Jump to content

STI Trojan 9 mm - 10 skudds magasin


Think!

Recommended Posts

I følge tester linket fra STI fabrikkens sider så holder 9 mm magasinene 9 skudd. S&W SW1911 Pro sine magasiner holder 10 skudd.

 

Er det easy fix på STI magsiner så disse holder 10 skudd ?

 

Om jeg skal kjøpe 10 skudds 9 mm magasiner, hvilke magasiner bør jeg kjøpe.

 

1911 er laget for 45acp med 230 grs RN kule = korte 9 mm kan være litt kilen å få til å funke 100% i 1911 design. Det er vel solgt endel STI'er i 9 mm her i landet, funker de rett ut av esken eller må de en tur til dyktig smed ???

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte eit par slike 10skot 9mm magasin til min STI targetmaster for ei lita stund sia.

 

Huska ikkje heile historia med magasina, men trur nok at det var wilson magasinet som gjorde at den lange (ejektoren? den pinnen som støter ut patronen) knakk.

Fikk montert ein ny pinne, og kikka litt på det.

Når ein sett oppi eit wilson magasin vil magasinet tak opp i utstøteren og er du litt kjapp og hard med magasinbytte så kan den knekke.

Fikk tilpassa det eine magasinet slik at magasinet ikkje tar oppi utstøteren, men trur nok at patronen i magasinet stopper opp i den utstøterpinnen.

 

Eg valgte derfor og bruke det orginale STI magasinet.

 

Om du er intresert kan du få kjøpe eit av dei wilson magasina, eine magasinet ligger enda ubrukt i orginal pakken.

 

For min del har eg nok med 6skot i feltløypa, og derfor ser eg ikkje det store behovet for 10skot magasinet.

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke Single Stack godkjent i IPSC ennå da. Og det er jo ikke sikkert det blir det eller....

 

Jeg håper jeg håper. Det er jo svært få modified våpen, men mange singel stack våpen liggende = åpner IPSC for flere skyttere. Singel stack 1911 kan enkelt tilpasses til å bli konkurranse maskin (Supert SA avtrekk, sikter, med/uten mag brønn osv) = et bedre våpen til konkurranse enn Production våpen der det er store uklarheter vedr hva som kan/ikke kan gjøres med våpnet. Men nå er jo ikke slike regelendringer bare fornuft men også politikk og IPSC politikk har jeg ikke greie på.

 

I alle tilfeller så er 1911 singel stack utmerket til felt, klubbstevner og kos. God trening for en billig penge når enn skal ta i bruk STI edge i praktisk.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte eit par slike 10skot 9mm magasin til min STI targetmaster for ei lita stund sia.

 

Huska ikkje heile historia med magasina, men trur nok at det var wilson magasinet som gjorde at den lange (ejektoren? den pinnen som støter ut patronen) knakk.

Fikk montert ein ny pinne, og kikka litt på det.

Når ein sett oppi eit wilson magasin vil magasinet tak opp i utstøteren og er du litt kjapp og hard med magasinbytte så kan den knekke.

Fikk tilpassa det eine magasinet slik at magasinet ikkje tar oppi utstøteren, men trur nok at patronen i magasinet stopper opp i den utstøterpinnen.

 

Eg valgte derfor og bruke det orginale STI magasinet.

 

Om du er intresert kan du få kjøpe eit av dei wilson magasina, eine magasinet ligger enda ubrukt i orginal pakken.

 

For min del har eg nok med 6skot i feltløypa, og derfor ser eg ikkje det store behovet for 10skot magasinet.

 

På SW1911 Pro ligger også magsinet oppmot utstøter.

Link to comment
Share on other sites

Dette må jeg sjekke med mine Wilsom magasiner.. Bruker de med en STI Trojan 9mm. Kjedelig om de skulle ødelegge ejektoren.

Byggekvaliteten på Wilson virker bra, men magasin utløseren og "slide-releasen" (finnes det noe Norsk ord for dette?) blir mye tregere med disse magasinene. De originale (Mec-Gar) magasinene fungerer bedre men er 9 skudd.

Som en kuriositet kommer National Magazines med 15, 20 og 30 skudds :shock: magasiner til singlestack 9mm 1911 i juni.

De ligger allerede på sidene til Midway. Kvaliteten på National Magazines er ikke kjendt for å være noe særlig.

Link to comment
Share on other sites

"slide-releasen" (finnes det noe Norsk ord for dette?)

"sleide utløser" er vel den vanligste oversettelsen. Men det korrekte ordet er: Varsler

DIngsen funskjone er ikke å utløse sleiden, men å låse slieden i bakre stiling for å varsle tomt magasin. Åå "løsne sleiden" gjør man egetnlig best med å trekke sleiden tilbake litt når våpenet har blitt ladet om, eller magasinet er fjernet.

 

At man kan bruke varsleren til å løse ut sleiden i en nødsituasjon er greit, men altså ikke det som er poenget med den.

:D

Link to comment
Share on other sites

Begynner å bli litt åff tåpikk.. men men..

Har også selv gått over til å bruke den "riktige" metoden etterhvert (som amerikanerne så fint kaller "power-stroke"?).

Vil det si at "slide release" er en feilaktig brukt benevnelse av amerikanerne? Har aldri sett noen bruke "notifier" :) eller lignende når denne omtales.

Jeg sa vel også ejektor somm skulle vært - utkaster.

Finnes det noe sted på nettet en oversikt over Norske navn på våpendeler og funksjoner?

Link to comment
Share on other sites

kan se ut som om wilson tyner dimensjonene for å få plass til 10 9x19 i disse magasinene, de kræsjer med sleiden i min sammenklemte colt.

 

om de butter i utstøteren er det jo egentlig bare å ta litt gods av denne, til de klarerer.

Link to comment
Share on other sites

Leste nylig på et amerikansk forum (brianenos) at 3 av fire 9mm 1911 har trøbbel med Wilson magasinene.

På samtlige STI Tronjan som var omdiskutert hadde utkasteren blitt brukket.

Dette hadde de løst ved å bytte til en 38-40 utkaster.

Andre måtte også bytte til en annen type utdrager (Aftec) og flere hadde kappet 2 ringer av magasin fjæren.

Det sto også at tidlig produserte magasiner hadde magasin "release" sporet på feil plass, slik at magasinet kom for høyt opp. Skal tro om jeg har fått disse? Skal sammenligne med original magasinene ved anledning.

Ganske ufattelig at Wilson ikke skal få til fungerende magasiner på første forsøk..

 

10 skudds magasinene fra Tripp Research får litt bedre kritikk og på disse er "følgeren?" også laget i stål i stedet for plast.

Disse magasinene er etter sigende romsligere, og en skal ha greid å stappe 11 skudd i dem.

 

Her er en link til en sammenligning mellom Wilson og Tripp magasinene:

 

http://forums.1911forum.com/showthread.php?t=242017

 

Her er et par linker ang. Wilson og Tripp magasinene:

 

http://www.brianenos.com/forums/index.p ... pic=105190

 

http://www.brianenos.com/forums/index.p ... pic=104322

 

Hadde håpet på at det kunne ordenes med å file ned magasinet. Er deverre ikke hjemme så jeg får ikke sjekket gods tykkelsen. Om patronen tar oppi utkasteren skulle være en smal sak å sjekke, bare å fjerne sliden og sette i et fullt magasin.

 

Har nesten ikke brukt mine Wilson magasiner, men kommer til å ta en full undersøkelse på disse når jeg kommer hjem i midten av juli.

 

Metelform lager også 10 skudds magasiner, vet lite om disse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...