Jump to content

H&K45?


Wonder 10

Recommended Posts

I mine hender blir en single stack 1911 for smal i grepet, og med ekstra tykke grep så har jeg en tendens til å ufriviligt komme borti kontrolene. Double stack 1911 designer har jeg bedre erfaringer med, men jeg har tenkt på muligens å invistere i en .40 S&W av slik design til praktisk skyting når den tid kommer, og er ikke så intresert av å ha flere pistoler av samme design. Jeg setter pris på den lille variasjonen vi får lov å ha i akuratt dette feltet her i landet. :wink:

 

Når det kommer til mit valg angående H&K45, så må jeg si meg imponert over den robuste følelsen jeg har fått fra USP serien til H&K, da med tanke på att de er pistoler med plast frames. Jeg fikk anledningen til å A/B teste en USP i .40 S&W og en Para 1911 double stack i .40 S&W, jeg gjorde det best med USP'en og ble overasket da USP'en hadde merkbart følelsen av mildere rekyl, med tanke på att Para'en er en design som er tyngre og har en frame av stål.

 

H&K45 skal ha forbedret samtlige aspekt fra forgjengeren USP, så etter min logikk, er den mest sanynligt en enda bedre investering. :wink:

Link to comment
Share on other sites

den gjør ikke noe bedre en tilsvarende (Og gjerne lettere / mindre vaapen)

Ikke spesielt presis, ikke speseilt bra avtrekk, ikke spesielt høy magasin kappasitet..... men den har høy pris og høy vekt for å kompansere!

 

Leste meg varm og kåt på en sånn Socoom den gang jeg var ung og pen (Og de var nye) fikk se en virkeligheten og tafse på den. Slo det fras meg rimelig kjapt. .45 acp til konkuranse? 1911

Link to comment
Share on other sites

Har en HK USP 45 Tactical med B&T demper selv .

 

Har skutt med gode og dårlige 1911'er i .45 og vil påstå at Tactical'n er som en bra ny 1911 som ikke er tuklet med. Ja, en får nye 1911 rett fra eska som er bedre enn Tactical'n skytemessig, men det er ikke så veldig mange (De beste fra STI og SVI, pluss 20K+ "custom" versjonene fra Springfield og de andre store merkene) - Dette er min subjektive mening!

 

Tactical har bedre avtrekk enn Mark 23 SOCOM, samme presisjon, lavere vekt og et grep som passer normale mennesker, og ikke bare kjemper. SOCOM er kanskje kulere, MEN Tactical er en bedre pistol for de aller fleste.

 

Er noen storkjefta open skyttere som har fått litt aha opplevelse etter å ha dømt Tactical nedenom og hjem på forhånd. Tilbakemeldingen har bla. vært at presisjonen er bra, og at avtrekket slettes ikke er ille til å være DA. Noen klager over "vaffel" mønsteret i grepet, men tape kan ordne dette som på nesten alle andre våpen.

 

Jeg synes 1911 designet er lekkert, men har aldri helt skjønt hvorfor så mange benytter dem i open. Skjønner at tilgjengeligheten på "option parts" er uten sidestykke, men det bør jo være bedre å bygge en open pang fra begynnelsen av, enn å modde en vanlig pistol, som ved f.eks. å fjerne grepssikringen som er på 1911. En bør jo kunne designe en bedre open pang fra grunnen av i 2010 enn å basere seg på en 100 år gammelt design. Har vel en god del med USA og deres "custom" mentalitet å gjøre, som går igjen i alle bransjer.

Link to comment
Share on other sites

ang 1911...

 

Kanskje ikke så enkelt å finne opp et nytt og bedre hjul ;-) (CZ gjorde det rikig nok :twisted: )

Det er så fasinerende hvor mange som tror at det er alle andre årsaker en det at designet er "best" som gjør at 1911 er det mest representerte pistol konseptet i svært mange skytesporter.

 

forøvrig enig med siste taler at HK USP i .45 acp eer hakket mer fornuftig en Socoom pistolen. Det er vel faktisk ingen spesialstyreker (elelr vanlige...) som bruker den?

