Jump to content

Rem 700 eller Howa??


kjetilh

Recommended Posts

Skal ha meg ny rifle.- helst i rustfri, eller noe annet som tåler vær og vind og mangel på puss.

har sett for meg enten howa 1500 med hogue stokk eller en variant av rem 700.

Er begge to like gode/dårlige kandidater? hvilken modell skal jeg gå for? bør ikke koste over 8000 for kun våpen, og skal være i .308.

har også lyst på tung pipe om ikke noen kan overbevise meg om at det ikke er nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde valgt original tykkelse på pipe.

Howa kommer vel mer eller mindre i to versjoner originalt: varmint eller sporter. Varmint har tykk pipe. Har ikke peil på Remington-modellene.

 

Hva skal du bruke riflen til og hvorfor har du som utgangspunkt lyst på tykk pipe? Helt generelt er det vel slik at tykk pipe er greit dersom du primært skal ligge på banen og skyte mye; tynn pipe er greit dersom du skal traske milevis på jakt med rifle i hånden eller på ryggen.

Link to comment
Share on other sites

XXL får vel inn rustfri Weatherby Vanguard til 4990,-(blitt lovet), da har du igjen 3000 til en bedre stokk. Kjøper du en blånert i 308, har du 5000,- igjen til stokk og pipe(om du trenger det, de kommer med presisjons garanti). Vanguarden er produsert av samme som Howa.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Howa 1500 sporter med noen modifikasjoner og er kjempe fornøyd. Helt fantastisk presisjon!

 

Har tenkt på å selge den, egentlig bare for å prøve noe nytt, hehe

 

Legger til eit bilde av den: i303558427_77272_4.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

har egentlig lyst på en howa pga vanvittig bra omtale i våpenpressen gjennom flere år, samt gunstig pris.

Er bare usikker på om det holder -howa har jo ikke på langt nær så mange år på baken som remington. er kvaliteten god nok, eller så tvilsom at jeg bør se etter noe annet.

Grunnen til at jeg vil ha tung pipe er vel egentlig mest fordi det ser karslig ut :-)

Link to comment
Share on other sites

.under navnet Weatherby Vanguard..

.. og Kassnar og Churchill Highlander og Seras og J.C. Penney og Smith & Wesson og... :wink:

 

Begge børsene gjør en udmerket jobb. Gå i butikken, klå på begge i både sporter og varmint utgave, og velg den du føler deg mest komfortabel med. Du går ikke feil med noen av dem. Personlig foretrekker jeg Howa med mindre du ser på Custom Shop utgavene til Remington (til en litt annen pris...), men det går på smak og behag. Har ingen av dem selv, men har hatt mye med begge sorter å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Eg har ei Remington frå før. type 700 ADL. Den har eg hatt i 13 år no, og den er eg veldig godt fornøgd med.

700 systemet er jo veldig enkelt og driftsikkert, og ikkje minst eit av dei mest utprøvde på marknaden. Det er vel hovudårsaken.

Eg kikka på Howa pga pris, og at det er mykje rifle for pengane. Men so fann eg no ei Remington so va relativt rimeleg, og med den løpsstigninga eg vil ha.

Og so er det eit lite moment at det har vore litt bob-bob kring enkelte aktuelle Howa-leverandørar i det siste... Og at eg får Remington'en frå den lokale leverandøren her, som eg har særs gode erfaringar med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...