Jump to content

Forhandlere av selvanvisere i stål?


ktm250sx

Recommended Posts

Practac (nå capsicum.no) selger dette, men det koster flesk for en sivil lommebok. Du må nok ringe, for har ikke sett det på nettsiden.

 

Hva med å høre med nærmeste videregående skole som har mekk.

 

De ligger nok i webshoppen deres.....

 

Klikk deg inn her:http://195.18.224.241/F0216/main.aspx?page=articlelist&gid=2000&gidlevel=0

 

Velg underkategori til venstre...

 

 

 

Stive priser! :shock::shock:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har eller lager tegninger av det du ønsker er det vel en grei sak å få noen til å sveise en hardoxanviser?

Gruveindustrien er storforbrukere av hardoxplater til slitestål og har avskjær i alle størrelser og former.

Et selskap som spesialiserer seg på bruk dette til skyteformål og kulefangere er Rana Gruber Service AS (<- link)

De lager blant annet skuddsikre og rikosjettsikre veggelementer til skarpe øvelser i bygg.

http://www.ranagruber.no/index.php/9927

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Helt vanvittig for noen priser! Kan jo lage det samme helt gratis hjemme! 10 laken for et par poppere!! :o Regnet ikke med såppas stive priser, så jeg kunne slippe å sveise og skjære til selv. Takk for bra tips alle sammen! Jeg tror jeg får ty til roterommet på verkstedet og se hva jeg finner der isteden! Mekken på vgs. er jo også en mulighet ja!

Link to comment
Share on other sites

Det burde vel ikke være noe problem å bruke vanlig stål? Etter mine erfaringer med skyting av belagte kuler vil mesteparten av "blyspruten" gå rett ut til sidene. Skal jo litt til for at det myke blyet som blir stoppet helt opp i plata, skal få fart igjen for så å komme rett bakover mot skytter? Noen innretninger mot denne teorien?

Link to comment
Share on other sites

Landrø og Midway har også selvanvisere, til en noe bedre pris en Practac om jeg ikke husker feil.

 

Problemet med å bruke et hvilket som helst stål er vel at det fort blir bulkete, gjennomhullet og ødelagt. Tror ikke rikosjettfaren er så mye større enten du bruker det ene eller det andre. Bortsett fra bowlingkjegler, DER er rikosjettfaren stor. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dersom det ikke er snakk om tyngre saker enn 9mm og .45 så finner du nok noe også på XXL. Vet de har ulike former for spinnere der, som vel er godkjent opp til .44 mag.

 

Ellers er www.cabelas.com en adresse å se på. De sender og det til en ganske billig penge.

- fikk over en 5 skudds spinner/resetter til .22 for $40 ink frakt, og det er ikke galt...

Link to comment
Share on other sites

Til 9mm og .45 holder det nok i massevis med 30mm av det ikke ukjente metallet blekk :mrgreen:

Til vanlige jaktrifler med skivekuler (hpbt og fmjbt) har jeg brukt NSBs avlatenskaper som gong, i form av en skinneholder (den mellom tømmerstokk og jernbaneskinne) på 20*30cm med en tykkelse på 8-20mm. Virker som ktm sier at pappammo i 6,5 og .308 preller ut i 90grader, mens jeg kan komme gjennom med jaktammo i .222 og større kaliber.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er mulig ja. Glemt å skrive i overskriften at jeg kun har tenkt å bruke det for pistol i 9 og .45.

 

Virker som ktm sier at pappammo i 6,5 og .308 preller ut i 90grader, mens jeg kan komme gjennom med jaktammo i .222 og større kaliber.

Mente ikke helt det, men i forhold til rikosjetter på stål vil jeg etter mine erfaringer si at det ikke så stort problem med belagte kuler som Berrys etc. da de er såppas myke at bly og kobberrester vil spre seg til sidene og ikke noe vesentlig bakover mot skytter. Mulig det er feil, men hvertfall det jeg har sett etter å ha skutt mot stålplater med sidevegger. I disse tilfellene har blyrestene samlet seg rundt kantene. Det er ikke snakk om inntrengning.

Link to comment
Share on other sites

:-) Prisene blir dessverre stive når det skal fraktes i vektklasse "tonn" fra USA.

Blinkene våre - både fra MGM og Actiontarget er laget av 500 stål eller 550 (for rifle).

Med 500 stål må man holde seg unna hold under 100 meter - OG forsvarets ammo spiser stål - nesten uten unntak.

 

Vi jobber nå med avtaler som skal kunne gi kunden bedre priser.

 

hilsen Jørn

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hva slags stål som brukes i rulleskjær til plog? Slike blir det jo en del til overs av etterhvert på et gårdsbruk, som regel når de begynner å være på en diameter under 20 cm. I midten er det et høl, tykkelsen er vel 5-6mm, og slitestyrken er i allefall god. Men om de tåler å bli skutt på er en annen sak.

 

Og så er det selvsagt et lite problem at innertieren allerede er "skutt ut" til boltehøl...

Link to comment
Share on other sites

Vår klubb kjøpte en hardox 450 plate på 1000mm x 2000mm x 12mm i 2008 for kr 3500 eksmva + frakt fra en stålforhandler. Den er kuttet opp og skutt på av alle typer riflekalibre uten å få annet enn en liiiten kratring, og den kom av en .223 barnaul 62gr softpoint skutt på 30m:lol:

Skjøt med .338RUM på samme avstand, ble mindre merke av den. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har desverre ikke infoen lett tilgjengelig her nå, men mener på at det var en leverandør i kristiansand.

 

For å utnytte platen maksimalt så tegnet jeg inn fullskala målskisser av praktisk skyting liten og stor popper uten hodeboks på autocad, denne tegningen ble lastet inn i en vannkuttemaskin, tror jeg fikk 16 plater 230x230mm ut av halve plata, og 2 store samt 6 små poppere av andre halvpart. Da var de ikke mange kg stålavkapp, hehe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...