Jump to content

Kjøp av bue og tilbehør


JanT

Recommended Posts

Endelig er dagen kommet, bue og utstyr skal hentes på postkontoret!!!

 

Skal legge ut bilder av alle godsakene når jeg har fått de i hus!

 

Legg gjerne ut linker og anbefalinger til hvor man kan handle bue! Eller du kan dele dine erfaringer med kjøp du har gjort!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal handle nytt utstyr, anbefaler eg at du bruker ein norsk forhandler. Pris forskjellen er ikkje så stor når du legger på frakt og toll. Dei vil også kunne hjelpe deg med valg av rett utstyr.

Skal du kjøpe brukt utstyr, er Ebay ein god plass å leite. Husk å sjekk dralengda di (compound bue), da er viktig at den stemmer med din fysikk. Eg anbefaler at første buen du kjøper har ein enkel form for dralengde justering.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal handle nytt utstyr, anbefaler eg at du bruker ein norsk forhandler. Pris forskjellen er ikkje så stor når du legger på frakt og toll. Dei vil også kunne hjelpe deg med valg av rett utstyr.

 

Prisforskjellen kan faktisk være ganske stor, men hvis man velger en norsk forhandler bør man sondere terrenget litt først. Ikke alle er like opptatt av at du skal få riktig utstyr, men mer opptatt av å selge deg det som måtte finnes på lager. Unntakene finnes.

Link to comment
Share on other sites

Ingen problem, kan kanskje forandre tråden til "kjøp av bue og utstyr"?

 

Eg handler alt fra USA, buen kjøpte jeg fra ebay og ellers det meste av tillegs utstyret fra nationalarcherysupply.com

 

Kommer med mer info ang hvor ting er kjøpt når jeg får lagt ut bilder...

 

Når det gjelder å handle bueutstyr her i Norge at jeg erfart at det tar kortere tid å få ting man har bestilt fra USA enn fra div nett bue butikker her til lands!!!

Link to comment
Share on other sites

Da er jeg blitt så opplagt at jeg kan legge ut bilder fra buen og siktet jeg fikk her forleden!

 

Kjøpte en brukt Mathews Monster 6.0 og en strenge demper fra ebay, strenge demperen ble laget på mål jeg sendte til selger.

Buen ser helt ubrukt ut, selger sa den var 2mnd gammel...

i307722167_24807_4.jpg

 

 

Strenge demper:

i307722168_80480_4.jpg

 

 

Valget falt på eit Viper sikte, ein pins 19. justerbart med lys:

 

i307722169_61887_4.jpg

 

i307722172_76390_4.jpg

 

i307722175_19873_4.jpg

 

 

Med lys:

i307722174_69180_4.jpg

 

Resten av tilbehøret ble bestilt fra nationalarcherysupply.com men de har noe leveringsproblemer på noen av tingene jeg bestilte, så må smørre meg med litt tålmodighet. Men blir bra til slutt!

 

Så det mangler en del ting på buen anda:

 

i307722177_25992_4.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

av norske forhandlere vil jeg spesielt anbefale midtnorsk buesport (på tustna), og Humlekjær archery (gressvik utenfor fredrikstad).

 

Av utenlandske, lancaster archery (noe av det mest seriøse og serviceinstilte jeg har vært borti), og quicks i england.

 

bruktutstyr handler jeg stort sett på www.archerytalk.com.

 

og så en advarsel. ikke gå i fella og kjøp 70#bue "fordi det er så jævlig tøft med mest mulig #.

Start med 50-60#, sett den på 50#, og tren teknikk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det er ikke mange som skriver noe positivt om nationalarcherysupply.com i amerikanske forum. Leveringsproblem og forsinkelser dagligdagse. Buer vil eg apsolutt handle i norge av garantihensyn men har har handlet en del ting på lancasterarchery.com og bowhuntersuperstore.com uten problem. Utmerket service. Nå har eg rigget til en bowtech destroyer 350 som eg kjøpte hos speedbow.no

Link to comment
Share on other sites

Ikke vanskelig å få til blink, fyll en strisekk eller lignende med gamle filler. Klipp vekk alle knapper og glidelåser.

Ellers kan du bestille ethafoamblink hos Arve Vestgård http://vestgard.no/butikk/index.php?main_page=product_info&cPath=82&products_id=238&zenid=1dff953f867c9a44b401df067c6e68a4. Han er ofte i dine trakter og bringer den sikkert til et sted du kan møte ham.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg henta buen og fått stappet en striesekk full av plast, transportbånd(ren gummi) og gammle klær, det fungerer men det står kunn igjen 20cm av pila som stikker ut :shock: .

Sekken virker veldig "hard" men mesteparten av pila går inn. Samler godt å synes jeg å, jeg er rusten bueskytermen får da til samling på 5 piler innafor 8cm på 20m :D

Er 7 år siden jeg drev med dette så det synes jeg er bra "comback" :mrgreen:

 

Takk for tipset/råd :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
Da er jeg blitt så opplagt at jeg kan legge ut bilder fra buen og siktet jeg fikk her forleden!

 

Kjøpte en brukt Mathews Monster 6.0 og en strenge demper fra ebay, strenge demperen ble laget på mål jeg sendte til selger.

Buen ser helt ubrukt ut, selger sa den var 2mnd gammel...

 

hva betalte du for denne buen? kjøpte en selv på en tur i afrika. felte zebra og eland med monster'n. fantastisk bue.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Då var endelig buen kommet i hus. Mangler fortsatt custom strengen i svart/rosa og ein 8” Fuse stabilisator. Hun har skutt litt med den nå og da virker svært bra så langt. Så nå gleder ho seg til å få testa den på jakt i S.A i februar.

DSCF3721.jpg

Utrolig liten og snerten i forhold til min X-Force :D

 

DSCF3722.jpg

 

DSCF3723.jpg

Jaktspissen ho bruker er ein to blads mekanisk Ironhead XP 100grs

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...