Link to comment
Share on other sites

forøvrig enig med siste taler at HK USP i .45 acp eer hakket mer fornuftig en Socoom pistolen. Det er vel faktisk ingen spesialstyreker (elelr vanlige...) som bruker den?

 

Tja, den er angivelig fortsatt "i bruk" i USSOCOM. Men neppe til vanlig. Og så ryktes det at Malaysia og Indonesia har kjøpt den til sær bruk av sære styrker. Men neimen og jeg vet. Personlig solgte jeg min fordi jeg hadde lekt meg ferdig med den. Det var artig noen tusen skudd, men så gikk det over. Nå vil jeg ha en strøken 1911 singlestack for å tilfredsstille .45-behovet. Men kunne jeg fått lov og tatt meg råd til å samle på pistoler så hadde jeg beholdt den bare fordi...

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Jeg lurer på om noen kjenner til om det er noen som sleger disse i Norge, eventuelt importør?

Jeg er i markedet for en til militærfelt, og ønsker en moderne .45, og desse er vel det mest moderne på den fronten. :wink:

 

Jevnagent.no er nevnt.

 

Sandnes arms og Winge våpen har HK på programmet. Selv om Winge ikke har pistolen på WEB siden så skaffer de trolig våpnet. Det gjorde de til meg da jeg kjøpte Hk P30, prisen var den samme som hos Jevnagent.no

Link to comment
Share on other sites

Takker for linken til importør.

 

Jeg ringte dem og fikk høre at HK45 ikke er til salgs i Europa lengre, den er for tiden kun for det Amerikanske markedet. Så jeg forhørte meg om USP i .45, der står valget mellom en USP custom sport og en USP Tactical, da utifra at begge har justerbare sikter og match avtrekk, jeg lener meg litt til USP Tactical pga fordeler med lengre løp.

 

Når det kommer til kvaliteten og bruker anvendlighet til USP serien, så må jeg si meg imponert siden desse er "plast" pistoler til en relativt rimlig pris, jeg føler du får mer for pengene enn en 1911 i samme pris klasse (etter mine observasjoner så må du opp på 15.000kr+ før du får noe som er bedre eller lik i ytelse)

Link to comment
Share on other sites

Så lenge du ikke skal hå noe skrudd på det lengre løpet på tacticalen så er det ikke så mange fordeler med det. Stikker ut og gir mulighet for å skade gjengene på det om ikke du kjøper en gjengebeskytter. Løpet er selvfølgelig linksgjenget så slike finnes ikke overalt. Har du planer om dempermoro er det greit, hvis ikke ville jeg kjøpt noe annet.. Jeg har selv en Tactical med demper, men nærmer meg mer og mer noe annet. Er litt begrenset hvilken bruk en har for det til noe program og jeg synes siktene blir altfor høye på den. Skulle jeg kjøpt noe annet i .45 ville jeg kjøpt en Para P14 limited. Mer tyngde i bunnen, bedre for blykuler, bra avtrekk, bra sikter og god presisjon.

Link to comment
Share on other sites

etter mine observasjoner så må du opp på 15.000kr+ før du får noe som er bedre eller lik i ytelse

 

Bedre en?

Ytelse?

 

Kjærestens STI targetmast 9mm (Ca 14k) Går veldig bra rett ut av boksen

Min goldcup 1911 .45 acpkjøpt brukt for ca 3k + 3k med jobb går like bra som den

Jeg tviler på at en HK pistol i det hele tatt vil nærme seg disse to med tanke på avtrekk og egenpresisjon.

 

for all del, kjøp det våpnet du ønsker deg (Jeg driver jo selv å bytter ut meget bra cz'r i klumpete og middels Rugere) men det er ikke noen grunn til å tro at HK er så fantastisk bra elelr bedre en andre tilsvarende ting.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg sier bedre eller lik ytelse, så tar jeg utgangs punkt i mine egne erfaringer, har prøvd en del 1911 platformer og en god del av andre pistoler, der av H&K USP i 9mm og .40 S&W. Jeg har ikke vert så alt for begeistret for "plast" pistoler, men som jeg sa tidligere, USP'en overasket når det kom til ytelse, kvalitet og rekyl opptak, da spesielt for prisen.

