Jump to content

BBDG'n NV-09 Dina fra valp til "Voksen"


Skautussa

Recommended Posts

Er vel på tide å lage en egen tråd om Dina....

Dina:

2a8re6c.jpg

 

Første natta sov hun fra 1.30 til 8.30, hun begynte å bli urolig ved 07-tiden, la arm/hånda i reise buret/veska da roet hun seg til ved 8-tiden arm ned igjen og hun roet seg.

Jeg sto opp ved 8.30-tiden da sov hun, men våknet av at jeg sto opp.

 

Tenkte å sette på kaffe før vi gikk ut.....å neida....da ble det en liten dam på gulvet -min feil :oops:

Løftet henne opp og bar ut.... mer tissing og ros.

 

Inn og sette på kaffe og lage i stand mat....

Mat og ut igjen....

 

Hun er tydelig prega på meg allerede.

 

Bella kommer hjem og de skal få hilse. Bella er altfor brå og er fæl til å bruke labbene.....disse treffer Dina og hun hyler til og løper med halen mellom beina inn og bak beina til "mor". Etter trøst og kos tar Dina selv initativ til å ta kontakt med Bella, enda en gang er Bella for brå og treffer henne med labbene(begge gangene skjer dette ved lek) Dina Hyler som en stukken gris og søker tilflukt bak beina mine med halen mellom beina og stå å skjelver stakkars.... Bella prøver å nærme seg, og Dina hyler igjen..... Da griper"mor" inn og knurrer/brummer til Bella hun legger seg og ser bort.....jeg løfter valpen opp snur ryggen til og går.

 

Ved neste møte er Bella betydelig roligere og valpen får igjen tillit til henne.

 

Natt nr. 2 Sover hun også hele uten uheller eller bråk.

Står opp, sier vi skal tisse....og går ut....

 

Det går i spising, tissing, bærsing, lek og soving.

 

Har vært en tur i skogen idag også.... etter 30min var det "game over"..... :mrgreen:

2vnq6c1.jpg

Liten hund i stor skog.

17u9uo.jpg

 

Etter 30 min:

normal_Mobil_018.jpg

 

Klør har vi klipt i dag også...begynte med å gi godbiter med tanga i dag tidlig. Og klipte faktisk alle kløra i ettermiddag uten problemer.

 

Har veid henne da hun var tynn og en smule underernert, på flyplassen ved avreise veide hun 3,7 kg i dag veide hun 4,5 kg. hun har lagt på seg 800gr. Kjenner ikke ryggrad og skuldere så godt nå når jeg klapper henne :D

Kommer til å veie henne annen hver dag en periode...

 

Foreløpig ingen "uhell" inne i dag :mrgreen:

 

Klikker'n er funnet frem.....

 

Her er Far til Dina: Monsieur Som forøvrig er et prakt eksemplar av rasen...

21jcaky.jpg

 

 

 

I morgen skal vi introdusere blod...... :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk takk dere :D

 

Sporfinner; jeg er ingen ekspert, langt der i fra, men hyggelig hvis jeg kan bidra med det jeg kan eller har erfart :wink:

 

Buserter'n da, nå fikk jeg prestasjons angst :shock: Men til tross for det :wink: så skal det bli artig å se hva som bor i denna lille kroppen :D

 

Nå er vel alle valper Gossine, hver på sin måte, med fakter og utrykk :wink:

 

Når en valp får høra litt sånn halv veis til bake.....og setter av sted.......DA er det hyss på gang..... :mrgreen::mrgreen:

 

Det er låt i'a også...hun er med på badet og vakserommet når jeg dusjer. Vi har et speil som går fra tak til gulv hun sitter forran det hiver hue opp og bakover og uuuuuleeer....eller forran dusj døra... Bjeffer litt først...og så, hue litt opp og bakover UUUL

 

Eller hu opper og spretter rundt og kjefter på "tigergutt" (en barne leke som har gått i arv fra Mira dog er den blitt øreløs)..... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er en fin valp du har der. Nå er ikke jeg noen veldig hundekjenner, men hva blir en slik hund brukt til? Et par andre ting jeg lurer på og, når du roser henne nå hu tisser ute, venter du til ho er ferdig eller mens ho driver på.Klapper henne eller bare verbal rosing. Og en annen ting, Gammel er ho når du introduserer blod for henne? Legger du da et lite lett spor eller hvordan gjør du det? har jo en liten rakker selv som skal få noe blod å jobbe med utover, er bare litt usikker på når jeg bør begynne. han er nå 8,5 uke. Sorry for litt o.t

Link to comment
Share on other sites

Ah! Denne tråden har jeg ventet og håpet på siden Miras tragiske bortgang.

