Jump to content

Weatherby pumpe og halvautomat


VanillaGorilla

Recommended Posts

Styr unna hagler laget i kebab land :lol: (tyrkia,yildiz) mye feil på de, weatherby er et god merke når det gjelder

rifler, er haglene like bra er det bare å kjøpe. 870 er ei robust hagle som tåler mye juling, eneste ulempene er

tyngden, lengden hvis du er en kort person og skranglelyder(gjelder alle pumpehagler). Skal selv investere i ny

gåse hagle, det blir en franchi fast black, den koster ca 10.000, skal levere inn min gamle baikal mp-153 i innbyte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hørt av noen at de er ganske bra de yildiz'ene av noen, men det er jo noen som sier bra, noen som sier at de er bare driten, og noen som er sånn "tjaaa" Så jeg veit ikke hva jeg skal tro :lol:

Jeg er 187 så høyden er ikke mitt STØRSTE handicap :D

Den weatherby'en ser jo unektelig veldig bra ut,da men skal begynne med leirdueskyting og da tenker jeg det hadde vært fint med en halvautomat, for det er vel gode greier te både trening og jakt?

Link to comment
Share on other sites

Remington 1187 koster 7000 hos jakt og friluft, gå for den eller spar til en benelli. :D , Gjikk

selv på en smell i fjord å kjøpte en billig halvauto(baikal mp-153 til 5000kr) problemet med den hvar at

den ikke lada om med lerdueskudd, det tror jeg er et problem på billige halvautohagler. Skal bytte inn baikalen

i en franchi fast black.

Link to comment
Share on other sites

Har du sett på benelli nova ? den koster mellom 5 og 7 tusen, og vill du ha halvauto istedet

har du remington 1187 koster ikke all verden den heller, skal du jakte mye rype der det blir mye gåing ville jeg styrt unna 870en, til posteringsjakt er 870en et godt valg for den som vil ha pumpehagle, du får ihvertfall ei hagle som tåler mye. :D

Link to comment
Share on other sites

skal du jakte mye rype der det blir mye gåing ville jeg styrt unna 870en

 

:?:

 

Jeg har da ruslet rundt i fjell og skog med min 870 i 16 år uten at jeg har opplevd den som tung. Jeg har også en Ruger red Label O/U og denne føles tyngre enn 870'en uten at den føles for tung.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått Weatherby SA-08, og har fått skutt ca 50 skudd med 24 grams. Vekslet helt fint uten problemer hvert eneste skudd med 24 grams. Passer meg bra, god å skyte med og ser da ganske bra ut!

Så langt ikke no negativt å nevne! :)

Link to comment
Share on other sites

Remington 1187 koster 7000 hos jakt og friluft, gå for den eller spar til en benelli. :D , Gjikk

selv på en smell i fjord å kjøpte en billig halvauto(baikal mp-153 til 5000kr) problemet med den hvar at

den ikke lada om med lerdueskudd, det tror jeg er et problem på billige halvautohagler. Skal bytte inn baikalen

i en franchi fast black.

Hadde du fortsatt problemer med leirdue amo, etter å ha skutt den inn og justert den om for lette ladninger?

 

Ellers vill jeg si at 1/2auto hagler (har en fin en selv) ikke er noe særlig å gå med. Da en blir tvunget til å gå med en i magasinet og ingen i kammeret, eller velge å være ulovlig og gå med to i magasinet og ingen i kammeret. For å kunne føle seg trygg.

Trist at man ikke har muligheten til lovlig å gå med tomt kammer og to i magasinet på slike våpen. Poenget var vel at man ikke skal jakte med mer enn to skudd i våpenet, ikke hvor man har de?

Link to comment
Share on other sites

Hei vingmutern, hagla blei skutt inn etter det som sto i innstruksjonsboka, den ble

også justert til lette ladninger, alikevel kjiller det seg noen ganger med lerdueskudd.

Har bestemt meg for å bytte inn baikalen til en franchi fast black. Syns den 2 skudds

regelen er lit rar, i og med at andre land har regel med 3 skudd, dustenorge på sit beste :x

Link to comment
Share on other sites

trordet har noe med at det var så mye villmannskyting at det bvar derfor det ble innført et forbud mot over 2 skudd i hagla...
Jeg har også hørt dette mange ganger uten nærmere dokumentasjon på at faktisk var et problem. Heller nok mere til teorien om at "noen" syntes det var fælt at "noen" kunne komme til å drive villmannskyting (hva nå dèt enn er?) hvis vi ikke fikk et forbud mot flere enn to skudd i våpenet...

 

Dèt at vi har andre deler av lovverket som regulerer uønsket adferd er selvfølgelig uvesentlig for kontrolltrangen...

Link to comment
Share on other sites

[(har en fin en selv) ikke er noe særlig å gå med. Da en blir tvunget til å gå med en i magasinet og ingen i kammeret, eller velge å være ulovlig og gå med to i magasinet og ingen i kammeret. For å kunne føle seg trygg.

 

Hvis du ser nøye etter sitter det en knapp på avtrekkerbøylen enten foran eller bak avtrekkeren, evt på kolbenakken. Det er sikringen. Bruk den så slipper du å gå med tomt kammer :lol:

 

Bruker du hjelm når du kjører bil og?

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...