Jump to content

Ny storfilm fra Kristoffer Clausen


hjortebukken@

Recommended Posts

Som fersk jeger må jeg si jeg er litt hekta på jaktfilmer og årets julegave for min del var Hjortejakt med en vill mann. Tror jeg har sett den minst 10 ganger og den blir bare bedre og bedre...

Ser ut som Clausen har laget nok en storfilm:

 

Jeg finner stor inspirasjon i disse filmene og Elg, hjort og rådyr ser lovende ut... Jeg har 260 jaktfilmer i samlingen min, men unge Clausen troner øverst!

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg veldig til å se begge disse to! Elg, hjort og rådyr trailern ga puls nok i seg selv, men det er liten tvil om at Hjortejakt med en vill mann er en film helt utenom det vanlige, spesielt med tanke på oppgaven han har hatt med å filme seg selv og at han får festet så mye heftig action og nærkontakter på film helt egenhendig!(foreløpig bare sett trailere til de filmer det har vært snakk om i det siste) Det er jo også snakk om den aller mest krevende storviltjakta når det gjelder hjorten!

 

Big ups.

Link to comment
Share on other sites

Elg,hjort og rådyr i samme filmen,heftig!

For meg blir det kinderegg-lanseringen på nytt fra Kongen av jaktfilmer, Kristoffer Clausen...

Har sett denne traileren noen ganger nå, kan ikke vente nok på å få den i hendene!

Ny dvd om Storfugljakt på gang også,dette er helt rått!

Langt over 4 millioner visninger av snuttene hans på You Tube, og det øker fort,veldig fort! 8)

 

Bjørnar/ bransjetilknyttet/www.jaktfall.no

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Jeg har 260 jaktfilmer i samlingen min, men unge Clausen troner øverst!

 

:D Ska sei, dette var et imponerende samling!

 

Er enig i at Clausen er i en klasse for seg selv, og Hjortejakt med en vill mann er virkelig en annerledes film i og med at han filmer nesten alt selv.

 

Det å filme selv er ekstremt vanskelig, noe som vi tydelig ser igjen på hva han har fått til av opptak av felling av brølende hjort. Der synes jeg det er milevis igjen til den perfekte scenen som filmes av jegeren selv (og godt er det at konkurrentene har noe å strekke seg etter :D ) Man må tenke litt på alle de dagene han har ligget ute i skauen og jaktet hjort, så ender han opp med en kornete felling med kamera montert på børsa, samt en storbukk som stopper opp innimellom trærne. Da skjønner man litt av hvor vanskelig dette må være å få til...

 

Men sistescenen hvor grunneigeren skyter brølende bukk på myra er i en klasse for seg, den blir det ikke lett å overgå med det første :D

 

Ellers så synes jeg det kan virke som det ikke er Kristoffer som filmer på Elg, hjort og rådyr filmen? Må jo i så fall være gamle opptak?

 

Men moro å følge med hva som skjer, og håper nye stjerner kommer frem med spennende filmer etter hvert som årene går :D

 

PS: Virker som om det viktigste er å finne den rette grunneigeren.......

 

Skitt-Jakt!

Link to comment
Share on other sites

enig i at den siste fellingen i siste hjortefilmen til clausen blir vanskelig å overgå!

mener det er martin brenne som har filmet mye av elg hjort og rådyr filmen til clausen, mye bra scener der, særlig elg og hjortejakta.

 

kommer det noe mere fra dere elgfall gutta? synes konseptet med å sette sammen en film med opptak fra de tusen jegerhjem var en bra greie, hadde vært gøy å se oppfølgeren:)

Link to comment
Share on other sites

kommer det noe mere fra dere elgfall gutta? synes konseptet med å sette sammen en film med opptak fra de tusen jegerhjem var en bra greie, hadde vært gøy å se oppfølgeren:)

 

ELGFALL 2 er klar på kammerset, men det er litt usikkert når den kommer ut. Håper vi får det til i løpet av høsten :D

 

Når det gjelder ELGFALL konseptet så stilte vi oss i en litt vanskelig økonomisk situasjon da vi bandt oss opp til å betale såpass bra som 1000,-kr minuttet for materiell som blir brukt. ELFFALL 1, er selv med over 1000 solgte eksemplarer enda ikke i null for oss økonomisk, dessverre.. Det er dette som er problemet ved lansering av neste film. Vi må stille private midler på nærmere 50.000,- disponible før prosjektet kan settes i gang, og det er mye penger å lure unna kjerringa i tillegg til fellingsløyver og ammo :mrgreen:

 

Men vi er på god vei, og jeg kan love masse god underholdning for både jegere og dyrevernere :wink:

 

PS: Endelig har vi fått tillatelse til å ta med en rimelig ekstrem scene hvor man ser skuddeffekten av 375 i stikkhullet på ei elgkvige på under 5m avstand... Var bare frem med lommetørklet og tørke av linsa før utvomming... :mrgreen: Knall og fall, fikk en ny betydning denne dagen :wink:

 

Men det er også mye fine opptak av ordinær elgjakt, både med og uten hund.

 

www.skitt-jakt.no

Link to comment
Share on other sites

Har nå sett filmen Elg,hjort og rådyr.

Scenen med elgoksen på slutten var helt syk!

Hvor mange slike hundeekvipasjer finnes i Norge? Trodde ikke det var sant da han kaller inn hunden,for å bruke den til å dekke sin egen lyd ved forflyttning!

Det er det råeste samarbeidet jeg noensinne har sett, bøyer meg i støvet for den hundeføreren!..............

 

Bjørnar/ jaktfall.no

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...