Jump to content

Ladebok på nett. Tips til den "fattige" hjemmeladeren.


Kjetil-A

Recommended Posts

Jeg skal begynne å lade litt riflepatroner selv, og tenkte jeg skulle få lånt en ladebok på biblioteket for å få inn prinsippene før jeg kjøper den selv en eller annen gang når jeg har penger til det. Jeg kom da over en ladebok som ligger som "nettbok" og er gratis. Den er riktignok fra 1998 (og tar jeg ikke feil er vesper på kammeret her medvirkende i boken), men prinsippene er vel de samme nå som da (arrester meg gjerne om jeg tar helt feil, jeg er som sagt helt nybegynner).

 

Link: http://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2009032404076

Link to comment
Share on other sites

Du tar ikke feil, dette er Ladeboken som alle her snakker om. Det er en litt eldre utgave, men det spiller ingen rolle.

Bruk denne, du trenger ikke noe mer, oppdaterte ladedata finner du på nettsidene til produsentene.

 

Og takk for tipset :!:

 

Har utgave 2 og 5 fra før, nå har jeg nr 4 også :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hvem som har lagt ut Ladeboken på nettet vet jeg ikke enda, men det er ulovlig. Vedkommende må regne med søksmål fra rettighetshaverne - hvilket vil si Hjemmet Mortensen, Svein Sollis enke og meg. Svein og jeg jobbet i årevis for å lage den boken, og jeg tar ikke lett på det.

Til dere som vil ha Ladeboken - kjøp nyeste utgave før den blir utsolgt. Nye utgaver kommer neppe.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Heisann,

 

det er nasjonalbiblioteket som har lagt den ut på nettet. Tviler sterkt på at dette er ulovlig, og de har helt sikkert en eller annen avtale med forlaget. Dette er ikke en bok som kan lastes ned, og vil nok derfor gå inn under de samme reglene som gjelder for utlån av bøker på biblioteket.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Opphavsrett

 

 

Innholdet på NBdigital er beskyttet av lov om opphavsrett til åndsverk av 12. mai 1961 nr. 2 og formidles på grunnlag av: