Jump to content

trenger tips til spesialpistol!


offshoremann

Recommended Posts

Jeg bruker Glock 27 (40 S&W) og er fornøyd med den. Meget høy morofaktor.

Glock 27 er slik jeg ser det også et bedre valg en 26, fordi du til 27 kan kjøpe:

LoneWolf 40-9 pipe, som lar deg skyte 9mm uansett, og .357sig pipe som passer rett inn.

 

Altså 3 våpen i ett. :D

Link to comment
Share on other sites

Ifølge denne artikkelen er Detonicsen alt for tung (962 gram):

http://www.handgunsmag.com/featured_han ... er_121305/

Det som berger Paraen innenfor kravet er lettvektsramma.

Paraen leveres forøvrig også som single stack, 9mm og LDA i ymse kombinasjoner.

Her er noen flere alternativer for den som liker det litt grovt:

http://www.handgunsmag.com/featured_han ... index.html

http://www.handgunsmag.com/featured_han ... index.html

Link to comment
Share on other sites

Skal økonomi ha ett ord med i laget, er ett eller annet i 22lr tingen. Fordi kaliberet gir mulighet til i prinsippet ubegrenset mengdetrening, ingen hylser å plukke opp, lettere å håndtere rekylmessig (treffer ikke en dritt like vel men.... :wink: ).

 

Hvilken? Noen liker mora, andre liker dattera. Prøv, prøv, prøv.

 

Vill du vær sær? Gjør det i spesialrevolver, for der er det i minste ingen hylser å plukke opp (forutsetter at du er/blir hjemmelader). :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hadde en 6,35 Mauser mod 1910, den er morsom å se på, og det gikk da å treffe noe med den opp mot 15m hold, men er veldig langt fra et optimalt våpen, og løpene i disse småtassene er ofte plaget av gravrust pga dårlige tennhetter i tidligere tider.

Kjøp en PPK i cal.22 om du vil ha en pistol med litt klassisk sus. De er idiotisk presise, og ammokostnader en brøkdel av hva du må betale for 6,35.

Min PPK er i hvertfall en av de siste pistolene som forsvinner ut av skapet mitt 8)

Link to comment
Share on other sites

fe vel kjøpe en "derrick"pistol i cal .22/.32 først,so heller satse på en mauser m1910 som reservevåpen seinare :D .25acp ammo da?dyr å kjøpe eller??

By the way... las ei reportasje i vapentidningen,der det blei testa mauser mod 1910 i .25acp! den traff no greitt på 50meters hold :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

uansett so kom med tips til en pistol med høg morrofaktor :D

 

Skal du ha høy morofaktor så anbefaler jeg en 1911 sub-compact gjerne i kaliber .45acp

 

Jeg skjøt min første spesialpistol konkurranse med min Kimber ultra CDP i går, og det kan varmt anbefales, det var gøy, veldig gøy!

 

Nå ble ikke resultatet noe å skryte av. Jeg har ikke funnet gulladningen ennå, og litt på slump ladet jeg opp 5gr N320 bak en 160gr SWC noe som var i slappeste laget med den originale rekylfjæra, og dette ga to, tre forkilinger ved utkast.

 

Men, det som gjorde det så utrolig artig, det var hvor presist jeg klarte å skyte når alt fungerte. Det er ikke få ganger jeg har tenkt med meg selv at jeg har tatt meg vann overhodet med denne pistolen, og skottet bort på "stutt-Hämmerli" eierne. Men i går fikk jeg bekreftet at den faktisk var ganske ”lett skutt” (om det går an og si noe slikt), og at det skal ikke så mye trening til før dette kan bli ganske bra.

 

Så sub-compact 1911 = Stor moro i en liten pakke :lol:

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har nevnt tidligere i denne tråden, kjøp heller Glock 27, så har du i praksis både Glock 26, 27 og 33 i samme pistolen. Altså sub compact i 9mm, .40 og .357SIG - Alt dette ved å bare bytte ut piper og magasiner. - Litt flere morsomheter enn bare 9mm.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har nevnt tidligere i denne tråden, kjøp heller Glock 27, så har du i praksis både Glock 26, 27 og 33 i samme pistolen. Altså sub compact i 9mm, .40 og .357SIG - Alt dette ved å bare bytte ut piper og magasiner. - Litt flere morsomheter enn bare 9mm.

 

vil bare ha den i 9mm og da kjøpte jeg glock 26 ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...