Jump to content

Ny .50 BMG i hus! (Slik søker du)


omega

Recommended Posts

I år skal jeg vinne Kammersmellen!

 

Hvem sier det ikke nytter å søke? Etter at jeg meldte meg inn i Norsk benkeskytterforbund i år, søkte jeg på en EDM Arms Windrunner i .50 BMG. "The most accurate .50 Cal. semi-auto in the market today." .50 BMG er jo, slik de fleste kjenner til, forbudt, men et smutthull i rundskrivet fra i fjor åpner for våpen i dette kaliberet så lenge de er halvautomatiske. Jeg vet fra en kontakt i JD at dette smutthullet vil bli tettet fort som f, så jeg råder alle som vil ha en slik, til å søke så fort de kan. Den er faktisk, enn så lenge i hvert fall, godkjent også til jakt, men lista over godkjente halvautoer rekker neppe å bli oppdatert med denne modellen før den blir forbudt ...

 

Det kostet meg 5.000 kroner ekstra for å få den typegodkjent hos Kripos, som godkjente den under sterk tvil. Selv om den ser "skummel" ut, er det faktisk ikke mulig å bygge den om til helauto. I tillegg kom eksportlisens ($550!) ut fra USA. Snakk med ditt lokale våpenkontor og be om få en kopi av dette rundskrivet. Rundskrivet sendes sammen med søknaden, som gjelder som importtillatelse.

 

Nå gleder jeg meg til å ta en tur på banen. 8)

 

Her er noen foreløbige bilder tatt i sofaen hjemme:

 

normal_omegas-nye-50-bmg-1.jpg

 

normal_omegas-nye-50-bmg-2.jpg

 

normal_omegas-nye-50-bmg.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

:cry: Ojj... nå tror jeg det ble en liten våt flekk inni boksern gitt! :shock::lol::mrgreen:

Hålligång :twisted: Hva er de vitale mål på den nyfødte? Vekt, lengde og pris?

Siden den nå er typegodkjent ligger jo veien rettere for nestemann med havesyke. Får du brukt eksportlisensen til å hjelpe andre halvtommstomsinger?

(Bra POD er opptatt av livsfarlige Almdempere nå... :mrgreen: )

 

Hvis dette er en aprilspøk har du for mye fritid (og sans for detaljer) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har ikke veid ennå. Sitter og regner på hvor mye det kostet ...

 

Men viktigere: Det lønner seg å begynne å skrive søknaden den dag i dag, slik at den kan postlegges lørdag. Her er det ingen tid å miste. Smutthullet vil sannsynligvis bli tettet etter påske. Det er dato for søknaden som avgjør hvilket regelverk som skal legges til grunn for behandling av søknaden. Dette er en mulighet som kommer bare en gang.

 

EDIT: Haha, så du har lagt til et siste avsnitt før jeg posta. Lurte deg!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...