Jump to content

Ny pistol i hus :D Og nå er den testet


TigerBlack

Recommended Posts

Omsider fikk jeg rota meg til å kjøpe my 9MM. Har brukt en Tanfoglio en stund nå som jeg kjøpte pent brukt. Denne funka helt fint, men jeg ble aldri helt venner med den, så etter mye om og men og lange turer i tenkeboksen ble den lagt ut for salg og ny søknad invilget gikk turen til Winge idag for å handle nytt "jern".

 

Jeg hadde mer eller mindre bestemt meg på forhånd ,men valget falt til slutt på en M&P 9L, De hadde ikke flere 9PRO utgaver igjen ,men siden den vistnok hadde avtrekk som ikke var godkjent i Praktisk Production så falt valget på 9L. 9L utgaven hadde faste baksikte, men jeg kjøpte med ett justerbart ett som jeg kan sette på ved behov. M&P9 L har litt lengre løp en standard versjonen og den ligger godt i handa mi. Det følger med tre forsjellige grepsflater til den så den kan tilpasses den individuelle. Jeg er litt usikker på om jeg skal bruke den store eller medium. Begge føles godt i handa ,men jeg skal prøve meg begge på banen for sikkerhets skyld.

 

Våpnet har polymer/plast underdel med overdel og fester i metall. Og vekten er lav, den veier betraktelig mindre en Tanfoen som er en hel-metall konstruksjon. Det følger også med 2 stk 17 skudds magasiner og endel "papir arbeide".

 

jeg har skutt med 40S&W utgaven av denne og den var veldig god å skyte med og ganske så priesis. Førsteintrykket av 9L er at den er godt skrudd sammen og virker solid nok. Den er god å holde i og jeg gleder meg stort til å blåse ut noen pakker med 9mm ved første mulighet :D

 

Ett lite bilde hører med.

 

M&P%209%20L.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ikke for å være en gledesdreper, men har du sjekket at den lange modellen er lovlig i produksjons divisjon ? Jeg vet at de lange glockene (17L/34/35) er våpen som må skyte i standard divisjon pga lengden...

 

Gratulerer med spennende valg forøvrig, SW MPene er finfine... :D

Link to comment
Share on other sites

gratulerer med nygønnern. det finnes mange gode pistoler pr i dag men det som gjelder er å finne en som DU trives med. har en i 9mm og en i 45acp som æ e storfornøyd med. du har nok lengre løp enn æ har i min 9mm , men våpnet er jo det samme. fikk tak i pre-cut grepstape som fikk pistolen t å sitte som støpt i handa. lykke til,, og ... kos deg :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ser bra ut!

Jeg liker selv de litt lenger 9mm pistolene og skjøt UPSA production med en Springfield xD "tactical" når jeg bodde i statene.

Tro Smith enedlig har klart å lage en brukebar pistol konstruksjon der!

 

(Nå har ruger lest tankene mine og laget en compact sr9... når kommer den litt lengere tactical utgaven... hmmm)

Link to comment
Share on other sites

Thanks guys, skal inrøme at det klør ganske bra i fingrene til banen er åpen på mandag. så det blir en lang helg.. skaffet som nevnt justerbart baksikte og har tenkt å sette på fibersikte fårran ,men disse var det ikke flere av på lager. Men nå har jeg 250 skudd liggende klar og en kløende avtrekkerfinger :D

 

Jeg har en 45ACP versjon av M&P på bestilling, men denne er ikke kommet ennå så det blir flere av samme typen i skapet etterhvert. Men tar denne først.

 

Har også en 7,65/32ACP søknad liggende, så jeg var en tur innom Jakt depotet i Drammen idag og så litt på noen PP/PPK'ere de hadde der, så kan vel si at planen for skattepengene jeg får tilbake er klare. Så er det bare å sørge for at "finansministern" (kona) ikke setter seg på bakbeina ;)

Link to comment
Share on other sites

Fikk prøvekjørt M&P'en idag og dette var ett veldig ok bekjentskap.

 

Fant ut at det største grepet passet meg best og den er svært konfertabel å skyte med. Den ligger godt i handa og rekylen optaes veldig godt syntes jeg. Avtrekket trenger jeg nok litt tid å bli vant med, det var ikke vondt eller noe, bare uvant. Så jeg klarte å trekke de fleste skuddene ned,men den samler fint så dette løser seg nok. Jeg har også justerbart sikte liggende som fint kan benyttes.

 

Brukte Magtech 115gr ammunisjon idag og denne funka helt glimrende. Har noen Fiocchi 124grn skudd her også som jeg skal prøve neste gang.

 

Ifra det jeg skaut idag har jeg bare lovord om denne saken her. gleder meg stort til fortsettelsen :D

Link to comment
Share on other sites

Hei, Jeg vurderer sterkt M&P - noen spørsmål:

 

Pipe:

Noen som vet om noen som fører eller kan skaffe forlengede løp til denne? Ev løp med gjenger eller comp? Storm Lake lager piper men jeg vet ikke om det er noen som tar disse inn til Norge (eller et land det er greit å importere fra)?

 

Stort spørsmål til dere som har en M&P:

Så på et bilde og lurer på om pipa er gjenget inn i låseblokka (kammerdelen)? Noen som vet dette? eller kunne se etter på pipa?

 

Så langt jeg ser har pipen en litt større diameter ved munningen slik at en ikke direkte kan bruke en lang pipe i en kort M&P.

 

Ønsker å montere en komp på en M&P.

 

 

Grep:

Hvordan er størrelsen på grepet sammenlignet med en Glock 17?

Har en G17 men hånden kommer for høyt opp og får kontakt med sleiden. Ville tro at M&P's "beverhale" ville kunne hjelpe på dette.

 

 

 

Tore

Link to comment
Share on other sites

Pipa e ikke gjenget i kammerdelen.. stormlake lager lengre piper som er gjenget, men m&p lages i tactical med ferdiggjenget løp så det må være mulig å få disse løpene kjøpt løse etterhvert. man må satse på privatimport om man skal få tak i et storm lake løp. løpene er like tykke hele veien, så om man får et lengre løp går dette rett i pistolen.. Du trenger ikke tenke på beavertail, fordi at formen på skjeftet er slik formet at folk med store hender ikke på noen måte kommer i konflikt med sleiden. dessuten er en av de utbyttbare skjefteplatene utstyrt med beavertail.

 

har en kompis som har padleårer til hender som måtte montere beavertail på glocken... han hadde overhodet ikke problemer med min m&p

Link to comment
Share on other sites

jeg er ikke sikker hvilket løp di skulle ordne men jeg TROR di mente at di skulle ordne d til begge løpa. jeg kjøpte m&p9 4.5. og er veldig fornøyd, fikk skutt 200 skudd i går med gecko 124 magtek 124 og noe hjemme lada 115 og den spiste alt :D gikk hull i hull :D

Link to comment
Share on other sites

jeg var hos capsicum i går å handla en m&p. da blei d også nevnt på at di jobba med å få takk i gjenga løp til den

 

Og jeg var der i dag og handlet det samme. Dvs en M&P 9 med Trijicon. Skal bli spennende å se om jeg blir bedre venn med denne enn med P80.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...