Jump to content

Fabrikkammo til tunet revolver.


lamo

Recommended Posts

Har akkurat tunet avtrekket på min S&W 686 med fjærer og trykkpunktskule.

 

Prøvde "Fiocchi .38 spes" og "Sellier og Bellot" .38 Wadcutter". Jeg måtte stramme fjæra ganske mye for å ikke få klikk. Til å begynne med fikk jeg klikk på en av fire skudd omtrent.

 

Noen som har erfaring med hvilke fabrikk ammo som har myke tennhetter som tenner lett?

Hvordan er f.eks Magtech .38 spes wadcutter?

 

Har ikke mulighet til å begynne å lade selv før til høsten, da er jeg ute av studenthybelen :D

Link to comment
Share on other sites

Et tips: Jeg hadde samme problemet med en Smith 617 (kal. 22 lr) da jeg monterte "trimfjær" med redusert styrke.

Løsningen ble trimfjær med standard styrke.

Wolff har en slik, og den gir markant kraftigere anslag enn den reduserte samtidig som den gir et noe lettere avtrekk en originalfjæra.

Bytter du samtidig returfjæra til en lettest mulig type (endte opp med 11-punds) får du et godt avtrekk og sikkert anslag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen erfaring med det selv, men jeg har hørt att winchester sine patroner har tennhetter som er minst like myke som federal tennhetter. Jeg vet med sikkerhet at winchester patroner har vert løsningen for andre med samme problem :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Kan ikke annet en å smile litt av innleggene her. "Tunet" revolver er ikke det samme som "lett avtrekk". Det betyr at noen har tilpasset DA avtrekket slik at det går helt jevnt, uten stopp underveis, frem til hanen faller. Eventuellt frem til avtrekkeren møter en stift/kulestopper og sylinderen går i lås.

Nå er det sånn at ved bruk av Federal tennhetter kan man også ha et lettere anslag mot tennhetten enn hva man kan med de aller fleste fabrikkladninger. Thats life. Bruk en orginal bladfjær, lett på skruen til det begynner å klikke, skru litt inn igjen og la skruen stå der. Hvis SA avtrekket ikke har noen betydning, eller tas bort med avtrekksstopper av noe slag, kan det brukes lettere returfjær. Denne kan enten byttes med en "custom" fjær, eller ved å kappe et par runder av orginalfjæren. Personlig synes jeg customfjærene gir en "rar" returfølelse og kapper derfor alltid orginalfjæren. Men det er vel som så mye annet et spørsmål om hva man liker.

Og når det er sagt vil jeg påstå at de aller fleste nyproduserte S&W revolvere har et jevnt og glatt DA avtrekk, selv om det selvfølgelig fra fabrikken er mye hardere enn hva som er nødvendig også for fabrikkammo. Dette er selvfølgelig for at revolveren tross alt er laget for selvforsvar og derfor er det viktigste at det smeller hver gang.....

På meg kan det virke som om noen her inne lever i den troen at noen kan fikse avtrekk på en DA revolver som er nesten like lett som et SA avtrekk og allikevel avsette tennhetten. Beklager, men det går ikke......

Link to comment
Share on other sites

Er veldig enig i det rla skriver her, ofte har jeg kjent på "tunede" revolvere som nesten har vært ødelagt etter mitt hode.

Og hva er vitsen med et superlett oppspenn når de fleste har en knirkete tung avtrekkskule på slutten av avtrekket som kanskje legger til over en kilo på avtrekket?!

Og på andre våpen er vi jo opptatt av slagtid, men ett sørpete anslag på en Smithrevolver får smilet frem hos folk, jeg forstår det ikke.

Angående fjærer med forskjellig styrke, jeg tar en orginalfjær og med en Dremel med kappskive så skjærer jeg en slisse midt oppetter fjæra,ca 5 cm langt og avslutter kuttet ca 1,5 cm før jeg når tuppen, avtrekket lettes og jeg syns jeg bibeholder mye av snerten i slaget. Skyld ikke på meg om du ødelegger fjæra di, men verdt et forsøk om man har flere orginalfjærer liggende. Jungelrykter sier også at orginalfjæra beholder spensten bedre enn div andre erstatningsfjærer. Men dette var fryktelig off topic..

Link to comment
Share on other sites

De fleste som reduserer slagfjæra på nyere SW revolvere bytter også til lengre tennstift med tilhørende fjær.

 

Bakgrunnen for dette er at våpenet må gjennomgå en "droptest" uten å avfyre vådeskudd der borte det er laget.

 

Det er ikke uten negative konsekvenser å sette inn lengre stift. Den må være passe lang og er slaget for hardt kan man få punkterte hetter eller låst tønne pga stift som sitter fast i hetta.

 

B

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Min er tunet etter rla's beskrivelse, med kulestopper.

 

Revolveren klikker på ca 2 av 5 skudd med fabrikkammo. Lite moro med tanke på at den skal på NM om tre uker.

 

Har imidlertid akkurat fått satt opp 650'en for å lade .38special, og har brukt Federal hetter. De smeller hver gang. Enda ikke en eneste klikk.

 

Men den er satt opp for .38, og jeg ønsker at den forblir slik. Må derfor ha en separat topp for .357mag.

Men mulig man må bite i gresset før NM. Kan jo ikke stille med et våpen som virker annehver gang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...