Regner med at alt som ble lært med henne nå kommer til nytte (synes å huske du sa du ville gjøre ett og annet annerledes med neste hund den gangen).

 

Nå skal de vel godt gjøres å ha slik flaks at du får tak i ett nytt talent som Mira (men det er jo lov å håpe :wink: ). Men likevel så er jeg spent, ikke minst fordi det nå kansje vil vise seg om det er rasen generelt, eller den spesielle enkelt hunden vi først og fremst fikk se i Mira (og så må vi ikke glemme timer og atter timer med nedlagt arbeide fra matmor tydligvis har litt å si).

 

Allverdens lykke til med Dina

 

Vinge

(]nå har jeg vist fått meg hund igjen, og det helt uten å ha den selv. Latmanns hundehold med internett hunden Dina :D )

Link to comment
Share on other sites

Er en fin valp du har der. Nå er ikke jeg noen veldig hundekjenner, men hva blir en slik hund brukt til? Et par andre ting jeg lurer på og, når du roser henne nå hu tisser ute, venter du til ho er ferdig eller mens ho driver på.Klapper henne eller bare verbal rosing. Og en annen ting, Gammel er ho når du introduserer blod for henne? Legger du da et lite lett spor eller hvordan gjør du det? har jo en liten rakker selv som skal få noe blod å jobbe med utover, er bare litt usikker på når jeg bør begynne. han er nå 8,5 uke. Sorry for litt o.t

 

I Frankrike, Tyskland, Spania og Iatalia blir de brukt på alt kløv vilt Rådyr, hjort og villsvin. De brukes også på Hare og Kanin. Og ettersøk.

 

Forrige hund, av samme rase brukte jeg på rådyr.....

Dina er også til tenkt rådyrjakt i hovedsak :wink:

 

Jeg roser henne verbalt med blid stemme. I det jeg ser hun setter seg sier jeg tisse med blid stemme og roser; så flink jente..... jeg rører henne ikke når hun tisser.

 

Jeg begynner med å gi en spiseskje i maten....eventuelt tar litt på finga og lar henne slikke. Min filosofi er at da forbinder hun blod med noe godt....siden begynner jeg med slepespor(drar en rådyrskalnk langs bakken), som blir etterfulgt av eller sammen med blod....

 

Så legne dette gjøres som en lek....og ikke ofte er det bare å begynne......men som sagt det er min mening..

Sikkert noen som er uenige som med mye annet.... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ah! Denne tråden har jeg ventet og håpet på siden Miras tragiske bortgang.

Regner med at alt som ble lært med henne nå kommer til nytte (synes å huske du sa du ville gjøre ett og annet annerledes med neste hund den gangen).

 

Nå skal de vel godt gjøres å ha slik flaks at du får tak i ett nytt talent som Mira (men det er jo lov å håpe :wink: ). Men likevel så er jeg spent, ikke minst fordi det nå kansje vil vise seg om det er rasen generelt, eller den spesielle enkelt hunden vi først og fremst fikk se i Mira (og så må vi ikke glemme timer og atter timer med nedlagt arbeide fra matmor tydligvis har litt å si).

 

Allverdens lykke til med Dina

 

Vinge

(]nå har jeg vist fått meg hund igjen, og det helt uten å ha den selv. Latmanns hundehold med internett hunden Dina :D )

 

 

Å kjære deg Vinge... Jeg takker så mye, sitter en smule rørt tilbake her nå :oops:

Hvilket potensiale som bor i denne hunden er ikke godt å si, det vil tiden vise. Jeg skal etter beste evne prøve å bringe frem det beste i henne. Kan fortelle at søster til Mira -Troya, er en fremragende jakthund. Hun er på lik linje med det Mira var:wink: Videre har vi Sako til Dr. Balder den jager også... :wink:

 

Vi får se om jeg gjør noe anderledes....jeg vil se ann individet.

Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag, mandag er bruk til å venne seg til å bli alene i bilen og andre ting....

Skulle handle planter på Plantasjen, Kim min eldste sønn ble med, vi gikk til og fra bilen for å sjekke hvordan ståa var, og den var god. Mor, sønn og "datter" kom hjem glade og fornøyde med planter og jord bak i planet.

 

Hun har også fått hilse på barna i huset og kompiser av disse.....hun kravler oppi fanget til de og er hengiven og hærlig.

 

Brukte god tid i går og i dag med Bella og den lille... I dag har de leika sammen uten at Bella var for brå....hun lå å rulla på bakken med valpen og var ytterst forsiktig med labbene :D

 

Dinas største gesjeft i dag var nok å assistere "mor" som gartner. Å rappe potter var super stas.....og slitsomt, for hun slokna fort etter på :mrgreen:

Sliten Gartner

normal_Mobil_038.jpg

 

Ellers ser og kjenner jeg at hun legger på seg, ryggrad, ribben og skuldere er ikke så synelig lenger og den gode hærlige valpe megen kommer.

 

Blod er blitt introdusert i maten....hun så helt vill ut i blikket.....LOL :mrgreen:

 

Nå er det natta her... :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Søte lille Dina :D Det blir nok en tøff liten dame dette her tenker jeg!

 

Ser du skriver at hun virka underernært; er hun gitt markkur osv? Vet ikke om det er det samme reglene for valpeimport som for andre hunder som skal inn til Norge fra utenlandsopphold - at de må ha markkur mot eccinococcose (revens lille bendelorm).

 

Carl-Gustav12: blodsportrening kan du starte med nå om du vil. Amigo hos meg var 9 uker da han gikk sitt første spor og 11 uker når han gikk sporkurs.

Link to comment
Share on other sites

I går hadde vi time hos vetrinæren, helse sjekk og attest til Forsikringselskapet. Samt vaksinering, og ny ormekur(som skal tas innen 1 uke etter hjemkomst). Ormekuren er reseptfri, og jeg gir begge bikkjene samtidig. I går var en pjuskete dag for Dina, hun hadde diare og oppkast...og var overhode ikke i slaget stakkar. Dette var nok et resultat av reise, overgang til nytt for, varme og nytt sted/miljø. Er jo en enorm omveltning for en liten valp dette, å bli skilt fra tryggheten hos Mor, Bestemor og Far.

Til tross for dette har hun økt vekta ytterligere, nå er den 5kg. der den burde være :wink:

 

Dyrlegen ga oss noe som het ZooLac, skulle være mageregulerende for hund, gi den rette bakteriefloraen:wink:

 

Dette blir gitt på tom mage om morgen og kveld....

Pga diare satt jeg på en kjele med ris... ZooLac, ris og små mengder med vom og hundemat pølse.

 

Måtte ut med ei litta ei i natt rundt 3-tiden....da MÅTTE hun ut NÅ, stakkar....men vi rakk det... :wink:

Ut igjen ves 6.30 tiden....det var siste runde med diare.

 

Nå er avføring normal, og apetitten og aktivitets nivået på topp.

Bella har endelig skjønnt at hun er en valp og behandler henne mye mer forsiktig....ligger å ruller på bakken sammen med henne og er ikke så fælt til å bruke labbene. Og hun passer på i forhold til andre hunder (møtte en eng.setter idag) da er "gamlemor" parat til å beskytte den lille.....

 

Jeg er jo da en som liker å vende hundene til bur... Noe jeg også gjør med Dina. Buret er med inne som ute.... og altid døra åpen(for uten når vi kjører bil) hun føler trygghet og går fort til ro der. Hun går selv inn der for å sove.....

 

Hun er imøtekommende til mennesker, store som små. Hun er nyfiken og skeptisk på samme tid....men nyfikenheten seirer altid.....hihi Hun er litt forsiktig mot andre hunder, er ikke mange uten om Bella hun har møtt, for uten Eng. setteren vi møtte i dag da......

