Jump to content

Hva er det beste DIE settet til 6,5x55 swedish mauser


tknutson

Recommended Posts

Hei, har tenkt aa begynne aa lade litt.

Tenkte aa kjoope lee anniversary kit.

Men hva er de beste diene til dette kaliberet?

Trenger ikke noen super dyre custom etc. bare noen gode helpresse die sett.

 

Vet at Hornady og Redding er veldig populert borte i statene, men dette er jo metric reloading.

 

Lette litt man fant ikke svar.

 

Takk skal dere ha

 

Thor

Link to comment
Share on other sites

Hva med Forster sine Bench-rest dier, de er ikke så dyre, men du får en meget god kuleisetter die

 

Jepp, akkurat, veldig gode. Står det ikke Bonanza på de også? Og ekspanderen er plassert slik at du ikke merker motstand på returen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg får visst en test på dette nå...

 

HAr bestilt ultra bultra top of the line Redding type S Competition til 200usd, for å slippe å lure på om diesettet har skylda.

MEn det drøyer, så jeg har lånt et std. RCBS diesett i 6.5x55.

 

Kom akkurat inn fra banen og 9g Scenar med 40grs N550 bak Går "helt greit", bla en 10skuddssamling på 15mm :D og diverse 5 skudds der en kun kan skjelne 3 huller.

Om Redding-diesettet forbedrer presisjonen fra dette nivået så er det f.. meg verdt pengene, om ikke så er det iallefall pent å se på.

 

K

Link to comment
Share on other sites

10 skudd på 15mm ja :roll: Lurer fælt på hvordan jeg klarer å få 3 skudd på 100mm da :mrgreen:

Bruker Lyman dier og 40grs V-max med N-130 bak (.222Rem).

Noe må jo være galt, kanskje jeg ikke burde ha helpresse? Da passer den jo på en måte ikke etter kammeret mitt lenger?

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Ja, jeg får visst en test på dette nå...

 

HAr bestilt ultra bultra top of the line Redding type S Competition til 200usd, for å slippe å lure på om diesettet har skylda.

MEn det drøyer, så jeg har lånt et std. RCBS diesett i 6.5x55.

 

Kom akkurat inn fra banen og 9g Scenar med 40grs N550 bak Går "helt greit", bla en 10skuddssamling på 15mm :D og diverse 5 skudds der en kun kan skjelne 3 huller.

Om Redding-diesettet forbedrer presisjonen fra dette nivået så er det f.. meg verdt pengene, om ikke så er det iallefall pent å se på.

 

K

 

10 skudd på 15 mm. den skiva skulle jeg likt og settt :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tror du skal være veldig uheldig hvis du greier å finne die-set i 6,5x55 med feil/dårlige dimensjoner. Derimot har visst "Yankee'ene" enda problemer med å lage x55-hylser som er brede nok over hekken. (Noe som gir en skjemmende bule rett foran trykkring selv med moderate ladninger.)

Av standard die-set holder jeg en liten knapp på Forster. Ekspander-knappen høyt og fint plassert, og en gummiring sørger for at den tar "minste motstands-vei".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...