Jump to content

9mm skyter for høyt - årsaker?


Øystein

Recommended Posts

Jeg har en Sig P210-4 9mm som jeg har et problem med at den ser ut til å konsekvent skyte for høyt (på 25m med blykuler, fabrikkammo S&B).

 

Jeg er nå på mine tredje sikter (1: siktene som fulgte med, 2: PPC-sikte jeg testet, 3: Justerbart sikte), og selv med baksiktet skrudd helt i bunn, så legger pistolen seg rundt toppen av 2er-ringen på en standard skive på 25meter når jeg sikter midt i.

 

Er sikkert noe av det som er meg, men siden jeg ligger iallefall i midten med .22 når jeg skyter det så lurer jeg på om det er pistolen det kan være noe galt med. Men uten tilgang til en skytebenk hvor den kan monteres fast og skikkelig sjekke treffpunkt så blir det jo litt synsing..

 

Vil ting som f.eks slakk rekylfjær ha noe innvirking på dette? Kan ikke spørre forrige eier da personen er avdød. Men pistolen var for det meste ubrukt de siste årene før jeg kjøpte den i 2008.

 

Øystein

Link to comment
Share on other sites

Hva er kulevekten? Du kan forsøke noen lettere kuler.

 

Forøvrig så er det jo ikke noe stort problem hvis fenomenet er konsekvent som du beskriver det - hvis du sikter i 2'en under så treffer du blinken? Da kan du bare legge på litt på forsiktet.

 

Jeg foreslår også at du snur skiven og skyter mot hvit bakgrunn. Da vil du ha mer kontroll med hvordan siktene oppfører seg i skuddøyeblikket - kanskje du ikke har strøkent korn?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...