 

I morgen kommer "far" hjem det skal bli stas :mrgreen:

 

Og hun begynner virkelig å respondere til navnet Dina...... :D

Link to comment
Share on other sites

Virvelvinden vokser og legger på seg. Valpe pelsen er i ferd med å bli erstattet av litt strier eog stivere voksen pels, så midt mellom skuldera er første stede dette har kommet....blod i maten er skikkelig digg... :mrgreen:

 

Hun har blitt "husokupant" også.....tatt bolig i denne

16jljkp.jpg

 

206hj55.jpg

 

rk3swi.jpg

 

Hun er grei å ha rundt seg, roer seg selv i buret eller på gulvet, om jeg går ned i kjeller'n og fikser klesvask er det stille oven i fra.

Å kjøre bil er heller ikke noe problem.

Navnet sitt lyder hun godt nå.

Og hun vet hva "nei" betyr...da skal vi slippe sofaputer, ledninger, sokker, klær, fingre, tær, sko, strikketøy osv osv.

 

Støvsugeren har vi hilst på også, denne måtte sjekkes med en valps nyfikenhet. både når den sto stille og når den gikk, den var faktisk ikke skummel i det hele tatt.... Egentlig ikke noe å bry seg om....

 

Psyken er det ikke noe å si på :wink:

 

Og endelig kom "far" hjem også....tror det var en far som nok var fornøyd :wink:

Link to comment
Share on other sites

17 mai foreløp uten nevneverdig styr og mas, stile og rolig med en kort tur i skauen.

Det var vått, kaldt og guffent..... da var genseren til far god å ligge i....

 

rt3two.jpg

11cblv6.jpg

2m4ar21.jpg

 

Søndag var det duket for ny tur, da med hele familien.

Når vi setter oss ned, legger hun ut på utforsker ferd på egen hånd tusler litt rund og kommer tilbake....og ut igjen....med nesa er i bakken :D

 

Blir ikke de lengste turene, turer på Dinas premisser, å få ligge varmt og tørt inne jakka til "mor" mens vi går synes hun er fint :D Hyppige pauser, ofte stopp da ditt og datt skal snuses på og sjekkes :mrgreen:

 

I dag er føste gang jeg har sett at hun har reist bust....eller prøvd å reise bust heter det vel. Det var når hun kom ut for å tisse, mulig Piggsvinet har gått på plenen i løpet av natta....

 

Har vært en liten tur i skogen i dag også, Da så vi rev, en ung rev. Dina var den eneste som ikke så den....men hun satt liksom på allærten og hadde toppede ører....så mulig hun ante/væra at det var noe...

 

Hadde den på 10-15m...

 

Øverst til høyre skimtes en mauertue....der kom reven ned....og passerte bak den lille gran busken midt i bilde...sto å så litt på oss i den lyse åpningen til venstre for granbusken(midt i bildet).

ao5du8.jpg

 

Ser godt at hun har vokst det lille bøllefrøet vårt :mrgreen::mrgreen:

25gyouw.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir i godt humør av denne tråden... :D

Så enig så enig, når fortelleren kan å formiddle opplevelser, blir det slik. Og det nurket av en hjerteknuser i genseren burde nesten sensureres (for farlig påvirkelseskraft, ser madammen det, så spøker det nok litt for hunderedselen hennes. Og når voksne mannfolk tenker ååå så søt den rakkeren er ... :wink: ).

Koser meg glugg ihjel jeg. :D

 

 

 

Edit: en skriveleif

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ååååå så hyggelig at dere setter pris på tråden, rødmer her jeg sitter :oops:

 

I går ble det en tur på skytebanen, da jeg måtte ta vakta til gubben, han skulle i møte.

Der fikk hun hilst på flere, det var både moro og skummelt, alt på en gang faktisk.... :D

 

Bilen sto vel parkert 150m fra banen, og hu lea ikke på ett øre eller øyelokk når de føsrste skudda smalt, Bella satt i buret ved siden av.

