Jump to content

Bestilling på Cabelas.com


AHL

Recommended Posts

Jetcarrier tar ca 1-1,5 uke om du velger flyfrakt. Båtfrakt tar 1mnd nesten, og blir nesten dyrere om du ikke kjøper typ en pall med noe..

Ellers blir det ALLTID moms og tollgebyr med jetcarrier da, litt kjipt det. Koster litt å bruke det, jeg kjøpte noe for 750kr fra RChuntingstore.com, og regninga fra jetcarrier kom faktisk på 730kr ca!!! Det var med sjøfrakt. Bestilte no klær en annen gang til 3000 med flyfrakt, og fikk regning på 1700,- av jetcarrier. Så det køster å væra kar :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ellers blir det ALLTID moms og tollgebyr med jetcarrier da, litt kjipt det.

Tollgebyret er inkle i prisen hos jetcarrier, men moms og selve tollen må du ut med ja... Fra prisliste:

Fortolling er inkludert i prisen og du betaler 25% mva av varens verdi i tillegg, samt eventuell toll. (pr 1.7.2002 er veldig få varer tollbelagt)
Link to comment
Share on other sites

Foredelen med jetcarrier er at du får til å kjøpe feks kuler, ladeutstyr, kikkerter og andre "skumle" ting fra Cabelas. Etter9.11 ble de innført flere restriksjoner på export fra USA. Cabelas sender ikke slike ting ut av landet, men de sender til en pbox hos jetcarrier!! Ingen grunn til å bruke jetcarrier på vanlige ting(som jeg ser det). 8)

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp bestilt derifra og venter varene i løpet av et par dager nå :D

 

De benytter FedEx og alle fraktkostnader, inkl MVA og toll er iberegnet når du betaler ser det ut til.

Det tar ei ukes tid og du kan følge pakka på nettet. Har gått knirkefritt men så kommer det til Norge og da er det stopp. Snodig at det skal ta 3 dager fra USA via Paris og til Gardemoen, også 3 dager i fra Gardemoen og hit, 1 time unna :evil:

Link to comment
Share on other sites

Fedex?? Vanligvis sender Cabelas kun med UPS. Hvis de bruker fedex så får du regning på moms, tollgebyr og evt toll på klær 12,5% noen uker etter at du har motatt varen. Mitt selskap BIG 5 AS har vært Cabelas forhandler i 2 år og vi har et godt samarbeid med Cabelas. Vi har et større vareparti med Cabelas klær og skaffer ellers det meste av Cabelas sine produkter.

Link to comment
Share on other sites

Hvis de bruker fedex så får du regning på moms, tollgebyr og evt toll på klær 12,5% noen uker etter at du har motatt varen.

 

"No additional cost to this order", står det klart og tydelig på bestillingen. Kommer den slags, har Cabela's et forklaringsproblem.

Link to comment
Share on other sites

Hvis de bruker fedex så får du regning på moms, tollgebyr og evt toll på klær 12,5% noen uker etter at du har motatt varen.

 

"No additional cost to this order", står det klart og tydelig på bestillingen. Kommer den slags, har Cabela's et forklaringsproblem.

 

Når Cabelas skriver: "No additional cost to this order" ,så betyr nok det at de ikke skal ha mer penger av deg , men det vil nok den norske stat ha ,hvilket er Cabelas fullstendig uvedkommende. Så du kan bare glemme en forklaring fra dem i dette tilfellet.

Det blir moms på det varen har kostet deg ved ankomst Norge.(Vare+frakt)

Evt toll blir lagt til først!

Link to comment
Share on other sites

Man får alltid moms på ting man handler i USA, det er 25% av kjøpesummen. Fikk akkurat lokkefuglene mine fra Cabelas, det tok 14 dager ca, med båt.

Bestilte for 500$, og med frakt ble det 730$. I tillegg kommer momsen.

Bestillte meg en vest fra Nicashooting.com. 108$. De beregnet også et gebyr på 37$ for frakt. Tilsammen 145$. Dette er ca 870 kroner. Vil jeg da få mva på kr 217,5?

I såfall, så er det ikke så billig som jeg trodde :lol: Men hva gjør det, når man ikke får tak i varen i Norge :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ja du vil måtte betale 25% moms av HELE summen fra Cabelas, også fraktkostnaden. I tilegg har ups og fedex et gebyr for å fortolle varen. Vanligvis er dette beløp rundt 200 kroner. BIG 5 kjører regelmessige ordrer fra Cabelas. Spør oss om trilbud på varer derfra. Vi er Cabelas forhandler og forhandlerpriser derfra.

Link to comment
Share on other sites

Når Cabelas skriver: "No additional cost to this order" ,så betyr nok det at de ikke skal ha mer penger av deg , men det vil nok den norske stat ha ,hvilket er Cabelas fullstendig uvedkommende. Så du kan bare glemme en forklaring fra dem i dette tilfellet.

 

Nåja, har snakket med dem før, og det er ikke noe problem å komme igjennom der.

Står det "no additional cost" så betyr det akkurat det, og dette er nytt. Ikke f**n om jeg gir meg på den der. Har aldri sett noe tilsvarende på alle de gangene jeg har bestilt derifra, og det begynner å bli en del.

 

Tok dem på en litt villedende pris en gang, men betalte og ble kompensert umiddelbart. :D

Link to comment
Share on other sites

Når Cabelas skriver: "No additional cost to this order" ,så betyr nok det at de ikke skal ha mer penger av deg , men det vil nok den norske stat ha ,hvilket er Cabelas fullstendig uvedkommende. Så du kan bare glemme en forklaring fra dem i dette tilfellet.

 

Nåja, har snakket med dem før, og det er ikke noe problem å komme igjennom der.

Står det "no additional cost" så betyr det akkurat det, og dette er nytt. Ikke f**n om jeg gir meg på den der. Har aldri sett noe tilsvarende på alle de gangene jeg har bestilt derifra, og det begynner å bli en del.

 

Tok dem på en litt villedende pris en gang, men betalte og ble kompensert umiddelbart. :D

 

Tja..

 

Se linken http://www.cabelas.com/cabelas/en/templates/community/customerservice/shipping-info.jsp?csPage=shipinfo

 

Sitat står litt nede på denne siden

The recipient is responsible for all duties, taxes and Customs fees. Please contact your local Customs office for an estimate of these fees.
Link to comment
Share on other sites

har dere butikk på steinkjer?

 

Vi har showrom på Steinkjer. MASSE Cabelas varer på lager. Mye annet også selvsagt. Vi holder til bak plantasjen på Steinkjer. Lett og se fra E6. Åpner kanskje butikk på Steinkjer snart.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...