ikke helt hvorfor den skulle være mer anvendelig for kavalerister enn f.eks en Hi Power. Kan bekrefte at hendelen på sliden er nedspenner. Bakerste hendel (der sikringen på 1911 sitter) låser kun sleiden i sånn halvveis posisjon for demontering. Varsler/nedspenner funker omtrent som på alle andre tilsvarende pistoler, så det er ikke mye spennende å si om den, heller. Hammeren kan enkelt spennes med tommelen på sterkeste hånd, og har half-cock på lik linje med tilsvarende pistoler. Lanyard-ring er vel egentlig ganske normalt for pistoler fra tidlig 1900-tallet, så den i seg selv ville ikke - i mine øyne - gjøre Radomen mer eller mindre kavalerist-vennlig.

 

Men det er uansett en knallfin pistol med nydelig balanse og grepsvinkel. Perfekt for mine hender.

Link to comment
Share on other sites

Det går faktisk an å spenne hanen ved å "raspe" våpenet fra seg mot f.ex. feltbuksa (med hanesporen mot denne).

Joda, det går vel på ett vis.. men mener likevel Radom'en har en mer kinkig hane enn de fleste andre pistoler fra denne tiden. På bildet over, ser det ut til at den er i halvspent posisjon. Når den er helt fremme er ganske lite å få tak på.

 

Men for all del, det er en meget bra pistol. Den beste fra ww2 hevder enkelte, så tanken er ikke legge ut om hvor dårlig den er, bare funderer litt omkring dette med kavaleri pistol:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Gratulerer! Krever herved oppfølging av testskytingen ...

Men det er uansett en knallfin pistol med nydelig balanse og grepsvinkel. Perfekt for mine hender.

Hadde pistolen med på felttrening i dag.

 

Det er jo ein fin pistol, men eg var så dum at eg hadde med kuler med butt spiss, litt slik som dette (bilete frå nettet, men de skjønar nok kva eg meiner):

734214.jpg

 

Desse ville på ingen måte kamra, og kvar einaste serie enda med at resten måtte venta på at eg lirka forkilte skot ut av pistolen. Litt avhengig av magasinet (eg har fem stk) kor gale det var; men på det beste fekk eg skote fire skot utan klikk. Skal prøva med rund spiss neste gong. Har heldigvis nokre boksar liggjande.

 

Utanom dette, som gjorde det heile litt mindre moro enn det kunne vera (både for meg og andre, truleg), verkar det å vera ein fin pistol. Eg fekk eit uvanleg godt grep, og dei bittesmå faste sikta var mykje betre enn eg trudde. Det ville jo vera hærverk og historievandalisme å få sett på noko anna. Eg likte òg godt korleis rekylen kjendest ut: på ein eller annan måte verka han forutsigbar og kontant. Kanskje på grunn av det du skriv om balanse, MagnusEJ?

 

Eg var sjølvsagt mykje meir nøgd med min nyinnkjøpte Unique DES/69 enn dette arvestykket (båe vart prøveskotne i dag), men det er vel ikkje så overraskande.

Link to comment
Share on other sites

Det kan nok være at vanlige runde kuler mater litt lettere, ja. Men uansett kan man vel ikke akkurat forvente 100% av en såpass gammel polsk pistol :wink:

 

Med balanse mente jeg enkelt og greit bare at vektfordelingen passer meg. Ikke fremtung eller vinglete når man sikter, ei heller topptung. For meg peker den helt naturlig slik at jeg aldri leter etter siktebilde, selv om jeg aldri har trent med den.

Link to comment
Share on other sites

Men uansett kan man vel ikke akkurat forvente 100% av en såpass gammel polsk pistol :wink:

 

Du har nok rett i det. Likevel morro å ha, både av personlege og historiske årsaker. Og då hadde det vore kjekt å vita at pistolen fungerte meir eller mindre OK. Eg er veldig glad i gamle ting, men helst gamle ting som verkar og kan brukest (museal "samling" kan andre driva med).

 

Eg var nok òg litt lite strategisk då eg oppgav "grov- og militærfelt" som grunn til å få arva han. Teoretisk blokkerer kanskje dette for vidare innkjøp i desse klassene (9mm er jo litt uggent slik)? Ikkje at økonomien ser ut til å tillata valdsame innkjøp i næraste framtida, uansett.

 

Av og til skulle eg ønskje at det fantst ei eiga klasse, "moderne historisk" ("moderne veteranpistol") eller noko i den duren. Det er jo eit "moderne" våpen, i den tydinga at det fungerer som ein moderne pistol og skyt moderne ammunisjon. Men samtidig har produksjonsteknikk og toleransar vorte marginalt betre dei siste 70 åra (dette kan ein oppfatta som eit hjartesukk frå mi side).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...