Jump to content

Betaling og til rådvelde for offentleg myndigheit


Sjur Dale

Recommended Posts

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx]

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

NJFF og NSHK har godkjende vidaregåande kurs i ettersøk som IKKJE nemner eit ord om risiko og ansvar. Dette er skremmande og uforsvarleg.

Det overordna målet i eit slikt kurs må vera:

Sikkerheit, sikkerheit og kommunikasjon

Vel Sjur, det må du gjerne kunne meine. Slikt MÅ vere ein obligatorisk del av all grunnleggande jegeropplæring og særleg vektleggast for ettersøksjegarar i den grunnleggande delen. Her hjå oss har vi rutinar for å repetere våre sikkerheitsreglar kvar gong eit ettersøk vert gjennomført der nokon skal delta saman med ekvipasjen. Poenget er at sikkerheits- og gode kommunikasjonsrutinar er grunnleggande i alle samanhengar der våpen er inne i bilete. Når ein ettersøksjeger tek trinn to skal dette vere noko som "ligg i ryggmergen" og slett ikkje vere noko obligatorisk del av dette stadiet i utdanninga. På dette stadiet skal deltakarane framvise ein åtferd som viser at dei kan dette, ikkje lærast det. Dersom ein stiller på trinn II utan slik kunnskap vil eg råda til at vedkommande repeterar grunnleggande ferdigheiter.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det, er det jo frivillig å være med på slikt. Å om man ikke føler rettsvernet, betalinga, eventuell kompensasjon for ting som blir skadd/ødelagt, eller andre ting er så bra som man mener, så kan man la vær å stille seg til rådighet for slike oppdrag.

Det kan kansje bedre forholdene på sikt.

Link to comment
Share on other sites

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Må godkjent ettersøksekvipasje ha opplæring innan jakt?

Nei, der er ikkje noko offentleg krav om det. Likevel har vi det som eit krav for våre medlemmar, nettopp for å kunne ivareta sikkerheiten.

Korleis blir "Sikkerheit, sikkerheit og kommunikasjon" ivareteken i den grunnleggjande delen?

Dersom du og andre, som driv denne gesjeften, ikkje syter for at dette ligg inne i dykkar opplæringstilbod på heilt grunnleggande nivå - ja, så vil eg be dykk om å finne på noko betre å fordrive tida med. Hjå oss er det slik, heilt frå jegeropplæring til grunnleggande opplæring for ettersøksekvipasjar.

Korleis kan ein gjennom eit forelesingskurs for 30 deltakarar med mange powerpointbilete vita noko om grunnleggjande ansvar og risiko hjå det enkelte individ som utfører eit ettersøk?

Vi driv ikkje med slik meiningslaus samlebandsproduksjon, ikkje ser eg nokon meining i å gjere det heller.

Ettersøksjegerar vil eg definera som ein jeger som føl ein hundeførar med hund.

Det er ikkje noko opplæringskrav eller kvalitetskontroll til denne personen.

Vel, du om den. Vi hjå oss har ein annan definisjon, som setter oss i stand til å ivareta sikkerheiten for oss sjølve og andre.

 

Elles synes eg du fyrst og fremst skal stille deg eit spørsmål om kva slags "kvalitetskontroll" du har gjeve det trinn II kurset du tilbyr i marknaden, før du går høgt på bana i høve til andre. Etter kva eg kjenner til har vel neppe andre enn du sjølv teke den vurderinga.

 

Så til dine konkrete spørsmål til meg. Ja, alle har vi ordinær jegerforsikring og i tillegg er alle våre hundar forsikra med NJFF si jakthundforsikring.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv gått på kurs i regi av Schweisshundklubben og var meget fornøyd med det.

Nå ser jeg jo at du inviterer til kurs på samme dato som Schweisshundklubben skal holde sitt i Hordaland Sjur?

Tilfeldighet eller..??

Et spørsmål til; Du kaller det for et videregående kurs. Under hvilket godkjenningsnr henter du kursplan?

 

Casper "the ghost"

Link to comment
Share on other sites

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nei Sjur, eg tek ikkje ytringane dine personleg. Saka er så enkel at eg ikkje likar at ein reisar tvil om andre organisasjonars sitt opplegg for å fremje eigen ”forretningside”. Eg har ingen tilknyting til NSHK, men eg veit at du valte å arrangere eit påstått godkjent trinn II ettersøkskurs, utarbeida av deg sjølv, i konkurranse med den organisasjonen du sitt i ettersøksutvalet i. Kven har godkjent dette kurset ditt Sjur? Du kan vel svare på det, kan du ikkje?

Link to comment
Share on other sites

Gjer nett kva du vil. Dersom du opplev det som krangel at eg tek tak i fakta frå ditt eige startinnlegg - ja, så er det ditt problem og ikkje mitt. Vil minne deg om fyljande:

Punkt 3)

NJFF og NSHK har godkjende vidaregåande kurs i ettersøk som IKKJE nemner eit ord om risiko og ansvar. Dette er skremmande og uforsvarleg. (mi fargesetting) Det overordna målet i eit slikt kurs må vera:

Sikkerheit, sikkerheit og kommunikasjon

Det er DU Sjur som omtalar andre kursleverandørar sine kurs som "skremmande og uforsvarlege", ikkje eg. Samstundes har du sjølv annonsert i dette forumet ditt eige kurs, som du påstår er eit godkjent trinn II ettersøkskurs". Så eg spør nok ein gong: Kven har godkjent dette kurset for deg?

Link to comment
Share on other sites

Syntes kanskje jeg har lyst å si litt i tråden her.

 

Var på kurs hos NSHK i april i fjor. Det ble det gått igjennom de fleste aspekter, også noe med våpen og sikkerhet, så syntes det skytes over mål her.

Her er en link til forhåndsinfo om kurset jeg skulle på.

http://www.nshk.org/index.php?option=co ... siste-nytt

 

Og her er referat fra kurset.

 

http://www.nshk.org/images/BILDER/aktiv ... ferat_%20Møre%20og%20Romsdal_2009.pdf

 

Selv er jeg relativ fersk hundeeier, min første hund fikk jeg i 2007, og vi ble godkjent ettersøksekvipasje sommeren 2008.

Dette var da uten noen bakgrunn rundt dette jeg meldte meg på dette kurset, syntes det var lærerikt, speiselt skuddtegn og skuddreaksjoner på påskutte dyr. Her var det også brukt dødt dyr, som ble påskutt, slik av vi fikk reelle skuddplassundersøkelser, som jeg kunne intet om fra før.

 

Så i alt syntes jeg NSHK har et fint opplegg for vidregående ettersøkskurs. Har ingen erfaring med NJFF sitt vidregående ettersøkskurs, så der kan jeg ikke uttale meg.

 

Skal sies det var mange erfarne ettersøksjegere der, som også tok opp dette med ettersøk, om de skulle ha med skytter eller ikke.

 

Har jaktet storvilt siden 2000, og våpenhåndtering og sikkerhet har jeg fått inn med jegerprøven som ble tatt i 1993.

 

Så hvor trådstarter vil hen, har jeg i grunn litt vansklig for å forstå!

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv gått på kurs i regi av Schweisshundklubben og var meget fornøyd med det.

Nå ser jeg jo at du inviterer til kurs på samme dato som Schweisshundklubben skal holde sitt i Hordaland Sjur?

Tilfeldighet eller..??

Et spørsmål til; Du kaller det for et videregående kurs. Under hvilket godkjenningsnr henter du kursplan?

 

Casper "the ghost"

 

Jeg skal på Schweisshundklubben sitt kommende kurs i Hordaland, fikk vite at dette var det eneste godkjente kurset. :D

Link to comment
Share on other sites

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

For å støtte litt oppunder det hjortefot.com sier, så ser jeg i kursoppsettet til NJFF at faktisk ikke tilbyr vidregående ettersøkskurs i 2010. Hva som gjelder for andre aktører vet jeg lite om!

Dette er nok ikkje heilt rett. NJFF Sogn og Fjordane i samarbeid med Jotunfjell Fjordane EHK tilbyr eit slikt kurs i Stryn 4. - 6.juni. Omtalen av kurset finn du her.

http://www.njff.no/portal/page/portal/s ... d=59941774

Problemet til Sjur er at han ikkje likar dette og mykje tyer på at han ikkje liker at andre enn han sjølv skal råda denne marknaden, sjølv om han nepper korkje er kvalifisert eller egna til å halde slike kurs. Ettersøk er ikkje noko ein lærer ved teoretisk tilnærming, det handlar om å kunne ta til seg kunnskap frå andres og eigne erfaringar og slik lære. Det er difor "Klokkerengkarane", som nok er dei med mest erfaring vedrørande ettersøk, er hyra inn som instruktørar på kurset i Stryn. I tillegg til desse kjem og Christian Vole. Omtalen av desse instruktørane finn ein ved å klikke på linken eg har limt inn ovanfor.

 

Instruktøren på Sjur Dale sitt kurs har ikkje dei kvalifikasjonar, korkje erfaringsmessigt eller teoretisk, som skal til for å vere instruktør på slike kurs. Det burde fyrst og fremst han sjølv ha innsett.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ser godt problemet du prøver å belyse Sjur!

Det der med økonomisk sikkerhet i form av forsikring er viktig, men jeg har det ikke i orden annet enn privat.

