Jump to content

Meopta eller zeiss i prisklasse 7-9000kr


Blackfire

Recommended Posts

Jeg satt akkurat å vurderte det samme for noen dager siden. Jeg gikk for zeiss classic diavari 2,5-10x50 med lys til 7999 kr hos XXL.

 

http://www.zeiss.se/4125680F002BA25A/Em ... ningen.pdf

 

NB: 7999 kr prisen for zeiss classic diavari går ut imorgen (15 mai). Det er et uketilbud de kjører.

 

 

Dersom du vurderer meopta bør du vurdere andre mellomklassekikkerter som eksempel nikon. Vil påstå nikon har like gode kikkerter som meopta.

Link to comment
Share on other sites

Var innom XXL på onsdag for å kjøpe en Nikon Monarch 2,5-10x56 med lys som de solgte til 4995, men kom ut av butikken med Zeiss Classic 2,5-10x50 med lys til 7995. Brukte mye tid i butikken til å studere begge kikkertene før valget falt, men var etterhvert ikke i tvil om at 3000 i mellomleg for Zeiss kikkerten var vel anvendte penger.

 

Har ikke montert den enda, men har prøvd å se gjennom den på diverse objekter under varierende lysforhold og den er ekstremt klar sammenlignet med flere andre kikkerter jeg har. Tror denne Zeiss kikkerten hos XXL er ett godt kjøp sammenlignet med hvilken som helst kikkert i dette prisleiet.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken lysåpning tenker du å bruke? ser mange nevner 50+ glugge. Du bør tenke på om det er noe du faktisk har bruk for. Jeg jakter utelukkende i dagslys og har en 36 9-3 swarovski. Er mye mer fornøyd me blansen i børsa enn med en 50+ kikkert. Men det er alltid ett godt alternativ å kjøpe en brukt kikkert.

Link to comment
Share on other sites

Kvalitetsmessig trur eg ikkje at Meopta ligg bak Zeiss. Har hatt Meopta og optisk så er den i grunn veldig bra. Meopta hadde ein serie med sikter som var veldig dårlige motlys eigenskaper på, ellers så er dei meget bra både optisk og mekansk.

Hadde valgt Meopta foran Conquest, på lik linje med Klassik men bak Victory... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...