Jump to content

STI .22 conversion kit


Hassel

Recommended Posts

Tja, skal ikke skryte på meg stor erfaring, mitt har knapt passert 150 skudd.

 

Det positive er at det ikke har vært en klikk eller matefeil. Finishen er bra.

Tyngden er riktig, kjennes likt ut som originaltoppen.

 

Har ikke testet i benk så presisjon skal jeg ikke uttale meg om, subjektivt oppfattet som bra.

 

Når snøen forsvinner skal den få litt seriøs testing.

 

Lovte evert at han skulle få teste den, du må gjerne slenge deg med.

Link to comment
Share on other sites

Vel, der er det sikkert delte meninger.

Får jo mye fint til den prisen, jeg synes så langt at det funker, ca samme sikter som på mil.felt pangen min så som billig 1911 avtrekkertid er det greit.

 

Men man får jo en brukt GSP for samme penge....

 

Det positive er jo at det ikke "teller" i politiets øyne, så man kan kjøpe begge deler :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skutt en del med Marvell match settet på min SVI og min Gold Cup. Dette er vel ennå litt bedre på presisjon. Jeg synes det fungerer svært bra til trening, men dette settet skal ikke ha for hard ammo. Imidlertid blir det nok fler .45 og 9/.40 skudd, enn .22 med disse pistolene. Når anbefalt og testvinner (min) er noe av den dyrere Lapua ammoen, lader jeg til nær samme pris. Samtidig finner jeg min .22 FAS vesentlig bedre å skyte med. Prisen på slike sett nye, overgår vel lett en brukt .22 match pistol, så det bør være andre begrunnelser enn pris, for å gjøre slike valg (anbefaler nå likevel da :D )

Link to comment
Share on other sites

I noen land i europa har man skrekkelige begrensninger, så det var eventuelt tanken på å ha et våpen = 1 lisens i fler kaliber.

Kjæresten min blir neppe mer en rekreasjonskytter i felt uansett, så det er også en begrensning på antal våpen der.

 

Jeg liker jo ikke sånne halve våpen, men av og til så er det kanksje den eneste sjansen.

Link to comment
Share on other sites

nå må vi på date snart.

 

Det må vi, du skulle låne noen blader av meg også.

Påsken?

 

Er Marvel som lager disse settene for STI, så jeg ser egentlig ikke noe poeng i å måtte ha STI logo'en på sleiden og betale mer for det.:wink:

:?:

Strengt tatt er det vel Advantage Arms http://www.advantagearms.com/ som bygger for STI. Men det er Bob Marvel som har videreutviklet sitt design for dem.

 

Jeg ga nesten 2000kr mindre for STI-settet enn det Marvel-settet er priset til på siden din.

STI-settet er også en Unit 1, med den forskjell at sleiden blir stående i bakre stilling når magasinet er tomt. Det gjør vel ikke Marvelsettene?

Link to comment
Share on other sites

I Marvel klassen garanterer vel de fleste presisjon på rundt tommen på 50 yards, vet ikke om en Buckmark/MK2 gjør det samme.

 

Har testet Kimbersettet, fint det, men det er mye mer masse som skal beveges, vil tro at pålitelighet kan være ett problem med normal ammo.

 

Practac har det til ca 3K, men sliter med å skaffe, JD har det til litt under 4K, vet ikke om de klarer å skaffe.

Link to comment
Share on other sites

Det bissarre er at jeg har et ekstra løp til et kimber .22 konverteringsett... så det kunne vært praktisk med kimber.

 

Dog er det faktisk kvalitet og presisjon som er prioritet for meg nå.

Jeg er tilbudt et STI sett for 4500 spenn noe jeg syns var rimelig stivt....

Link to comment
Share on other sites

Det som blir feil i mitt hode med Kimber, Marvel Unit 2 osv. er at de neppe funker med billig standard ammo og da er poenget borte for min del.

De 150 skuddene jeg har fått testet min med var i 18 minus rett rundt jul. CCI til 35øre smellen, ingen funksjonsfeil.

 

Som Shadob sier, Unit 1 funker, Unit 2 funker kun med hard ammo.

 

Du kommer neppe under 3k uansett, legg til 1500 og få noe som funker med normale .22 skudd.

 

Prisforskjellen er spart opp i løpet av 2000 skudd.

Link to comment
Share on other sites

Unit 1, tungt matchløp, kun en liten del av sleiden beveger seg, funker med standardammo, det du skal ha = Marvel eller STI.

 

Unit 2, Billigere, hele sleiden beveger seg,trives best med hardt ladet ammo, Kimber er ett eksempel på denne.

 

Du sparer 1500 kr på Unit 2, men jeg ville lagt i litt ekstra og kjøpt noe som funker med standard ammo.

 

Tror ærlig talt at både Marvel og STI funker like bra, STI står åpen på siste skudd. Jeg valgte STI fordi det er en STI den brukes på.

Link to comment
Share on other sites

Hassel:

 

Jeg er da den stolte eier av en komplett Kimber .22. Denne har, så vidt meg bekjent, samme sleide,løp,fjærstyring,fjær,magasiner etc som konverterings-settet.

Den eneste forskjellen jeg kan se umiddelbart må være at sleiden ikke har utfrest spor for utkasteren som sitter på ramma på standard-1911-en.

Etter innskyting tygger den cci-ammo så det griner etter, og har gøyal rekyl, nesten som en slapp 9mm, så det er billig mengdetrening...

Skulle du dumpe bortom "et stevne nær meg" så kan du klå på denne om du vil.

 

En annen ting; Vet du om en STI Shadow går i kassa på noen av "lommepistol"-klassene? Tafset nettopp på en sånn her over og den virker ganske gøyal i .45 :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...