Når jeg er på komunalt oppdrag vet jeg ikke hva som gjelder og det er jo egentlig for sløvt :?

I fjor ble jeg og hunden nesten meid ned mens vi letet langs europavegen etter plassen et rådyr var påkjørt. Noen ganger kan denne delen av ettersøket strekke seg langs flere kilometer sterkt trafikert veg og det er risikabelt :!:

For fire år siden gikk et ettersøke mot den samme europavegen, og på ca 100 meters avstand hørte jeg at en bil kjørte av vegen med ett brak. Magen frøs til is og jeg tengte det verste.

Heldigvis hadde utforkjøringen ikke noe med ettersøket mitt å gjøre men jeg var veldig redd en stund der før jeg kom frem til vegen. Var jo redd at folk var skadd, og at jeg skulle bli gjort ansvarlig om dyret jeg sporet på var kommet ut i vegen og var årsaken til ulykken.

 

PS

@ Sjur Dale, overskriften på tråden din er vel ikke all verden :D

Link to comment
Share on other sites

... einaste godkjente kurset....

Kva seier Jotunfjell Fjordane Elghundklubb til dette?

 

hjortefot.com

Ut frå det du påstår å ha fått opplyst, så tolkar eg deg slik:

Schweisshundklubben har monopol på dette kursopplegget.

Interessant påstand!

 

Har du et svar på påstanden?

 

Jeg vet at flere i ettersøksutvalget til NJFF har jobbet hardt, og har et knallgodt opplegg på gang i S&F og at dette trolig blir godkjent før kurset deres avholdes.

Men pr. i dag er det vel kun Schweisshundklubben som har et godkjent videregående ettersøkskurs?

Korriger meg om jeg tar helt feil...

Link to comment
Share on other sites

Eit kurs mot betaling er ei vara.

Dette er 100% samd med deg i.

Det er eit mål at kurset går i pluss økonomisk.

Tja, vi har ikkje alltid den målsettinga.

Skal du by fram ei vara må du kunna rekna med konkurranse og det gjeld å vera fleksibel

då endringane skjer fort i dagens samfunn.

Det er eg samd med deg i, difor synes eg ikkje noko om at ein (du) feilinnformerar om andre arrangørar sine kurs.

Målet med dette kurset er å utdanne høyt kvalifiserte førere av ettersøkshunder,

det vil si profesjonelle ettersøkere.

Fint det, men kvifor har de då ikkje valt instruktørar som kan medverke til slik utdanning? Når eg, og mange med meg innan NJFF reagerer så er det nettopp fordi kvaliteten på dette kurset dykkar ikkje held mål. Synes du ikkje ein skal stille kvalitetskrav til instruktørens føresetnader til å halde eit slikt kurs, Sjur? Det å tilby eit slikt kurs til ettersøksjegerar, som pr. år har 3 til 4 gonger så mange ettersøk som instruktøren dykkar, er vel å ha litt for høge tankar om seg sjølv og sin eigen fortreffelegheit.

Link to comment
Share on other sites

Har du et svar på påstanden?

Kanskje er det ikkje meg du spør, men eg svarar likevel. Pr. i dag finnast der ikkje nokon offentleg godkjenningsinnstans for slike kurs. NJFF kan, ut frå eigne kriterier, stille krav til innhald, kvalifikasjonar hjå instruktørar etc. til slike kurs og slik sett sette sitt eige godkjenningsstempel på kurset. Det same kan NEKF, NSHK og andre særforbund innan NKK gjere for sine opplegg. Personleg er av den formeining at det ville vert ein fordel om rasehundklubbane samarbeider med NJFF om eit felles opplegg, samt godkjenningskriterier for instruktørar for slike kurs.

 

Svaret på spørsmålet ditt er så enkelt at det er ikkje ei presis nemning å nytte formuleringa "godkjent" om desse trinn II kursa, utan å nemne kvar godkjenninga kjem frå.

Link to comment
Share on other sites

I kommuner hvor det er personer som har avlagt dette kurset

bør disse prioriteres i det praktiske ettersøksarbeidet foran personer uten slikt kurs.”

 

Jeg mener at de flinkeste ettersøks ekviparsjene bør brukes, kjenner personlig ekvipasjer med "såkalt" trinn 2 kurs som omtrent ikke kan ta seg frem utenfor veg.

Jeg synes premieringer på ferskspor og blodspor forteller mer om ekviparsjens ferdigheter enn om man "gidder" eller kan reise på tvers av landet for å kjøpe seg et kurs-sertifikat.

