Jump to content

Mauser m98 1937 ny stokk på gang!


zeppern

Recommended Posts

Har kjøpt meg mauser m98 nå som jeg tenkte jeg skulle sette på ny stokk :)

kommer til og jobbe my med prosjektet fremover nå, og håper det vil bli bra:)

Det er byttet til nytt timney avtrekk og tenkte jeg skulle kjøpe på leupold skinne.

del gjerne meninger og sånt om prosjektet her.

 

legger ut bilder og diverse etter hvert som jeg får gjort ting.

 

10shi5h.jpg

 

her er bilde av børsa, med gammel stokk og ny stokk.

 

 

w1trhf.jpg

 

Her er bilde av bakdel og kolbekappe

 

 

m9lm5w.jpg

 

Her er bilde av framdel

Link to comment
Share on other sites

Nøyaktig likedan stokk som jeg holder på å montere i mitt M98 prosjekt. Jeg har 30.06, men lurer på å anskaffe et 9,3 x 62 løp når økonomien tilllater det. Likens å montere inn en sånn "hylse" sånn at en kan skifte løp lett. Ja, så blir avtrekket byttet ut med et Timney 302, med side sikring. Ja!, stokken er fra .http://www.rifle-stocks.com/dualgripthumbhole.htm .Et amerikansk firma som lager billige og (forhåpentligvis) gode stokker.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte likens som trådstarter likens stokk brukt, og det er frest ut for et sånt Timney med sidesikring fra før, tenkte kanskje å sette inn et likens et(mener det er et Timney 302?). Det er en Buehler kvarts sikring fra før på sluttstykket, og det er greittnok, men det orginale avtrekket fra M59 som står på er jeg ikke fornøyd med. Nytt avtrekk er det jeg ønsker mest da.

Link to comment
Share on other sites

Du,når du først har børsa hos børsemaker la han få montere ei skikkelig rekyl klakk vist du har planer om 9,3*62,det gjorde ikke jeg,med resultat med ein sprukket stokk og 5000 kr fattigere til nytt skjefte,selv etter bedding av børsemaker,og over 1500 skudd med 30-06.Berre eit tips. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...