Jump to content

Prosjekt-338LM under veis(med hest og kjærre)


Recommended Posts

Kassa er vel ment å passe alle rem 700 avtrekk. Da er valgene enkel: CG-trigger, med mulighet for trykkpunkt, eller et Jewell.

Sikler etter et CG avtrekk sjøl, men er i grunn fornøyd nok med Jewell.

Klarte ikke å se om kassa du refererte til har boltstopper på venstre side av kassa.

Men denne kassa kan være et godt alternativ, rem 700 med MEKANISK utkast. Jobber med museskritt for å få ei slik kasse sjøl. Men litt mindre dimensjon på kassa.

http://www.nesika.com/Merchant2/merchan ... al-Actions

 

Mener å huske at du bruker Hensoldt, da må det vel fortsette sånn :D . Jeg klarer greit å se en gong som er 20cm smal på 1000m "banen" min med en 4-16x56 hensoldt. Men regner med at opp mot 1300-1500m må det mere forstørrelse til.

 

Sjøl liker jeg AICS stokken, den har solide reimbøyle fester, klips reim ala AG-3. Er ganske kantete og ved litt dytt på børsa vil du få deg en kakk på knokene hvis du holder venstre hand under kolben i den "kroken"(mono pod hullet).

Med monopod montert, er det ganske naturlig å holde i den ved liggende skyting.

OG du får bruke de magasinene du vil.

 

Jeg har kontaktet KH-Presision angående kassa, men det er litt i det blå ennå.

 

Hansen har CG avtrekk.

Men siden Roedal Precision har en snasen tofot løsning og leverer CG avtrekk blir jeg vel å kaste bort noen Euro den veien.

Har handlet litt med han før, grei og ryddig og ueeendelig treg leveringstid.

 

Høres ut som at du blir å satse på et kjedelig skytejern fra finnland.

Går et rykte om at 338 Norma mag ble testet i bladet Jakt. Er sikkert et meget bra for dere som tåler dytt`n

Link to comment
Share on other sites

Takk hulemann. Stille, hvorfor skal du ha to løp? Vekt? Blir det ikke mye eksta kludder i forhold til kammerdimensjoner? Kommer til å sende pengene mine til de Finske skoger selv, når det blir forsvalig rent økonomisk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg jobber også med en 338 rigg. Planla først å gå for 338RUM, men ender nå opp med 338 Edge etter en del frem og tilbake. Caveman, prisforskjellen på hylsa til 338RUM, 338Edge og 338LM blir fort liten når en ser fordelen ved en 338LM mot de to andre. Pga hylsekonstruksjonen vil jeg tro at løpet lever betydelig lengre på en finne enn disse to amerikanerne. Personlig benytter jeg meg av en liten norsk låskasse, så da er det ikke mulig å benytte 338LM.

Link to comment
Share on other sites

Lykke til med prosjektet ditt.

 

I min finske TRG-42, så funker følgende ladninger:

 

250 grain Lapua Scenar/VV-570 97,5 grain/Remington magnumhetter/COL 92,3 mm/ V0=906 m/s

Og samlingen er upåklagelig :mrgreen::mrgreen:

 

Har noen 300 grain kuler, som jeg tenkte jeg skulle få testet, men har ikke fått tid enda.

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

Grubler på å legge vekk 460wby pipa mi for en stund, og vri i ei 338 Yogi pipe jeg, men ting tar tid hos meg. Og når behovet er såpass stort så går det ennå raskere. Jeg har tross alt ett par .338'r fra før.... 8)

 

Men time will show! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Stille 6.5x55 skrev

se og få skrotten ut på banen nå TRG-22, jeg trenger svar

 

Du skal nok få noen svar 8) , men først skal jeg gjennom 3 ukers mareritt med oppkledning av nærmere 12-1300 håpefulle kandidater til forsvarets befalskoler. Så her blir det jobbing fra morgen til kveld utover juni-juli. :roll:

 

Istedenfor å bygge deg ei rifle, så kjøp deg heller ei finsk ferdig produsert rifle. Mye bedre og billigere.. :wink:

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

Så her blir det jobbing fra morgen til kveld utover juni-juli

Du kan jo sette børsa på legd på Flekkerøya om den blir neglisjert og vanskjøttet i ferien. Så skal jeg nok gi den både stell og olje, og finne noen fine ladninger til deg. Komplett med innskyting i rett skive :wink:

 

K

Link to comment
Share on other sites

Stille 6,5x55 skrev

TRG-22 bedre tja, bedre tja men ikke ikke på nær så artig, men vi får se

 

Tja, nå tror jeg at du vil få endel problemer å dytte inn en 338.LM i en TRG-22 :lol::lol: Du bør nok se på ei TRG-42 :wink::mrgreen:

Det er nå ditt valg å bygge eller kjøpe ei rifle rett ut av esken, som faktisk er meget velfunksjonerende.

Valget står på om du skal bruke litt mye penger eller jæv..... mye penger.. :wink:

 

M67 & VeTIUs: Ja, regner nok med at dere kunne tenke det det ja. Men dere skal heller få prøve den neste gang vi er på Grotjønn :wink: Men først må jeg få ladet opp noe ammo.

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...