Link to comment
Share on other sites

Ingen av de jeg kjenner til i min kommune har et videregående kurs, bare blodspor og ferskspor som gir papirer på "offentlig godkjent ettersøkshund". Vi får betaling fra kommunen. Hvem skal ta seg av ettersøk på skadd vilt i vårt distrikt om vi ikke har lov å ta på oss jobben?

 

Mulig jeg er litt "bakstreversk", ser jo at tankene om et videregående kurs er tuftet på gode forsetter.

Jeg føler nok litt på at ting koker ut i kålen, og at det hele blir mest en kilde til inntekt i kroner for enkelte "selvoppnevnte eksperter", og tilløp til monopol for "kundene" til kursarangørene.

 

Ekspertisen på området ettersøk og ettersøksjakt, ligger slik jeg ser det ikke hos NJFF, men hos jakthund klubbene. Derfor bør det ikke være NJFF som sertifiserer "kursholdere". Den oppgaven bør ligge til hunde klubbene.

Folk uten meget stor ettersøkserfaring og meget stor erfaring med å drive frem ettersøkshunder er etter min mening ikke skikket til å lære opp andre. Derfor bør de heller ikke få noen form for serifisering som gjør at de kan "leke butikk"!

Link to comment
Share on other sites

Dette du har skrevet om meg på forumet er alvorleg.

Nei, eg synes slett ikkje det. Likar du ikkje å få slike tilbakemeldingar rår eg deg til å gjere noko med årsaken til dei, noko du utan større anstrengelsar nok vil kunne meistre.

Link to comment
Share on other sites

Her var mange påstander.

Har rotet litt rundt i dette i de siste årene, og bekrefter at forvirringen er total.

DN bekreftet pr telefon at det ikke var krav til noe annet en godkjent ekvipasje for å ta på seg offentlige ettersøk. Men de ønsket at de som gjorde jobben for kommunal forvaltning hadde fase 2-3 kurs.

Hvem som har godkjente kurs er og et spørsmål? Er der i dag et overordnet system for godkjenning av disse kursene. Midt svar er dessverre NEI.

Om kurset så holdes av NEKF, NSHK eller NJFF er altså dette DN likegyldig.

 

Ønsket mitt er at en får et entydig regelverk, og at dette administreres fult og helt av DN. Og at DN godkjenner innhold og instruktør korps. Jeg er og av den klare holdning at ettersøk ekvipasjen SKAL ha jeger kunnskaper og være i stand til å avslutte ett ettersøk uten å medbringe egen skytter.

 

Når det gjelder ansvar for de som utfører oppdrag for det offentlige, Må disse være dekket av det offentliges ansvarsforsikringen. Det være seg person, utstyr og hund.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder ansvar for de som utfører oppdrag for det offentlige, Må disse være dekket av det offentliges ansvarsforsikringen. Det være seg person, utstyr og hund.

må de det?

 

spørs vel hvordan avtale de har?

om de er leid inn "som konsulent" så er de kansje som egen arbeidsgiver å anse?

 

Jeg vet ikke. Bare lurer.

Link to comment
Share on other sites

Enig med det meste av det du skriv, jmonsen, men har nokre kommentarar til dette:

Når det gjelder ansvar for de som utfører oppdrag for det offentlige, Må disse være dekket av det offentliges ansvarsforsikringen. Det være seg person, utstyr og hund.

Skal ein kunne få til noko slikt krevast det at ein har eit tilsettingsforhold i kommunen ... og sjølv då er det ikkje heilt så enkelt. Vi hadde ei slik avtale med kommunen, men så ville ikkje forsikringsselskapet lenger akseptere at vi vart ommfatta av kommunens forsikringsordning. Skal ein få til noko slikt, som det du meinar, lyt det nok på plass nye retningsliner/føresegne frå det departementet/direktoratet er eg redd.

 

... men kanskje skjer der noko på denne fronten og snart:

http://www.namsskogan.kommune.no/nordtr ... &cat=m1_34

Link to comment
Share on other sites

Jeg fremsatte påstanden som min mening.

Når et kommunalt organ (viltforvalteren), kaller meg ut til en jobb som er kommunens ansvars område. Det være seg ettersøk etter påkjørte dyr, eller dyr som faller utenfor normale ettersøk.

Har kommunen ansvaret og må ha en forsikrings ordning i bunnen som dekker det vi kan bli utsatt for.

Dersom de som står til rådighet for viltforvaltningen skulle ha private forsikringsordninger, ville dette bli en dyr løsning. Og jeg tror det ville bli en direkte dårlig løsning.

Nå er det mange år siden jeg gjorde slike jobber. Men det var en selvfølge at jeg var ute i arbeid for kommunen når jeg var kalt ut av viltforvalter. Og at jeg da hadde en trygghet i at jeg var i oppdrag for kommunen.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...