 

Jeg har en Sphinx 3000 i 9mm som jeg har skudt med i 2 år nå, og har den som referanse når det kommer til ytelse og kvalitet. Kan USP måle seg opp til en Sphinx 3000?, nei langt i fra!, har til gode å prøvd en pistol som jeg føler er bedre enn den. Men skyter jeg bra med og passer USP mine hender, ja det gjør den, og spesielt imponerende for den pris klassen de ligger i.

 

Men hvorfor vil jeg ha en pistol i .45 når jeg har den beste 9mm'en på markedet? Til militær felt så ser jeg det mer fordelaktigt med en svakt laddet .45 med en lett kule skudt ut i fra en stor .45 pistol, fordi rekyl impulsen og hylse trykket er lavere og en stor pistol fordeler og absorberer rekylen bedre (å her kan og rekyl dempesytemet og polymer frame strukturen til USP bidra til en mildere rekyl opplevelse). Med tanke på dette, så ser jeg på det som en fordel som øker konkuranse dyktighet.

 

Når det kommer til Para 1911 pistoler, så har jeg ikke prøvd eller sett en som ikke har hatt problem med mating, dette har gjort meg skeptisk til det fabrikatett. Jeg er av den formening at når du kjøper ett produkt så skal det fungere optimalt ut av boxen og du skal ikke trenge å sende det vekk for å få det fikset og justert, da hadde jeg sett på det som en deffekt vare.

Link to comment
Share on other sites

Kan USP måle seg opp til en Sphinx 3000?, nei langt i fra!

Absolutt, så da har du riktig utgangspunkt for å velge :mrgreen:

Men skyter jeg bra med og passer USP mine hender, ja det gjør den,

Noe av det viktigste når man skal handle seg ny pistol

kvalitet og rekyl opptak, da spesielt for prisen.

Derom strides de lærde :)

Men hvorfor vil jeg ha en pistol i .45

Fordi det er umoralsk å ikke ha en .45?

jeg har den beste 9mm'en på markedet?

Nå ja... det finns jo en del 1911 konsepter som er hakket vassere :twisted:

 

Men, det er som sagt du som skal holde i håndtaker og nappe i hendelen. Jeg var bare bekymmret for at du skulle være en slik som har lest seg opp på Guns & Ammo å tro at HK var så superfantastisk og mye bedre en alt annet fuyr. OM du vet hva du kjøper blir du ikke skuffet.

Link to comment
Share on other sites

Hassel, jeg ble litt fornærmet da du insinuerte at mitt valg av pistol kunne vert basert på hva Guns & Ammo vil ha deg til å tro! Jeg velger mine håndvåpen utelukket i fra hva som er de beste og tøffeste i xbox spill!:P

 

For min del så er og litt av attraktiviteten til USP grunnet i ytelse og kvalitet opp mot pris, det er ikke rare greiene du får fabrikk ny av .45 i pris klassen 6000-7000kr, og da spesielt ikke i 1911 format, men er der jeg føler USP leverer overaskende godt. For min del så følere jeg man må opp på 15.000kr pris klassen før du får noe merkbart bedre som kan være verdt prisen, men da snakker vi og om over det doble i pris.

 

Jeg nevnte i begynelsen at jeg var ute etter en moderne pistol, dette er fordi jeg vil ha ett våpen der fabrikken støtter produktet og deler er fortsatt produserte og tilgjenglige. Før jeg kjøpte Sphinx 3000, hadde jeg sett en del på Sig p210 og H&K p7, begge intresanne pistoler kjent for god ytelse og pressision, men kom frem til at jeg ville heller ha ett moderne våpen i ny stand som hadde full støtte fra produsenten, og det var der Sphinx var det absolutte klarte beste valget. Når du kjøper en Sphinx kjøper du ikke bare en pistol men ett system, med full støtte fra produsent om du vil forandre eller justere på våpenet.