 

I dag har vi stiftet bekjentskap med gressklipperen..... Uuuu....DEN var skummel.....selv på av stand.....uff og uff, og det er bare såååååå for færdelig synd på meg når "mor" ikke har tid til å være i næreheten. At hun løper rundt etter den dingsen som bråker er så og si en nær døden opplevelse :shock:

 

Lunka geite melk er en fin trøst etter en slik grusom opplevelse, og man blir sånn passe døsig at man "kubber" av pronte! :mrgreen:

 

En tur i skogen har vi vært i dag også, i dag har det ikke vært en lyd fra'a ikke noe piping eller suttring.... hver gang vi har stoppa har hu plaga Bella.....og tygd kongler, hvister, blader -tørre som friske, tatt livet av et par små grantuster, og maltraktert mengder med blåbærris og for ikke å glemme all mosen man konsumerer på en slik tur. :shock:

 

Nok en runde med lunka geitemelk, og visp en sovende valp ved beina 8)

 

Her er en liten filmsnutt fra Dina's første tur i skogen....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det går i MYE oppdragelse om dagen.......... :roll::mrgreen:

Ikke bite møbler, ikke bite klær(buksebein), ikke bite på kabler osv osv......

Hun har så vidt begynt å si fra når hun MÅ ut :) Noen få huhell har det blitt, men da er det egentlig min feil og ikke hennes :wink:

 

Enda en bane tur har det blitt også......denne gangen var hun uten for bilen nå det smalt, første smelle farte hun sammen.....men det neste og neste og neste.......ingen reaksjon. Er heller ingen reaksjon om noe detter i gulvet, eller annet bråk.

 

Ellers stifter vi bekjent skap med lukta og smak av rådyr i form av en slik en rådyr skank.

Video av første møte med denne;

 

Eller så går det i å tilbringe noen timer i skogen hver dag da.... :D

 

Forresten, i går var nok til nå den mest traumatiske dagen, skulle vi tro.... For da var hun brått ikke midt punktet... :P Mor og far jobbet i hagen, med gressklipping og jord spaing. Da var det ei spm grååååååt sårt og måtte legge på noen uuuuuleeeere etter hver gråte tokt. Gress klipper'n er "pice of cake" den er ikke skummel lenger, at man står å spar jord 10cm fra nesa hennes er bare moro, for ikke snakke om alle jordklumpene som da "lever" DE spises..... :shock:

Hun roet seg etterhvert tuslet inni "hula si" (buret) og sovna.

 

Mandag begynner vi på valpekurs.... :D

Link to comment
Share on other sites

Helga har gått med til jobbing i hagen....en fin fin mulighet for "krapylet" å venne seg til å være alene...

I dag har jeg vært på teori i forbindelse med valpe kurs....Jeg har aldri prøvd valpekurs tidligere.....kursholder og filosofien til denne hundeskolen stemmer overenns med mine:wink:

Jeg gleder meg, fin mulighet for miljøtrening for henne :D

Blitt ett par timer i skogen i dag også, denne gangen så jeg plass bukken.....STEIKKE!!!

Det var en staselig kar....

Vesla viste ikke størst interesse for sporet, kongler er MYE mer spenndene.... :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Mandag: Tur i skogen og valpekurs -teori.

Tirsdag: Valpekurs -kontakt og innkalling... Konakt var det så som så med, for det var så mye annet spennende å titte på :D Innkalling var det null problemer med :wink: Alt i alt er jeg kjempe for nøyd med første kurs kveld. Hun er den yngste på kurset.

 

Onsdag: Fotballkamp med Kim -miljøtrening. Der jobbet vi med kontakt biten fra kurset, gikk over all for ventning.

Torsdag: Stifter bekjent skap med sjøvann. Det er vått og ekkelt.....Gåse bæsj der i mot er en delikatesse :shock: Ny kurskveld -kontakt og innkalling går supert.

 

Fredag: En kjedelig dag -"mor" bare maler og klipper gress. Men på slutten av dagen da skjer det noe spennende...... Rådyr på kjørsel, ca 1,5t etter at jeg kom hjme fra forige påkjøresl(da elg -som ble friskmeldt) er det ut igjen, denne gangen er det rådyr. Børsa tas med og Dina settes i bilen.

Dyret ligger i veikanten fortsatt i livet. Avlives raskt og Dina får lov å "hilse" på den.

