Jump to content

Sauer STR 200


trevis

Recommended Posts

Skal anskaffe ny Sauer for bruk til DFS baneskyting. Den kan leveres med 19 eller 21 mm løp. Løpslengde 67, 70 eller 74 cm.

Hvillken kombinasjon bør jeg velge? Jeg er en del år gammel (74) men i svært god fysisk form. Kraftig benbygning, 1,83 lang

og veier 81 kg. Har selv lyst på 21mm/74cm. Men hva er fornuftig. Har skutt noe på bane tidligere med Krag og M/67, men nå som jeg har bedre tid vil jeg ta opp skytesporten igjen på hobbyvis. Takknemlig for råd.

Link to comment
Share on other sites

Hei ! Slik som du skriver om deg selv ville jeg ha valgt lang pipe . For min egen del har jeg alltid brukt den lange pga. at jeg liker lang siktelinje og fremtunge banevåpen da jeg alltid har følt jeg holder de roligere . Dette er jo selvsakt om personlig overbevisning og må vel egentlig regnes som veldig vanskelig og avgjøre for deg . Jeg anbefaler deg at du prøver børser til andre innen laget ditt før du tar avgjørelsen. :D

Link to comment
Share on other sites

jeg er 182 cm høy 85kg og har 74cm/21 mm pipa, denne funker knall for meg!

 

minuset med denne pipa er at den kan bli litt framtung på stående, men siden du er veteran og mest sansynlig skal skyte bare liggende vil jeg anbefale den lengste/tyngste pipa til deg!

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Må snart kjøpe meg et nytt løp til Saueren før neste DFS sesong og i den sammenheng spør jeg dere her på kammeret, hvilke erfaringer har dere med de forskjellige lengdene?

Har hatt det lengste løpet siden jeg startet med skyting, begynte da i klasse 2 skal fra neste sesong skyte i klasse 4. Men er litt usikker på om eg skal kjøpe det lengste igjen eller gå for mellomløpet (70 cm) er fortsatt ganske fersk på stå men har merka at sauern blir litt framtung, selvfølgelig kan det kompenseres med lodd bak men blir den for tung da?

 

Sleng gjerne med hvilke typer løp dere foretrekker/har best erfaring med.

 

Venter spent på svar, på forhånd takk!

Link to comment
Share on other sites

Hva med type løp? Sauer, heym eller shultz & larsen? Har egentlig tenkt på sauer men har ikke så mye peiling på dette så hvis dere har noen erfaringer å dele så blir jeg veldig takknemmelig. Er det f.eks noen forskjell på holdbarheten til de forskjellige løpene, tenker da på antall skudd før de begynner å gå dårlig evt presisjonsforskjeller?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ei rifle med langt løp og ei med mellomlangt. Hadde også ei med kort løp for en del år tilbake. Ut fra mine erfaringer så ville jeg valgt langt løp for deg som skal skyte kun liggende og som jeg regner med har relativt lange armer og kropp pga. tyngdepunkt og holdepunkt. Men ingenting i veien for å velge 70 cm heller ettersom presisjonen er den samme.

 

Når det gjelder valg av løp mener jeg det ikke skiller mye på kvalitet på løpene, men hvis du skal skyte litt forskjellig ammunisjon, ikke lader selv og/eller ikke ønsker å teste ut hva som "går" bra i løpet ditt, så anbefaler jeg Sauer sine løp da jeg holder en liten knapp på dem da jeg synes de går utmerket med nesten all ammunisjon.

(Har for øvrig brukt alle tre fabrikatene sine løp og har ikke noe vesentlig å klage over på noen av dem.. Litt magefølelse etter temmelig mange år med skyting på et nogenlunde nivå).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg ville ha sjekket brukt først. Ser endel brukte på finn og salgs sidene her og. Ser de fleste er nesten ikke brukt/avfyrt heller, og rundt halve prisen av ny. Felles for de som selger tror jeg, at interessen ikke er så stor, og derfor solgt fordi den er lite brukt. Har og en 200 STR, som jeg prøvde å selge for noen år siden, men da liten interesse. Kun 2 interesserte, og de ville gi bare 3-4 tusen for den med alt utstyr, he he.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...