Jump to content

Hvilken lyddemper demper best?


ulf

Recommended Posts

Du sier at den skal være ikke-teleskopisk. Det vil si at du vil ha skruing på den i bakkant, og at den bygger 20(?)cm eller noe i lengden?

Selv har jeg en BR reflex T8, den er teleskopisk, bygger 10cm utover ordinær pipelengde. Demper bra, men er nokså tung 600gram(+noen få, husker ikke).

Link to comment
Share on other sites

Trådstarter skriver at han Må ha en demper som ikke er teleskopisk!

 

Da blir det litt bom med både hausken og br-reflex. :roll:

 

Går ut fra at han vil beholde framsiktet.

 

Ase Utra er vel kjent for å dempe førsteskuddet bedre enn mange. Ikke skremmende tung heller.

 

A-tec CMM4 er vel den letteste du kan få, men den demper ikke så mye som mange andre. Den demper imidlertid helt sikkert nok til at det er godt å bruke den på jakt.

 

Ellers har ALM en del dempere. Vet ikke sikkert hvor mye de demper, men de er frontmontert, og de største av dem demper sikkert ganske bra...

Link to comment
Share on other sites

Som Palinder så korrekt påpekte har jeg lite bruk for svarene som omhandler teleskopiske dempere... Har fra før en a-tec demper, men nå var det altså spørsmål om modeller som demper bedre.

 

Er litt datakløne i dag. Er det noen som vet om Ase Ultra har hjemmeside?

 

U

Link to comment
Share on other sites

Det er da faktisk muligt å beholde en løsning for fremsiktet selv om demperen er teleskopisk.

 

Vel og merke så kan det ikke vere der samtidigt, men jeg har en løsning hvor jeg skrur fremsiktet

på dem samme gjengene som demperen har og låser med settskrue i styrehull så siktet står

riktigt fra gang til gang. Fremsiktet fungerer da som gjengebeskytter når jeg ikke har demper på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...