Hun er så forsiktg så forsiktig, men tør opp etter hvert :wink:

Mere hilsing i litt roligere omgivelser uten for slakteriet.

 

Mobil camra mitt er elendig, men her er to bilder(mulig gubben sine ble bedre)

2ut3se0.jpg

358qpn5.jpg

 

I kveld får vi besøk av Dr. Balder, Sako og Dollie :D

Link to comment
Share on other sites

Da er helgen vel over stått og det var hyggelig med besøk av Dr. Balder, Dollie og "Onkel" Sako.

Det virket som at de små kjente hverandre igjen, og leika og knuffa som de gjorde npr vi hentet de i Frankrike. En liten tur i skogen ble det også. Åsså dro vi med oss disse på fotball kamp på søndag, fin miljøtrening.

 

I dag har vi begynt forberedelser til valpeshow i slutten av juni.....spennedne..... :wink:

Her kommer noen bilder.....

Ikke lett å få til dette utne at de skyter rygg.....

b80py0.jpg

Der gikk det bedre....

keylog.jpg

Godt å kunne sitte litt blir sliten av å stille opp måvite.

1zcnvcw.jpg

God og rund :lol:

11ca7a8.jpg

To flekker på ryggen.

wlyv88.jpg

Er ikke jeg Go'a :wink:

11avn8l.jpg

f4i68l.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hun ser jo herlig ut da :D gleder meg skikkelig til å¨se henne i Hokksund. Et lite tips, når du stiller så løft bakparten ved å ta hånden mellom bakbena, da skyter de ikke ryggen så lett. :wink: En fordel også at de blir vant til det, serlig til de som har hanhunder, for dommer må jo sjekke edlere deler :D

M

Link to comment
Share on other sites

Når er det Basset stevnet i Hokksund i år? Går jo og tenker på anskaffelse av hund til hare/rådyrjakt neste vår. Så må jo se på noen raser selv om drever egentlig er den som frister mest. Har sett bfdb i aksjon, men er vel ikke akkurat det beste eksemplaret for rasen jeg har jakta med. Så ville vært artig og fått litt mer informasjon om de forskjellige.

 

Beklager for OT.

Link to comment
Share on other sites

Når er det Basset stevnet i Hokksund i år? Går jo og tenker på anskaffelse av hund til hare/rådyrjakt neste vår. Så må jo se på noen raser selv om drever egentlig er den som frister mest. Har sett bfdb i aksjon, men er vel ikke akkurat det beste eksemplaret for rasen jeg har jakta med. Så ville vært artig og fått litt mer informasjon om de forskjellige.

 

Beklager for OT.

 

NBaK sin uts i Hokksund er 28.juni

M

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vært dårlig med tur i skogen den siste tiden...vært for varmt....

Ellers vil jeg si at jeg stadig får små "stikk" eller inntrykk av at hun er en klok liten frøken med hode på rette plassen.

 

Hun kan godt få en tisse- og hilse på folk pause mens det skytes på banen, ikke en reaksjon å spore på vesla, ikke hurtigere pulse heller. Bryr seg rett og slett ikke.

 

Så til en ting som gledet meg stort; ved avvikling av løpende stevnet forrige helg. Vi var ferdig med å rydde, Dina sto ute...Vi ble sittende å skravle leeeeenge og ingen lyd fra bøllefrøet...merkelig....da aner man egentlig litt uråd sant.... :roll:

Titter rundt hjørne....ingen valp åse...ser lina.....følger denne med blikket...jaggu :!:

I stede for å mase og surve har hu hoppet inn i bilen og lagt seg i buret og sovna, flinke vovva det :D

 

Valpekurset går forsovit greit, hvis man ser på det med en basset-eiers øyne :wink: Innkalling går meget bra...og det gjør de andre tingene også, når basset'n vil.... :lol:

 

I går var vi en liten tur i skogen, da både så og hørte jeg den...hadde den på 20m....Dina hørte den rare lyden( Bukkebrøling) og det var jammen meg skummelt spennende at det nok var tryggest bak beina til mor.....i 2 sek. Gikk frem til der jeg hadde sett'n, Dina fant liggeplassen. begynnte forsiktig å fnyse i "barten". Slik holdt hun på leeenge, med nesa i bakken, og nesa i været(overvær) og fnøys, mens bukken sto og brøla....til slutt ble bukken lei og løp brølende vekk....Vi fulgte sef etter i sporet med en fnysende valp, hihi :mrgreen::mrgreen:

 

Plastbøtter er supert å leke med...at de er store og bråker fælt er bare moro virker det som :shock:

 

Hun har også fått mer og mer voksen pels og strekst seg no voldsomt rygglengden....

