Jump to content

Hvilken type Leupold qrw eller lignende?


Veivisaren

Recommended Posts

Hei, jeg tenkte å kjøpe meg ny montasje til kikkertsikte. Tenkte å kjøpe en montasje der jeg kunne ta av kikkertsikte og har fått inntrykk av at leupold qrw ville passet fint. Spørsmålet er bare hvilken type jeg skal ha. Det er så mange forskjellige. Jeg legger ved noen spesifikasjoner og et bilde og så kan dere komme med forslag:

- kikkertsiktet er en fujinon 6.5 – 20 x44 - ønsker å få kikkertsiktet så lavt som mulig ned mot løpet.

- det er 25,4 mm mellomrør

- Våpenet er en Anschutz cal. 22 mag

 

Kanskje finner dere noe på ebay som passer. Det hadde vært veldig greit:

http://shop.ebay.com/i.html?_kw=leupold ... pos=&gbr=1

 

normal_nr.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nå vet jeg ikke hva waver-klakker er så det kan jeg ikke svare på... Dette kikkertsiktet jeg har på nå er bare festet rett på "skinnen" som er "gravert" inn i våpenet. Må jeg kjøp weaver-klakker og skru dem fast før jeg fester leupold qrw? Hvordan vet jeg hvilke klakker jeg må ha da? PS! Våpenet er ca. 25 år gammelt

Her er et annet bilde hvis du ikke klarer å se helt på det forrige.

 

normal_nr_2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du vil ikke kunne bruke Leupold QRW uten å skru på weaver baser på rifla de.

Sporet du har er 11mm, det er standard spor på salongrifler.

 

Det finnes en rekke montasjer for 11mm spor. Men jeg har ikke sett noen som har hurtigmontasje. Kun skruer.

Link to comment
Share on other sites

Er jeg helt på bærtur, eller har weaver/picatinny(e.l.)-skinner som passer på 11mm spor blitt beskrevet på forumet tidligere?

En slags overgang/adapter med andre ord.

Mener i hverfall å ha sett at det finnes, uten at det nødvendigvis gjør trådstarter så mye klokere.

 

Edit: Og der ser jeg at det kom i neste innlegg ja.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for svar! :D , men vil ikke kikkertsikte bli stående veldig høyt over løpet med både adapteren og qrw? Vil overgangen med skruer gjøre det lavere? Blir jeg nødt til å levere rifla til børsemaker for å skru overgangen på?

Mange spørsmål her, men men... :P

Link to comment
Share on other sites

QRW står for (Q)uick ®elease (W)eaver.

Som fler har fortalt er Weaver ei skinne på cirka 21mm og ikke 11 mm prisme som du har.

EAW har noen fester for 11mm prisme hvis du skal ha stål for tyske våpen, ellers finnes det jo fester i aluminium som er OK nok for ei salongrifle i .22 Magnum.

 

Thor

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

En stund siden denne tråden har vært aktiv og jeg har enda ikke fått meg montasjen, men nå nærmer jakta seg og nå må det bli fart på sakene!

Disse burris ringene som ble nevnt over virket veldig interessante, men det står noe om at det ikke passer rifla mi

(Fits: * Rimfires (Most .22's with 3/8 grooved receiver except Anschutz .22, Browning T-Bolt, Kimber 82, Weatherby XXII, and Sako 78) )

???? Hva er så spesielt med denne rifla?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...