Jump to content

Forslag til aspirantrifle i DFS


kimo

Recommended Posts

Mange skytterlang har egne rekruttrifler som ofte lånes ut. Har du sjekket med ditt?

 

Hvis lån er mulig, vil jeg anbefale det for så å gå for en 200 STR med ombyggingsett ved kjøp. Dersom den håpefulle er tilstrekkelig storvokst, vil Saueren være et godt valg med det samme. Vil anta personer på +140 cm kan håndtere Saueren(med juniorskjefte) like greit som andre våpen.

 

Av rene rekrutteringsvåpen, har vårt skytterlag noen av Våpensmias Rekruttrifle og noen Anshütz. Begge helt greie!

Link to comment
Share on other sites

Du må for all del ikke kjøpe REKRUTTRIFLA fra Våpensmia.

Større DRITT skal en lete lenge etter.

Sluttstykke og siktemidler er laget av smelta hermetikkbokser. Magasina er tynne som sigarettpapir og tåler

ingen ting. Vi kjøpte fire slike våpen før vi fikk summet oss. Det blir ikke flere....

Utstøteren er i så dårlig stål at de har laget ett ovalt hull slik att en kan flytte den etter hver som den slites...

Nei, sats på Anschütz om du skal ha noe du slipper å irritere deg over, den er dyrere men også mye bedre kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Det ligger en her :http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=13408949&sid=xz10cabP3Tq-372076&WT.svl=Link

 

Kan man kjøpe JR skjefte å sette på en valig STR?

Pris på dette?

Eg har bestillt Str STD til min sønn.

Med korteste løp.

Da han skyt greit med en lånt slik.

Han er 160cm

13år

Sjølv hadde eg satsa på å låne rekruttrifle hos skytterlaget.

Og kjøpt STR når barnet vokser til.

Men det har vel kanskje noe med att eg ei periode hadde 3 stk som skaut med rekruttrifle....

Link to comment
Share on other sites

junior skjeftet til sauer er som et vanlig skjefte men med 2-4 cm kortere kolbe og litt smalere pistolgrep. tror alle som er under 170 kan vurdere å kjøpe en slik i stedenfor vanlig. vet endel kortvokste seniorer bruker slike skjefter. du bygger jo bare på kolben med mellomleggsplater i lengda om poden vokser. å når han blit 175+ kan han jo selge planken for et par tusen og kjøpe et nytt skjefte for seniorer for en tusenlapp mer omtrent......

 

den passer rett på en vanlig 200STR. koster vel ca 3-4000 for bare treet.....

 

 

forresten tror jeg at jeg ike hadde vurdert andre alternativer enn sauer om jeg skulle kjøpe en DFS børse til junior. den kan man bygge om til 6,5. den kan han bruke når han blir voksen, og den får man en god brukt pris for om han slutter. anchuts er gode våpen, men dyre, og blir neppe brukt om poden skyter DFS etter noen år(er du god, skal du prestere, må du ha 6,5 og sauer....)

 

rekruttrifla?

om jeg fikk en slik gratis kunne jeg tatt i mot. kunne vurdert å betale opp mot en tusenlapp, men ikke mer. de er av skral kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Eg støttar dei andre i denne tråden: Er jenta di stor nok, kjøp Sauer Junior. Er ho lita av vekst er det Anschütz eller Weirauch som gjeld. Eg vil gå lenger enn høggern - eg tek ikkje imot VS-aspirant utan mot god betaling!

Link to comment
Share on other sites

Som et lite apropos: Om du velger å kjøpe en Sauer med Juniorskjefte er det slett ikke nødvendig å skifte dette senere når hun blir eldre. Blir det for kort etterhvert er det bare å legge på mellomstykker.

Det er flere seniorer som bruker dette skjeftet, selv om de er langt fra kortvokste. Selv har jeg en Sauer med Juniorskjefte, og jeg er 183 cm lang. Det samme gjør også Tor Harald Lund bla. Og han er ikke akkurat kortvokst.

 

 

Om man velger å kjøpe Sauer direkte har litt med alder og anatomi å gjøre etter min mening. Er skytteren litt ung og liten av vekst kan det bli litt "uhamslig" med Sauer, selv med Juniorskjefte. Da kan en av de andre fabrikantene være et bra alternativ. Det er bra annenhåndsverdi også på disse.

Men styr for all del unna Våpensmia sin rekruttrifle. Den "suger", for å bruke ungdommens eget vokabular.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...