Jump to content

Lyddempergjenger


Guest Thomasnb

Recommended Posts

Hei gjeng.

 

Jeg har en Tikka T3 i 243 jeg skal ha demper på, og skal gjenge denne M14x1.

 

Men

 

Jeg har en CZ452 varmint jeg skal ha demper på også.. Poenget med å ha akkurat denne, er for trenings skyting

og denne er nær samme vekt som min T3 er.

 

Så spørsmålet til folket inni her blir: Ville dere gjenget salongrifla med M14x1 også, og brukt samme demper? har noen

forsøkt med en "fullsize" demper" på salongrifla?

Link to comment
Share on other sites

Det letteste er nok å gjenge Salongen også til 14x1.

Bakdelen er at hvis du kjøper en demper utenom til salongen, er sansynligheten for at denne har 1\2UNF gjenger rimelig stor.

Ville sjekket med Børsemakeren, hva han skulle hatt for å lage en muffe, med 1\2UNF innvendig, og med 14x1 utvendig.

Da har du en salong, som ikke er utenom standard, og kan ved behov skru på muffa, for så å entre demperen på Muffa.

PS: ville ikke gjort dette på annet en Salong.

Hvis jeg ikke tar feil, er det flere her inne som er kompetente til å lage en slik muffe til deg. (sorry, har ikke tid selv).

 

 

Mvh. Joda

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg allerede gjenget ett antall piper selv, og det blir nok M14x1 av den enkle grunn at jo finere gjenger, jo flere gjenger i inngrep til enhver tid. 243 er jo 6mm, og 22 er som kjent 5,56mm. Er derfor jeg tror dette er mulig. Nå har det seg sånn at jeg kommer til å kjøpe en demper som jeg kan bruke på begge disse riflene. Poenget med å dempe salongen er pga ørene, ikek for å være stillest. :)

Link to comment
Share on other sites

Har kun brukt 6.5 demperen på .223 og dei to riflene smeller omtrent likt med demperen på

Med BR Reflex T8 blir min 6.5 "akseptabel" til enkeltskudd, utendørs uten hørselvern. .223en med samme demper blir "nesten, til unødvendig" med hørselvern, Faktum er at den rifla høres akkurat som "filmlyden" av dempede våpen, den som alle sier er så urealistisk...

Har hørt BR Reflex T8 på salongrifle, den var umåtelig stille... :mrgreen:

.22LR blir "faen som det tennstemplet bråker"... Ute, - inne bråker det litt.

 

3 rifler samme demper, funker som gull og penger spart. Ser ingen grunn til å ha en demper til hver rifle. JEg kan bare skyte med ei rifle samtidig uansett.

 

Skal ha meg ei grovere rifle, og trikset er vel å ha gjenger så en ikke kan skru på en demper med for lite høl :roll: 6.5 demper på 338 etc...

 

K

Link to comment
Share on other sites

dempere veier fra 280 gram ca.. Tror uansett jeg overlever dette. Ser at noen har svart på det jeg spør om, og det er fint. Takk folkens.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...