Jump to content

Lette rifler?


carFun

Recommended Posts

Hvilke lette rifler er det på markedet? Til en "rimlig" pris,vertfal under 10 lapper helst endel under det også :wink:

Kaliberet må være i mellom 6,5x55 og 223

 

Edit:Rustfrittløp og synt. stokk

Kom gjerne med kommentarer på positive eller negative ting på rifla som du eventuelt foreslår

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vet om en Remington sak med Hitech stokk og alt rustfritt. 260 Remington. Jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe den. Den er BYGD lett. En kamerat skal selge den. Han jobber nå på Nordskog og her vel problemer med å holde fingrene av fatet på alle børsene han har mellom hendene til daglig.

Send PM så skal jeg sende tlf. nr- Han kan sikkert sende bilder.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke lette rifler er det på markedet? Til en "rimlig" pris,vertfal under 10 lapper helst endel under det også :wink:

Kaliberet må være i mellom 6,5x55 og 223

 

Edit:Rustfrittløp og synt. stokk

Kom gjerne med kommentarer på positive eller negative ting på rifla som du eventuelt foreslår

 

Hva med en Howa UL ? 2,9 kg - kan fås med Hogue stokk og koster 6000,-

Link to comment
Share on other sites

Tikka T3 Lite Stainless får myyye bra omtale, og ser du signaturen min er det ikke vanskelig å forstå hva jeg vil anbefale 8)

 

Men smaken er som baken, Remington 700 får også mye bra omtale, og jfr. prisklassen er det intet negativt å registrere om denne.. Du får ta en titt på bildene, stikke innom børsebutikker og prøveholde de litt og høre rundt på skytebanene hva folk har å si.

Link to comment
Share on other sites

Vet om en Remington sak med Hitech stokk og alt rustfritt. 260 Remington. Jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe den. Den er BYGD lett. En kamerat skal selge den. Han jobber nå på Nordskog og her vel problemer med å holde fingrene av fatet på alle børsene han har mellom hendene til daglig.

Send PM så skal jeg sende tlf. nr- Han kan sikkert sende bilder.

 

 

Denne har jeg kjøpt :lol::lol::lol: Her blir det ekstrapipe i 358 :wink:

Denne var jo komplett med leupold og Demper. Han mener selv det er en HS stokk som sitter på.

Jeg solgte min seven ss med 450 løp forrige uke og fant raskt ut at det bare var å kjøpe inn ny for ombygging.

Som lettvektsvåpen er det ikke godt å komme utenom sevenkassa. Denne veier 2930 gram med demper og leupold 2-7 :oops:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Den Mossbergen virka litt intresang, noen som har noe kjenskap til disse?

 

Tror det kommer en test av de i en av jaktbladene i nærmeste framtid. Hadde vist vært bra presisjon i dem.

 

Sendte mail til winge,denne kommer bare i 30-06,300 og 338

Link to comment
Share on other sites

Å forandre kaliber på søknaden er som regel bare en formalitet.

Dette gjør jeg til stadig. Ta en telefon inn til saksbehandler på kammeret så ordner det seg nok.

Vet at enkelte butikker bare gjør om der og da før de sender inn.

Lykke til. Fin børse du har kjøpt deg der.

Link to comment
Share on other sites

Søknaden er ikke sendte enda,skal gjøres nå,men jeg har ei rifle i nesten samme kaliber fra før...har en 30-06 fra før,dette er en 308...

Får skrive på noen gode forklaringer på hvorfor jeg skal ha denne også....

Link to comment
Share on other sites

Hadde en rifle i 308w fra før og søkte om en ny rifle i 308w. Begrunnet det med at jeg måtte ha en rifle til å luske i ekkerkanten og en for å bruke til drivjakt/smyjakt i skogen. Gikk greit det også.

 

Begrunn søknaden med at du skal ha en lett rifle til reinsjakt og at du bruker den gamle som posteringsrifle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...