Jump to content

.45 acp i spesialfelt


Lærlingen

Recommended Posts

Ja, jeg har vært inne på dette før, men da var det 1911 og ikke .45 acp som var emnet.

 

Saken er at jeg sitter å pønsker på en søknad på spesialpistol/revolver.

Et av alternativene jeg vurderer er en sub-compact 1911 som går i kassa.

Det er litt har ”lyst på” fenomenet som styrer tankene i den retningen.

Så spørsmålet er, blir det bare ball, eller går det an å finne frem til en ”kose” ladning i .45 acp som gjør det mulig å bruke en liten "high-end" 1911 i spesialfelt?

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha noe som går akkurat i boksen, er nok ikke turen utenom en viss bakermester å komme forbi. Det finns jo andre 1911 smeder også, men den speisialpistolen

han lagde til meg hvertfall er helt fantastik presis(9mm) Mulig det kan være greiere å få til en spesialladning i .45 enn i 9mm.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Glock 27 i .40&W til spesial, er helt greit å skyte med.

Nå har jeg aldri testet en .45ACP i noe så smått, kun standard 1911 + noen andre regular size varianter.

Men uansett vi jeg tro .40 kanskje sparker litt mer, og det er slettes ikke ille.

 

Jeg har tenkt de samme tankene som deg, for ikke så alt for lenge siden,

mye pga denne: DENNE

 

Kan varmt anbefale Kimber, har en vanlig 1911 laget av Kimber, virkelig drømmevåpen. :)

Link to comment
Share on other sites

I første omgang så tenkte jeg muligens å kjøpe en ”ferdig syd” pistol, muligens en Kimber. Og da blir det .45.

 

En annen mulighet er som nevnt å få tak i en Commander i 9mm å få bygd om den. 9mm hadde vært greit siden jeg lader det tl Sig’n allerede, men samtidig så er det et eller annet i hode som sier 1911 + 45 = sant!

 

@Hassel – Pass deg nå, før du vet ordet av det så er kanskje Detonics’n solgt og kun et fjernt minne :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk rimelig sikker på at det er en av de psitolene jeg kommer til å angr på å selge. Den går av alle ting hystersik bra med full pupp Fiocchi M11 ammo. Skutt et par singlesatck og sivilpistol stevner med den 90%+ alpha over he linja.

Link to comment
Share on other sites

Brukar sjølv ein Glock 26 som spesialpistol. Og er snart i posisjon til å kjøpe reservevåpen... Og har difor tenkt litt i same baner som trådstartar. Har difor tenkt å kjøpe ein ny spesialpistol i 40/45 som også må passe til Sivilpistol 3. Forslag? Nei uff, kuppa eg tråden no?

Link to comment
Share on other sites

det kan jo hende det blir noen endringer i de tekninske spesifikasjonene.....

Det ser jeg det er flere som har kommentert, men noen som vet noe mer konkret?

 

Ja jeg vet noe, men jeg vil ikke si noe..... :mrgreen:

 

Endringsforslaget vil bli sendt ut sammen med innkallingen/sakslisten

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg vet noe, men jeg vil ikke si noe.....

 

Endringsforslaget vil bli sendt ut sammen med innkallingen/sakslisten

:lol:

Og det nærmer seg vel med stormskritt, 19 dager igjen til den ellevte? Når kommer sakslisten?

 

Jeg trenger egentlig bare noen millimeter i hver retning... :oops:

 

PS: Det hadde heller ikke gjort noe om regelverket hadde tilrettelagt mer for singelstack :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...