 

Er muligens der finnest 1911 konsept som er sakt å være på linje eller kansjke en smule bedre en Sphinx (da noe jeg tviler ganske på), men er ikke min pistol hånd tilpasset av noen med navn som Hans eller Otto i en fabrikk lokalisert i ett pittoresk Europeisk landskap, så er ikke jeg intresert :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Kjærestens STI targetmast 9mm (Ca 14k) Går veldig bra rett ut av boksen

Min goldcup 1911 .45 acpkjøpt brukt for ca 3k + 3k med jobb går like bra som den

Jeg tviler på at en HK pistol i det hele tatt vil nærme seg disse to med tanke på avtrekk og egenpresisjon.

Sikkert ikke dagens HK-pistoler, men jeg mener å huske at de tidligere hadde P9 Sport i .45, og den vil jeg påstå går utenpå det meste mhp. presisjon :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

forøvrig enig med siste taler at HK USP i .45 acp eer hakket mer fornuftig en Socoom pistolen. Det er vel faktisk ingen spesialstyreker (elelr vanlige...) som bruker den?

 

Tja, den er angivelig fortsatt "i bruk" i USSOCOM. Men neppe til vanlig. Og så ryktes det at Malaysia og Indonesia har kjøpt den til sær bruk av sære styrker. Men neimen og jeg vet. Personlig solgte jeg min fordi jeg hadde lekt meg ferdig med den. Det var artig noen tusen skudd, men så gikk det over. Nå vil jeg ha en strøken 1911 singlestack for å tilfredsstille .45-behovet. Men kunne jeg fått lov og tatt meg råd til å samle på pistoler så hadde jeg beholdt den bare fordi...

 

For kuriositetens skyld; danske piratjegere (les: spesialstyrker) ombord på HDMS Absalon i Adenbukta drev skytetrening med bl.a. Mk23 fra bakdekket på Discovery Channel i går kveld. Så den er visst i bruk enda...

Link to comment
Share on other sites

For kuriositetens skyld; danske piratjegere (les: spesialstyrker) ombord på HDMS Absalon i Adenbukta drev skytetrening med bl.a. Mk23 fra bakdekket på Discovery Channel i går kveld. Så den er visst i bruk enda...

 

 

Jeg så det, og jeg som trodde dansker var fornuftige folk :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

For kuriositetens skyld; danske piratjegere (les: spesialstyrker) ombord på HDMS Absalon i Adenbukta drev skytetrening med bl.a. Mk23 fra bakdekket på Discovery Channel i går kveld. Så den er visst i bruk enda...

 

 

Jeg så det, og jeg som trodde dansker var fornuftige folk :mrgreen:

 

 

Mk23en er et våpen for spesifikke oppdrag. Og brukt rett, er den bra.

 

The gun grew on us haters. That simple. It was dead accurate, big- yes, but manageable. With a suppressor on it is unlike any other handgun.

 

It was finally issued around 1996 or so. I used it in winter warfare a lot, for over the beach work and diving. I preferred my SIG for assaults. Later in my career I did a lot more diving and over the beach work. The Mk 23 was awesome at that stuff. It is the best weapon to have in a hide site when lying up with a Team in a concealed position. You can bring it to bear day or night on anyone sneaking up on you. It is accurate even after blowing through your hide site material, the suppressor is pretty quiet and the LAM lets you get away with a lot. I used it and trained many other SEALs to use it very capably. The SEAL Teams that did not dive as much as, say, SDV Teams neglected their Mk 23’s. The Mk 23’s strengths were not as obvious to those guys who weren’t swimming and diving all the time. Last year a message came out to turn in all Mk 23’s to Crane. At least one SDV Team flatly refused. A few other Teams suddenly decided they should keep a “few”. So those at NAVSPECWARCOM who had sent the message in the first place restricted the expenditure of .45 ammo, instead. SDV Teams now have Mk 23s but no ammo allowance. They even ordered S&W 686’s from Crane to outfit their guys because a SIG will not survive a long dive very well. I know of a handful of guys who have taken their issue Mk 23’s overseas since the ammo cut-off because they know they can get the ammo there and have actually carried them in missions far from the water.

 

That’s the story in nutshell. What else would you like to know? [smile]

 

Frogman [Cool]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...