Jump to content

Maling av telt.


sveinung64

Recommended Posts

Ja Ja, da er jeg her igjen og har på nytt et rart tema å spørre om.

Jeg skaffet meg et veldig lite og enkelt enmanns telt via nettet og glad var jeg den dagen det ankom til Norge , hurra, men akk så lenge det varte, jeg pakket ut det såkalte grønne teltet og oppdaget til min store forskrekkelse at det var sølvfarget , og ikke grønt som bestilt.

Det tar mer tid en jeg liker å bytte så jeg tenkte å male det.

Noen som vet om hvordan det gjøres og hvor jeg kan få tak i maling til dette ??

 

Skal bruke det på jakta til høsten , storvilt

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er veldig viktig, KAN du bruke spraymaling på boks. At det sitter goodt, fant i hvert fall en jaktkompis av meg ut etter at sønnen hans hadde lånt tomannsteltet på Roskildefestivalen. Da han pakket opp teltet, så det ut som en vegg som taggerne hadde gått amok på. Ikke lett å bli kvitt, nei. Men det brant visst veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

Takker for tipset, det høres ut som en god løsning :lol: , jeg bryr meg ikke om fibrer osv, for teltet skal kun brukes til å ligge i på enkelte poster under jakta, og ikke annet, det har jeg telt til, har dessuten både jærven duken og en krypinn som jeg kan bruke, så egentlig er jeg godt skodd, men er litt utstyrsfrik så jeg bare måtte ha det.

 

Om ingen vet om en spesiell maling for telt , så blir det nok denne løsningen jeg går for.

 

Takker og bukker. :)

Link to comment
Share on other sites

Hjorteviltet ser ikke farger så jeg ser ikke problemet med søvfarget telt. Står det rolig og ikke i bevegelse så er det ikke noe problem. Her omkring bruker folk kunstige rundballer i hvitplast som posteringstelt og hjorten har ikke brydd seg om det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...