Jump to content

walther p22


novell

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg skal gå til innkjøp av en Walther P22. Hvor gjør jeg det beste kjøpet? Er interessert i ett nytt våpen, gjerne med ekstra utstyr og selvfølgelig billigst mulig. Har god tid, så hvis import er løsningen, gjerne det.

 

Kom med tips om forhandlere, evt. utenlandske nettbutikker.

 

Er det mulig å kjøpe våpen i utlandet over disk (ved ferie) og få dette med hjem? Selvfølgelig ved hjelp av de rette papirene.

Link to comment
Share on other sites

den er såpass billig at import er meningsløst.

ikke kjøp annet enn pistolen.

lydempern er dårlig, så bedre å kjøpe laaangt bedre til samme pris

REsten av utstyret er greit.

Jeg har, digga den. Greit våpen, men den sliter selv ut, så holdbar er den ikke.

 

Anbefaler å se an den nye glock aktige 22cal`n som nettop har kommet ut. Det er ikke glock, men den ligner, og skal være bygget av materialer som holder. Mener det er en tråd på den her et sted. Jeg husker ikke hva den heter i farta.

 

p22 er laget av zink tross alt. sig mosquito er like dårlig.

 

Men billig og grei for å skyte på blikkbokser, men til blinkskyting på 25m er den rimelig dårlig.

 

Du har et par bedre alternativer som koster bare litt mere..

Link to comment
Share on other sites

Noen liker den, andre hater den...

Jeg fikk tilbud om en, på et tidspunkt hvor jeg hadde en gyldig ervervstilatelse på pistol i .22 til kroner null. Jeg sa nei takk...

8)

Til trådstaters andre spørsmål. Nei du kan ikke med de rett papirene handle over disk i utlandet. Du kan kanskje få sendt til det tollvesenet i Norge å hente det ut der.

Link to comment
Share on other sites

Vet den har fått "så som så" omtaler, men jeg liker utseendet på den, syns den er knalltøff, samt at den har et lite grep (jeg har små hender).

 

Noen som vet mer om den "glock aktige 22cal`n" det var snakk om her?

 

Hvilke andre alternativer finnes i samme stil\utseende som P22?

Link to comment
Share on other sites

Har erfaring med både P22 og Cheetah.

Ikke noe tvil om at kvaliteten på sistnevnte er bedre, men så er prisen mer enn dobbel også.

Den P22´en jeg hadde funket 100% etter de nødvendige modifikasjonene som er enkle å uføre.

NM i spesialpistol har såvidt jeg vet blitt vunnet med P22, så den går fint an å skyte med.

Link to comment
Share on other sites

Har en P22, artig pistol og tøff å se på, min er kresen på ammo, og det har hendt at det har bygd seg opp store blykaker i løpet på den (spesielt med billig høyhastighetsammo), har pussa ut store flak med bly etter skyting.

Presisjonen (ingen verdensmester på skytebanen) virker å være ganske bra og jeg har skutt endel ganske brukbare samlinger med den etterhvert som jeg fikk vendt meg til avtrekket.

Har også hatt en Sig Mosquito, den er vel omtrent det verste jeg har hatt, funksjonsfeil hele tida.

Link to comment
Share on other sites

Selv om P22 er laget av sink og har fått rykte på seg for å være upålitelig og med lav presisjon, er den jammen et morsomt våpen å skyte med! Jeg har hatt min i et par år, og min er i alle fall veldig pålitelig. Spiser de ammotypene jeg har foret den med, både standard velocity og subsonic, og skyting med og uten demper. Det skal være veldig mye møkk i løp og mekanisme før min fusker.

 

Som en annen nevnte her, fungerer P22 bra med demper, om du skulle ønske det. Demperne fra Walther og Alm helt greie, men er langt dårligere enn f.eks. Ase Utra og A-tec. Jeg hadde først en Alm (smeller fortsatt høyt), så en A-tec som dempet veldig bra. Ulempen var at den har en litt for stor dimensjon, og derfor dekker frontsiktet - i allefall delvis. Jeg byttet den ut med en Ase Utra, som etter min vurdering er en veldig bra demper. Du kan fortsatt se forsiktet når den er på (men det er litt vanskeligere hvis målet er lite og det ikke er gode lysforhold).

 

Lykke til med anskaffelsen! :)

Link to comment
Share on other sites

enig med at p22 er morsom og "kul" . Klart cool faktoren for meg ble en smule glemt da jeg fikk desert eagle og skyter mest .44.

Og så pluteslig ble jeg litt lei av å komme på siste plass i alle interne klubb mesterskaper... en som aldri har skutt med pistol, skyter somregel bedre samlinger med en sliten ruger enn jeg klarer med p22`n i snitt.

 

Men med en god den konsentrasjon, og ase utra dempern for litt vekt, så har jeg hatt noen rimelig fine samlinger.

 

Det finnes bedre våpen å bruke opp en lisens på. Men klart, vil man kun ha .22 for prisen, så unntatt brukt så er den jo som sagt, en helt grei pistol...

 

ellers, kjøpte min adapter her. Den er solid, og det følger med gjengebeskytter.Lyddempern demper hakket dårligere ase ustra og a tec. Men den er sjukt enkel å demontere og rense. Kjøpte dempern og, men solgte den da jeg fikk meg ase utra.

 

http://www.mamut.net/controls/shop/shop ... =22&gid=19

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte min P22 i Bogstadveien i Oslo (sportsbutikken - husker ikke hva den het. Tror den er nedlagt / borte nå) og fikk også kjøpt med adapteret der. Den passet til Alm'en. Jeg hadde egentlig ikke særlig peiling på dette da jeg kjøpte den, den var en "kjekt å ha" greie, men viste seg nyttig. Byttet så til A-tec etter hvert - og den var en god demper - men som nevnt over kom den i konflikt med siktene. For øvrig fikk jeg ganske stor treffpunktendring også med A-tec, dersom jeg vekslet på skyting med og uten demper..

 

Jeg prøvde Ase Utra i stedet, og den ble jeg veldig fornøyd med. Treffpunktet er noenlunde likt som uten demper.

Og adapteret passet alle tre demperne! Fikk inntrykket av at det var et "standardadapter" fra Walther, uten at jeg vet sikkert.

Link to comment
Share on other sites

Intersport i Bogstadveien er i aller høyeste grad oppe og går, de har bare flyttet over gaten. Er vel for tiden eneste håndvåpen butikk i Oslo sentrum for tiden. Og sist gang jeg var innom (jeg har lovet 001 å ikke si når det var) var det sannelig en ekspeditør som var på grensa til å være hyggelig der også. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 2 weeks later...

Da har jeg en P22 med A-tec demper på vei, spennende. Blir mojjo sidesprang våpen i tillegg til 9mm som man vanligvis skyter med.

 

Er det noen som har noe tips til hvordan ammunisjon man skal mate denne med? Er det stor forskjell her fra "vanlig" .22 til subsonic .22 på dette våpenet med A-tec demper, erfaringer? (feks cci standard VS subsonic remington).

Har lest noe ymse greier på div amerikanske forum at det har vært litt forskjellig erfaring med subsonic ammunisjon..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...