Jump to content

Et lite prosjekt jeg trenger tips og råd


aftica

Recommended Posts

Heisann, jeg har onde intensjoner med å lage meg et fjernstyrt luft gevær til å ha på låven for å skyte litt ifra gutte rommet, derfor spør jeg dere opplyste mennesker om dere har noe råd. Jeg ser for meg en halvautomat Pcp med stort magasin, men jeg vet ikke helt hva mere jeg trenger å se etter. Grunn til at jeg vil ha Pcp er det sikkert noen som stusser på, jo det blir fort kaldt på låven vi bor i nissenes hjemland hvor vi dyrker poteten + at jeg har lyst til å koble på en liten kompressor bare for å gjøre den litt mere selvstendig.

 

jeg ser for meg å modifisere en usb missile launcher, bruker bare styresystemet, bytter ut motorer etc men 1st trenger jeg å vite vekt på børsa osv. http://www.geekalerts.com/u/usb-rocket-launcher-cam.jpg jeg kommer nok til å velge en model uten kamera, det er grunnet til at jeg ikke har helt tro på de som følger med. ser for meg at riggen skal ha to kameraer, et for sikte som har duganes oppløsning, minimum 2mb og et som står litt bakom/over med en mer panorama linse for å få overblikk.

 

Jeg vet det er mange softgun versjoner der ute, men jeg har alltid syntes at de virker litt for skrall og skjøre.

Hvis noen har noen tips triks og ikke minst gode råd så tar jeg imot det.

 

På forhånd takk.

 

ohh med litt mere research så tror jeg at det blir et co2 våpen, pga pris. Hvis ingen har noen tips/linker om konvertering av co2 våpen. husk at tankene kan være store på denne doningen, den skal ikke være så mobil :roll:

Link to comment
Share on other sites

Er ei stund sia jeg så shooter, men det var kansje der jeg fikk ideen.

Når det gjelder den linken til NTNU så er den ikke så iPhone vennlig så jeg får se nærmere på den når jeg kommer hjem, men kom med flere tips, jeg er spesielt intrisert i info om CO2 konvertering til luft, skal poste en link av børsja jeg ser for meg å bruke når jeg kommer hjem, nå begynner forelesern å se stygt på meg igjen så jeg må bare runde av:p

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

forskjellen på et pcp våpen og co2 våpen er som regel trykket.

et pcp våpen operere som regel i 200bar trykk. så en liten kompressor som ikke koster flesk skal bli vanskelig å finne.

pluss at prisen fort kommer over 10 000kr for et slik prosjekt.

når det gjelder konvertering fra co2 til pcp vil jeg ha lest meg opp på et luftvåpen forum.http://www.airgunworld.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=1883

 

viss kostnadene skal holdes nede ville jeg ha godt for co2 tank

Link to comment
Share on other sites

Dette var ett spennende prosjekt.

Du må ha pcp, co2 blir for slapp, pcp kan du da kjøre direkte ifra en dykkertank, her har du mange hundre skudd i tanken, neste prosjekt da må bli en pcp rifle med muligheter for å bygge ut magasinet ubegrenset. Her er det helt sikkert mulig å finne noe som kan mates med tyngdekraften.

Håper du kan legge ut litt bilder etterhvert som du bygger.

Link to comment
Share on other sites

Artig prosjekt. Har hatt samme tanken, men som "Sako 30-06" sier er det vel fort gjort å bli upopulær.

 

Jeg tenkte på en løsning bygget med utgangspunkt i et IP-kamerea med pan og tilt.

Da monterer man kameraet bak kikkerten og forsterker styringen som kobles for å styre våpenet.

Da trenger man en kanal til for avtrekk og vips kan man sitte på toget å sjekke "blinken".

 

Jeg har som sagt avstått fra å starte dette prosjektet.

Link to comment
Share on other sites

her er en link for skytetangen jeg vurderer å bruke http://www.airgundepot.com/refurbished-beretta-cx-4-storm.html jeg så noen tegninger på den, co2 tanken sitter bak i kolben, så det burde bli en fordel når jeg skal montere på slanger osv, kolben må uansett vekk/modifiseres. Jeg føler at det er nødvendig at jeg poengterer at dette ikke skal brukes til å skyte på postmannen eller små rotter, fått en del pm's om dette. Hele prosjekte her er noe jeg gjør ut av ren kjedsomhet og den involverer ting jeg liker; skytetang og data. jeg vet det var en fyr i texas som hadde satt opp en slik sak bare at det var et litt tyngere kaliber kostet 20 amerikanske daler for 5 skudd eller.no på hjemmesia :lol:

 

konvertering av c02 våpen er vist ikke det helt store utfordringen forsto jeg da jeg snakket med en danske som lekte litt med det på fritiden, ja han også nevnte dykkerflasker så det tror jeg kan bli en bra løsning, skal se om jeg finner meg tid til å lage en grov skisse over alle komponentene slik at jeg kan begynne å bestile våpen og kamera, finne ut vekta på det samt kabler/slanger så jeg vet hvor sterke motorene må være, så er det egentlig bare å lage en ramme å montere litt.

 

som nevnt tidligere kom med innspill og tips hvis dere vet av noe som er nesten relevant til prosjekte.

Link to comment
Share on other sites

Den Umarex Berettan er nok for tung for den spede USB saken, nevøen min har en sånn, så jeg har sneket meg til å prøvde den en del, når jeg hadde den her for å bygge ”lyddemper” til den. Ikke har den noe særlig med presisjon heller.

 

Nå vet ikke jeg hva som er formålet med prosjektet ditt, men her er et annet prosjekt som jeg syntes er noe i samme gate: http://www.interestingprojects.com/cruisemissile/diary.shtml

Link to comment
Share on other sites

det er bare styre systemet som skal brukes, det blir byttet ut motorer, som vil gi det hele et tannhjul system, som vil bli sånn passe treigt, slik at man kan få laget en liten sammling på en 10-15 meters hold.

 

Jeg tror en missil blir litt for heavy :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...