 

I går var vi med på skoleavslutting, hele skolen har danseoppvisning ute, med høymusikk, masse mennesker osv.... Fin miljøtrening, når vi klappet for elevene sov hun godt på fanget mettet av hilse inntrykk fra både barn og voksene.

Link to comment
Share on other sites

Får vel supplere med noen bilder...tatt i går og i dag.....

 

fra i går:

ezjzlz.jpg

 

166j8sz.jpg

 

Samt at vi har vært hos vetrinæren igjen.......For Rabiesvaksine, og enda en vaksien om 4-5 uker og så blodprøve 120d etter siste vaksinering....DA kan jeg ta henne med til utlande på utstilling.....hvis jeg skulle finne på noe slikt(lite trolig det tenker jeg) :roll:

 

Synes at jeg kan koste på meg å fortelle at jeg fikk ros for hvordan Dina så ut, godt og riktig hold og muskuløs(vetrinæren så stor forskjell fra sist -5uker). Hun berømmet også hennes glade, hengivende og rolige lynne.

 

Hyggelig å få litt ros også :D

 

I dag:

Kim og Bella var med

dx24g1.jpg

156puzr.jpg

33bhawp.jpg

Link to comment
Share on other sites

Endelig har det kommet litt rein....

Og i går tok jeg opp et rådyrhode fra frys'n, viste det til Dina og hu ble gira.... :lol:

Hun fikk ikke hode men hun fikk snuse......hun fotfulgte meg....

 

Hun har tidligere kun lekt med skank og har gått etter skank somhun har sett og er blitt slept i bakken.... Hun har ikke hatt kontalt med skank eller lignende siden hun var i kontakt med bukken jeg avlivet.

 

I dag, mellom regnbygene, dro jeg et slepespor med dette hode, sporet var rundt 10-15m og jeg gikk det med en gang.... (skal lage en videosnutt da jeg har filma)

 

Her kommer noen bilder:

28jz8k.jpg

2r5qgc7.jpg

qq7atg.jpg

ngzo7l.jpg

2em0h3c.jpg

2qko2zr.jpg

i5wuu1.jpg

2qmezhh.jpg

11acvab.jpg

sb55wj.jpg

2iks5jp.jpg

2vd67pl.jpg

fc5pcm.jpg

4s1puc.jpg

9gvfqp.jpg

211v2hi.jpg

Link to comment
Share on other sites

I går var vi i skogen igjen.....og jeg tok ikke med meg Videokamera.....gjett om jeg angrer på det... :(

 

Her står det en staselig kar...Her er han på ca 80m tenker jeg. Her legger han seg ned. Selv etter at han så Dina....

165f06.jpg

 

344pfvc.jpg

 

Sitter å ser på denne bukken i 1,5-2t.....

Reiser seg opp, og kommer nærmere.....ca 70m legger seg ned igjen.....

Reiser seg og legger seg ned på ca 50m i skyggen.

Hadde fin vind på skrå inn forfra (syd/vest), satt rett og slett perfekt til...

Prøvde å brøle og skrape på en stamme...etter 20 min reiste den seg, og gikk stampende med beina og beg. å brøle...jeg svarte....litt grovere....og rista i einer buska ved siden av meg...Dina satt ca 3m forran meg og så og hørte.....

Hun ble sittende, stille og bare se....

Gikk ned og bort etter på med henne.....hun markerte ligge plassene fint, og sporet....men hun er ikke "klar" for å sette etter uten at jeg er med.... Hun trenger mer tid....og godt er det hun er bare 14 uker..... :wink:

 

 

Utrolig at det går ann å ligge sånn :shock:

28rhc9g.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...