Jump to content

Brno Fox 222Rem


243 winchester

Recommended Posts

Har gjort noe dumt igjen. sukk!!! Surfet rundt etter ei frekk lita ei. And ther she is, lovely lovely!!! Brno fox 222rem

 

Er det noe som vennligst kan skrive noe STYGT om denne rifla, så jeg mister lysta til å kjøpe henne.

 

Ps. har kjøpt et 22Lr Quad løp, og en 6,5 demper på tilbud for 14 dager siden av jakt og friluft. Men det hjelper ikke nå......

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

046.jpg?t=1262891229

 

Sånn en du lurer på? :wink:

 

Har akkurat kjøpt meg ei frekk lita ei sjøl. Selvfølgelig heter hun Samantha, etter gjett hvem! :mrgreen:

 

Snerten liten sak, men skal være enig i at avtrekket er litt pussig. Hårreisende tungt når man ikke trekker opp med bakre avtrekker. Hårreisende lett når man har trekt det opp. Kan justeres med en skrue mellom de to avtrekkerne, men jeg synes det er stort sett like lett, med unntak av at man får mer kryp jo mer man skrur skruen utover. Uansett, det er en vanesak, og det finnes sikkert andre avtrekk å kjøpe likevel!

 

At kolben er for lav med kikkert på er jeg ikke helt enig i. Er halvhøy montasje på min. Sitter en x40 på toppen, og det er plass til x50 åpning. Synes ikke kikkerten kommer for høyt, men har lite erfaring fra andre børser.

 

Det jeg liker minst med den er at sluttstykket kunne glidd glattere. I tillegg er det på min en noe upresis mating fra magasinet. Har jeg i fem skudd bør det siste skuddet sitte litt lengre frem i magasinet for at det skal kamres. Sikkert bare litt justeringer om å gjøre. Fjæra i magasinet er såpass hard at en må ta i for å kamre det første skuddet.

 

Så selvsagt må du holde deg laaangt unna denne saken! Har for øvrig fulgt "Er .222 rem død"-tråden og har skrevet noen innlegg der, men der er det også noen andre med Fox. Les dem... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Må da være ei dritt rifle med konstuksjons feil da di tilsynelatende hadde glemt magasinet men klarte å skru fast en blikkboks forran avtrekket. Apropos avtrekk så lever det sitt eget liv på enkelte rifler også å så var det den j......e stokken da som det bare går ann å skyte med åpene sikter, nei se om du får kjøpt deg en enkelt skudds RUSSER den er kjempe fin.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 years later...

Har hatt en gammel Brno 222 med en eldre S & B 3-12x43 kikkert påmontert.  En knall god rifle med fantastisk god presisjon og samling nærmest "hull i hull".  Lader patroner selv, så ammunisjonen er rimelig.  Flott til alle typer småvilt - og så lett og hendig !  Avtrekket er upåklagelig - vanlig avtrekk og snellertavtrekk etter valg og ønske.  Vanskelig å finne noe negativt ved denne rifla, sarere tver imot.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Edvart over her!

 

I fjord fikk jeg anskaffet en veldig pent brukt Fox i 222rem. Første jeg gjorde var å få kappet løpet på 40cm, samt fjernet reimfestet på løpet (pent utført av børsemaker hos Jakt & Friluft Arendal). Fikk så skrudd inn nye reimfeste i stokken. Har også pusset løpskanalen slik at løpet ligger fritt!

 

Ellers så har den fått en Atec hertz 119 på tuppen, og på toppen en billig Nikko Stirling 3-12*56. Den går knall godt med både 40gr Varmageddon og 50gr Sako gamehead (lader ikke selv). Fantastisk kaliber til både rev og gås! Sniking på gås er en lek med en slik kort børse! Skyter mye kråkefugl på reveåta, å da er det greit at løpet så vidt stikker ut av glugga. 

 

Denne blir ikke solgt videre!😁

 

Brno Fox.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...